بسیاری از طراحان خوش ذوق که در حوزه‌های گوناگون مشغول کار و فعالیت هستند، برای ارائه ایده‌های جدید همواره دست به دامن مادر طبیعت می‌شوند که جهان را با میلیون‌ها ایده و طرح زیبا و کاربردی به شگفتی واداشته است. به‌عنوان نمونه طراحی یک کافه جذاب  نگاهی به آسمان رنگارنگ مناطق سردسیر و قطبی داشته و از شفق قطبی یا انوار شمالی برای پیاده کردن سازه خود بهره برده‌اند. برای آشنایی بیشتر با این طرح تماشایی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Contemporist، شرکت طراحی «Unknown Surface Studio» دست به خلاقیتی جالب توجه زده و در طراحی جدید خود برای یک کافی شاپ واقع در تایلند، ابتکاری جالب توجه به خرج داده است. این شرکت که تصاویری از این بنا را با مخاطبان به اشتراک گذاشته، در طراحی این بنا از فرمی مجسمه‌مانند و چشم‌نواز استفاده کرده است که نگاه بیننده را مجذوب خود می‌کند.

طراحان خوش ذوق شرکت سرفیس استودیو برای این بنا از جذابیت شفق قطبی الهام گرفته‌اند. درواقع آنها در این طراحی انوار شمالی یا همان شفق قطبی را به‌صورت انتزاعی بازتاب داده‌اند. این حالت باعث شده است که فرم ساختمان از یک سری الگوهای پویا تشکیل شده باشد که با قوس‌های جذاب و ملایم و بدون ایجاد تضاد خاصی با محیط اطراف هماهنگ شده و درهم آمیخته باشد.

این طراحی خطوطی بی‌وقفه و سینوسی را در برمی‌گیرد که فضای داخلی و بیرونی را به یکدیگر پیوند داده و درمجموع ایده معماری منسجم را تقویت می‌کند. بخشی از نما که روی به خیابان است با موانع منحنی بلند طراحی شده است که بسته به نیاز و به‌شکل انتخابی به سمت زوایای استراتژیک باز شده و دید به مناظر اطراف را به حداکثر می‌رساند. این وضعیت به‌گونه‌ای مدیریت شده است که درعین حال میزان ورود سروصدا یا گرمای محیط خارج به محیط داخل به حداقل برسد.

اما در فضای داخلی هم شاهد اشکالی منحنی هستیم که با استفاده از نورپردازی و استفاده از جزئیات و تزئینات فلزی برجسته‌تر به نمایش گذاشته شده‌اند.

مطلب مرتبط:  طراحی خلاقانه غرفه چشم‌انداز لکسوس در جام ملبورن

به گزارش ۷۲۴پرس، درکنار آن پنجره‌هایی منحنی شکل هم داریم که نمای محوطه بیرونی را برای حاضران در فضای داخلی به نمایش می‌گذراند. در داخل کافه همچنین یک سری فضاهای  اتاقک  مانند تعبیه شده است که با استفاده از نورپردازی ایجاد شده با لامپ‌های LED، فضاهای نیمه خصوصی را ایجاد کرده‌اند.

کافی شاپ دارای دو فضای سبز اختصاصی است که در یکی از آنها یک راه‌پله مارپیچ و یک دیوار بزرگ وجود دارد که رنگ‌های شفق قطبی را بازتاب می‌دهند. حیاط دیگر شامل یک باغ کوچک و سرسبز است که تک درختی در آن واقع شده است و نگاه را به سمت خود می‌کشد.  درپایان این مطلب امیدوارم از این مرور و همراهی با 724PRESS لذت برده باشید. ما را با  نظرات و تجربیات خود همراهی کنید، سپاس.