چیزهای بسیاری در اطراف ما وجود دارند که رفته رفته و بی آنکه خود متوجه شویم از بین رفته و فراموش می‌شوند. اسباب و وسایل قدیمی که عمرشان به سرآمده روانه‌ی سطل زباله شده و وسایل جدید جایگزین‌‌شان می‌شود. اما گاهی اگر کمی حوصله به خرج داده و ذوق و سلیقه نشان دهیم، می‌شود این وسایل را در قالبی جدید مورد استفاده قرار داد.

یک هنرمند و نوازنده دست به ابتکار جالبی زده و از پیانوی قدیمی خود، میزی شیک و زیبا ساخته است. او و خانواده‌اش به تازگی به خانه‌ای جدید نقل مکان کردند و ظاهراً این آقا نیازمند میزی مناسب برای کار بوده است؛ اما قیمت چنین میزی با مشخصات مد نظر او اندکی بالا بود. اما از شانس خوب، او در فیسبوک با پستی مواجه می‌شود که نحوه‌ی تبدیل پیانو به یک میز را به تفضیل شرح داده است. این ایده برای او نیز الهام بخش شده و تصمیم می‌گیرد تا میز خود را به جای خریدن، بسازد. از طرف دیگر او موفق به پیدا کردن پیانویی زهوار درفته و قدیمی شد که ظاهراً دیگر قابل استفاده نبوده و دور انداخته شده بود. اگرچه شکل ظاهری این پیانو چندان ظریف نبود، اما به نظر این هنرمند زیبا و جالب توجه آمد؛ آن قدر زیبا که منصفانه نبود به زباله تبدیل شود.

از طرف دیگر این هنرمند در شک و دودلی بود که آیا این پیانوی زیبا را مجدداً به یک پیانوی نو تبدیل کند یا نه؟ البته مخارج این کار بسیار زیاد بود. لذا او تصمیم گرفت که به کل از این موجود قدیمی، چیزی نو و جدید را به وجود بیاورد. از قرائن موجود و تاریخ حک شده روی بدنه‌ی پشتی پیانو مشخص شد که تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۰۷ باز می‌گردد و همیمن قدمت قابل توجه، این هنرمند را هیجان‌زده‌تر کرد؛ چرا که اکنون در حال مرمت چیز تاریخی و با ارزش بود. تکه‌ای از دوران جنگ جهانی اول و یأس و ناامیدی حاصل از جنگ جهانی دوم؛ تاریخی فراموش شده و تلخ.

البته در این میان شاید عده‌ای این هنرمند را به خاطر از بین بردن چنین تکّه‌ی تاریخی ارزشمندی مورد انتقاد قرار دهند؛ اما این موسیقیدان از کار خود راضی است. از عمر دوباره‌ای که به چیزی فراموش شده و در شرف نابودی بخشیده است. از طرف دیگر او می‌گوید که این میز زیبا می‌تواند نسل به نسل در میان اعضای خانواده‌اش دست به دست شده و همچنان چه از نظر تاریخی و چه از نظر کاربردی، گرانبها و شگفت‌انگیز باقی بماند.

بیایید ببینیم او چگونه به این مهم دست یافته است.

DIY-Piano-1
DIY-Piano-10
DIY-Piano-11
DIY-Piano-12
DIY-Piano-13
DIY-Piano-14
DIY-Piano-15
DIY-Piano-2
DIY-Piano-3
DIY-Piano-4
DIY-Piano-5
DIY-Piano-6
DIY-Piano-7
DIY-Piano-8
DIY-Piano-9