هنر اریگامی از جمله هنرهای مجذوب کننده و البته دلپذیر کشور آفتاب تابان ژاپن است که امروزه در سطح جهانی نیز با استقبال قابل توجهی مواجه شده است. این هنر که به عنوان هنر تا کردن کاغذ هم شناخته می‌شود، راهی تازه برای بیان دنیای ذهنی هنرمندان فراهم آورده است.

اریگامی هنوز هم در شمار هنرهای ظریف، شکننده و البته فوق‌العاده زیبای جهان جای دارد؛ اما هنرمندی به نام «فلورین تویتو» (Floriane Touito) راهی تازه برای ارائه‌ی این هنر پیدا کرده است. هنر او در تا زدن کاغذ، خالق مجموعه‌ای جالب توجه از حیوانات کاغذی زیبا شده است. این هنرمند خوش ذوق برای محافظت از این مجموعه نیز راهکاری اندیشیده و این حیوانات ظریف را داخل شیشه‌های مربا قرار داده است که البته هر کدام با تزئیناتی مناسب، جلوه و زیبایی دو چندان پیدا کرده‌اند.

در حقیقت باید پذیرفت که چیزی جادویی در نحوه‌ی تبدیل یک برگه کاغذ معمولی به یک حیوان زیبا و یا یک حشره وجود دارد؛ مرزی بین دنیای واقعیت و تخیل پویای یک هنرمند. این بانوی هنرمند در ادامه اضافه می‌کند که در ساخت این مجموعه از روش‌های نگهداری به کار رفته در موزه‌ی تاریخ طبیعی الهام گرفته است؛ روش‌هایی که به ویژه در دوران رنسانس، در قاره‌ی اروپا بسیار پر کاربرد بوده‌اند.

این هنرمند که از قضی در رشته‌ی فیزیک نیز مدرک دکترا دارد، برای ساخت این حیوانات از بهترین جنس کاغذ موسوم به «کاغذ واشی» (Washi Paper) استفاده کرده است. این کاغذ با استفاده از تکنیک‌های کهن ژاپنی ساخته می‌شود؛ روش‌هایی که در سال ۲۰۱۴ در فهرست میراث جهانی جای گرفتند. او محصول ذوق و سلیقه‌ی خود را در سایت پرطرفدار «Etsy» برای فروش عرضه کرده است.

بد نیست در ادامه نگاهی به مجموعه‌ی هنری او داشته باشیم.

 

origami-animal-10
origami-animal-11
origami-animal-12
origami-animal-13
origami-animal-14
origami-animal-15
origami-animal-16
origami-animal-17
origami-animal-5
origami-animal-6
origami-animal-7
origami-animal-8
origami-animal-9