مکان‌های متروکه‌ی بسیاری در گوشه و کنار جهان وجود دارند که علی‌رغم صدمات حاصل از گذر زمان، همچنان سرپا بوده و حتی هنوز هم رنگی از آن شکوه و زیبایی از دست رفته را بازتاب می‌دهند. این بار در قالب مرور یک پروژه‌ی عکاسی، نگاهی به یکی از این مکان‌های متروکه خواهیم داشت که در کشور ایتالیا واقع شده است.

اغلب ویرانه‌های امروز، روزگاری سرحال و خوش ظاهر بودند. روزگاری که هنوز دست چپاولگر زمان داشته‌های‌شان را به تاراج نبرده بود و مراقبتی کامل از آنها به عمل می‌آمد. اما چرخ روزگار همچنان باب میل آنها نچرخید و آن روزی که از آن می‌هراسیدند، بالاخره فرا رسید. وقتی که دیگر کسی توجهی به آنها نداشت و آنها را به حال خود رها کردند تا در گذر زمان رفته رفته از درون متلاشی شده و در عین حال از خاطره‌ها محو شوند.

اما در این میان گهگاه عکاسی از راه می‌رسد که شوقی خاص او را به چنین مکان‌هایی راهنمایی کرده است. کسی که دوست دارد آن زیبایی به تاراج رفته را دیگر بار در قالب تصاویری زیبا، یادآوری کند. عکاسی که در این مجال همراه او هستیم در سفری به کشور ایتالیا، اتفاقی گذرش به ویلایی متروکه افتاده که علیرغم گذر زمان و خرابی‌هایی چند، هنوز هم دلفریب و دوست داشتنی بوده است. و این گونه این عکاس تصمیم می‌گیرد تا زیبایی‌ها را ثبت و ضبط کرده و دیگران را نیز در حال و هوای این گشت و گذار متفاوت، شریک کند.

این عکاس سال گذشته نیز در سفری به کشور اسپانیا باز علاقه و توجه خود را معطوف مکان‌های متروکه کرد. البته آن گونه که از تصاویر این ویلا مشخص است، دست زمان هنوز این مکان را چندان به مرز ویرانی نکشیده و اندکی توجه و بازسازی می‌تواند دوباره این ویلا را مبدل به مکانی دنج و راحت برای زندگی کند. 

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به تماشای این تصاویر زیبا بنشینید که در عین دلگیر بودن، خاطره‌انگیز و دلپذیر هستند.

letto-1
letto-10
letto-11
letto-12
letto-13
letto-14
letto-15
letto-3
letto-4
letto-5
letto-6
letto-7
letto-8
letto-9