خانه‌های کوچک هر روز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به مقبولیت دست پیدا می‌کنند و البته این استقبال، چندان هم بی‌دلیل نیست. این خانه‌های کوچک و اغلب پیش ساخته، به سهولت جابجا می‌شوند، چندان گرانقیمت نیستند و در عین حال راحتی مورد نیاز را برای افراد فراهم می‌آورند. در این مجال به سراغ ایده‌ی ساخت یکی از این خانه‌ها می‌رویم که به تازگی ارائه شده است.

معمار و طراح خوش فکر شیلیایی «فیلیپه اسدی فیگواِروا» (Filiphe Assadi Figueroa) در راستای پروژه‌ی ساخت یک خانه‌ی کوچک که هم قابلیت جابجایی داشته باشد و هم از نظر کیفیت مطلوب زندگی در سطح قابل قبولی باشد، نسخه‌ای جالب از خانه‌ای پیش ساخته ارائه کرده است که «Remote house» نام دارد.

این خانه‌ی دوست داشتنی در منطقه‌ی «Región de Valparaíso» کشور شیلی ساخته و در مجموع ظرف مدت ۴۵ روز ساخته شده است. سپس طی چهار ساعت به محل قرار گیری خود که زمینی به مساحت ۸۰ متر مربع است منتقل و نصب شده است. این نسخه‌ی اولیه دارای سه اتاق خواب، دو سرویس بهداشتی، یک فضای مجهز به ماشین لباسشویی، فضای نشیمن مرکزی، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه است.

بر اساس توضیحات ارائه شده از سوی توسعه دهندگان این پروژه، آهن اصلی‌ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت این خانه بوده است و در نمای خارجی، داخلی، دیوارها، کف و سقف این خانه از چوب درخت کاج استفاده شده است. البته این خانه نسخه‌ی اولیه است و در بخش پایانی این پروژه، مشتری می‌تواند بر حسب نیاز، خانه‌ی خود را به فرم دیگری طراحی کند که در عین جدایی از هم، ارتباط خوبی بین بخش‌های مختلف خانه برقرار شود؛ بدون آنکه ساختار اصلی خانه تغییرات چندانی داشته و یا نیازمند حصار یا محوطه‌ی خاصی باشد. همه امکانات خانه از پیش آماده شده و تنها در محل قرار گیری نهایی، نصب و آماده‌ی استفاده می‌شوند. در نهایت و با توجه به امکانات در نظر گرفته شده، به نظر می‌رسد این گونه خانه‌ها هم از نظر اقتصادی به صرفه هستند و هم تمامی امکانات لازم را به خریدار عرضه می‌کنند.

در ادامه از شما دعوت می‌کنم از نزدیک نگاهی به ظاهر و خصوصیات این خانه داشته باشید.

design-modern-remote-house-1
design-modern-remote-house-10
design-modern-remote-house-11
design-modern-remote-house-12
design-modern-remote-house-13
design-modern-remote-house-2
design-modern-remote-house-3
design-modern-remote-house-4
design-modern-remote-house-5
design-modern-remote-house-6
design-modern-remote-house-7
design-modern-remote-house-8
design-modern-remote-house-9

نظر شما در مورد ساختمان‌هایی از این دست چیست؟ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؛ خانه‌های بزرگ و ثابت یا کوچک و متحرک؟