آنچه که یک هنرمند خلاق را از دیگران متمایز می‌کند، توجه به ایده‌های ذهنی و تلاش برای به واقعیت مبدل کردن آنهاست. در واقع همه‌ی ما گاه و بی‌گاه با ایده‌هایی جالب مواجه شدیم، اما شاید آنقدر به آنها توجه نکرده و ساده از کنارشان گذشتیم. اما هنرمندی که با مرور آثارش همراه شما خواهیم بود از هیچ تلاشی برای رسیدن به ایده‌ی ذهنی خود فروگذار نکرده است.

«مانوئل باده» (Manuel Baade) هنرمندی از کشور آلمان است که در فروشگاه کوچکی در شهر برلین مشغول به کار شده؛ این هنرمند از پیش زمینه‌ی خوبی در حوزه‌ی هنر بهره‌مند است و تجربیات مثمر ثمر بسیاری را پشت سر گذاشته است.

قبل از همه چیز او در زمینه‌ی نجاری از اطلاعات و مهارت قابل قبولی برخوردار است؛ از سوی دیگر او در زمینه‌ی ساخت انیمیشن‌های دو بعدی نیز فعالیت می‌کند و به مدت سیزده سال هم در شرکت‌های مختلف بازی‌سازی مشغول به کار بوده است. او روزی به این فکر افتاد که چگونه به سراغ چیزی متفاوت و نوین برود که هم محصول کار خود او باشد و هم تمامی مهارت‌ها و تجربیاتش را در قالب ساخت آن، ارائه کند.

این هنرمند دوستدار طبیعت است و دوست دارد که برای جمع‌آوری قارچ‌های خوراکی گاه گداری سری هم به جنگل بزند و در خلال همین گشت و گذارها بود که او به فکر ساخت چراغ‌هایی به شکل قارچ‌های درخشان افتاد. او شروع به تحقیق در زمینه‌ی الکترونیک، فناوری LED و ابزارهای مورد نیاز کرد و تصمیم گرفت به هر نحو ممکن ایده‌ای را که در ذهنش شکل گرفته، پیاده کند و به آن رنگ واقعیت ببخشد. و سرانجام بعد از تهیه همه ملزومات و گردآوری اطلاعات لازم، کار ساخت محصول نهایی را آغاز کرد.

چراغ‌های ساخته شده توسط این هنرمند در جای خود زیبا و دوست داشتنی هستند و هر کدام جذابیتی مخصوص به خود دارند؛ در عین حال ساخت هر کدام از آنها برای مانوئل الهام بخش بوده و ایده‌های بیشتری به او می‌دهد. او می‌گوید که هنوز هم در حال یادگیری است و اکنون و بعد از چندین ماه کار روی این مجموعه‌ی جالب توجه، او تصمیم گرفته است که در کنار تولید این قارچ‌های درخشان، به سراغ کوهستان‌های کریستالی برود. او معتقد است که این چراغ‌ها به نوعی بیانگر علاقه و احترام او به طبیعت هستند و در نهایت هر کدام از آنها با عشق و صبوری بسیار پا به عرصه‌ی وجود گذاشته‌اند.

نظر شما در مورد ایده‌های این هنرمند چیست؟