زمستان اگرچه به دلیل برودت هوا و بارش برف شاید فصلی کسل کننده به نظر برسد، اما در دل خود زیبایی‌های فراوانی دارد که از دید یک عکاس خوش ذوق، ارزش فراوانی برای ثبت شدن دارند. شاید به همین خاطر است که عکاسی ژاپنی روانه‌ی کشور فنلاند شده تا چشم‌اندازهای زیبای این کشور را در قابل تصویر جاودانه کند.

عکاس خوش قریحه‌ی ژاپنی «یوییچی یوکاتا» (Yuichi Yokota) که از قضا از عکاسان بنام و معروف این کشور بوده و برنده‌ی جایزه عکاسی نیز شده است، در سفری سه ماهه به کشور فنلاند هنر و استعداد خود را در زمینه‌ی عکاسی به رخ کشیده و مجموعه‌ تصاویری دیدنی از زیبایی‌های فصل زمستان در این کشور را به نمایش گذاشته است.

این عکاس که ساکن توکیو است، در مدت سه ماهی که مقیم «لاپلند» (Lapland) بوده، به ویژه نگاه خود را معطوف درخشش انوار زیبای شفق قطبی کرده است که زینت بخش آسمان شب‌های سرد زمستان در کشور فنلاند هستند.

دمای هوا در این فصل از سال بسیار پایین است و برف همه جا را پوشانده است. در این موقع از سال مسافرت با «هاسکی» و یخ نوردی از جمله تفریحات جالب توجه به شمار می‌آیند، به ویژه اگر شب‌ها را با تماشای رقص جذاب نورهای رنگارنگ شفق قطبی به صبح برسانید.

این عکاس در مورد این مجموعه‌ی زیبا چنین می‌گوید:

"سرمای منجمد کننده‌ی فصل زمستان و گرمای این لحظات سراسر احساس و شاعرانه، همگی موهبت‌هایی هستند که مادر طبیعت به ما ارزانی داشته است."

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به تماشای بخشی از این مجموعه تصاویر زیبا بنشینید.

Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-1
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-10
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-11
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-12
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-13
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-14
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-15
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-2
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-3
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-4
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-5
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-6
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-7
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-8
Beautiful-Winter-Lights-of-Finland-9