از زمان انتشار مجموعه کتاب‌های هری پاتر به قلم جی.کی. رولینگ شاهد شکل‌گیری موجی از اشتیاق و تعصب در میان هواداران پروپاقرص این اثر بودیم.  ساخت فیلم‌های هری پاتر که با اقتباس از این کتاب‌ها ساخته شد، عاشقان دنیای سینما را هم درگیر این دنیای  جادویی و شگفت‌انگیز کرد. به‌تازگی خبری جدید درباره دنیای هری پاتر علاقمندان این پسر خاص دنیای جادوگران را غرق شور و شعف کرده است. درمرور این  خبر با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، این روزها شاهد انتشار اخباری خوب برای طرفداران پروپاقرص و همیشگی هری پاتر    موسوم به پاترهدها هستیم. اخباری که نویدبخش شروع یک دوره طلایی دیگر است. از آنجایی که شبکه HBO به‌دنبال توسعه برنامه تلویزیونی کاملا جدید با محوریت وقایع رخ داده در مجموعه کتاب‌های اصلی هری پاتر است، به‎‌نظر می‌رسد برای چندین سال اسباب سرگرمی پاترهدها فراهم شده است.

مجموعه کتابهای هری پاتر- 724press.com

اما به جز این خبر خوب اتفاقات شگفت‌انگیز دیگری هم در راه است که نشان می‌دهند دنیای جادوگران قرار نیست به این زودی‌ها از رونق بیافتد و ظاهرا پروژه‌های دیگری هم وجود دارند که دیدگاه ما نسبت به این مجموعه را تغییر خواهند داد.

معرفی هری پاتر در یک قالب جدید

هم اکنون گزینه‌های زیادی برای عاشقان بازگشت به دنیای پرزرق و برق مدرسه جادوگری هاگوارتز وجود دارد. مثلا شما همیشه می‌توانید دوباره از اول شروع به خواندن مجموعه کتاب‌های هری پاتر کرده یا به نسخه‌های صوتی آنها گوش دهید. درکنار آن علاقمندان دنیای بازی‌های ویدیویی هم می‌توانند با بازی‌های مختلف دنیای هری پاتر سرگرم شده یا سری به لوکیشن‌های فیلمبرداری فیلم‌های هری پاتر بزنند. پارک‌های موضوعی با محوریت دنیای جادوگران گزینه بعدی است که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

تصویری کارتونی از مدرسه هاگوارتز- 724press.com

اما اگر به دنبال راهی جدید برای لذت بردن از این مجموعه هستید هم نگران نباشید؛ قرار است دنیا بر وفق مراد شما باشد. دست کم اخبار منتشر شده از سوی انتشارات «Audible and Pottermore Amazon» که نوید بخش چنین چشم‌اندازی است.

مطلب مرتبط:  مقایسه عجیب بازیگران خاندان اژدها و دنیای هری پاتر

به گزارش ۷۲۴پرس و گفته این انتشارات در ماه‌های منتهی به پایان سال آینده میلادی، قرار است شاهد پروژه‌ای کاملا جدید باشیم: فیلم‌های صوتی هری پاتر! تصور کنید قرار است کتاب‌های اصلی خط به خط و بدون هیچ دخل و تصرفی به صورت فیلم صوتی دربیایند. شاید این مسئله کمی عجیب باشد، اما باور کنید این پروژه هم به اندازه فیلم‌های تصویری پرزحمت و جذاب خواهد بود. با حضور بیش از صد صداپیشه در نقش‌های اصلی و فرعی، ضبط صدا در دنیای واقعی و البته ساخت موسیقی جدید، این فیلم‌های صوتی آینده‌ای روشن خواهند داشت که امکان لذت بردن از این مجموعه جذاب و نمادین را برای علاقمندان فراهم می‌کنند.

لرد ولدمورت، هری، رون و هرمیون- 724press.com

اما آیا این آثار صوتی می‌توانند دیگر فرمت‌های آثار هری پاتر را از میدان به در کرده و پیروز رقابت نهایی باشند؟ از نظر طرفداران مشتاق و متعصب دنیای هری پاتر، این مسئله ممکن است بهترین اتفاقی باشد که برای این مجموع رخ داده است. با بررسی احتمالات موجود در مورد نمایش تلویزیونی شبکه HBO که در آینده منتشر خواهند شد باید بگوییم که این آثار صوتی دقیقا قرار نیست وارد رقابتی سخت و تنگاتنگ شوند. درنهایت شاید شاهد مقایسه‌ای دشوار میان آنها و اقتباس لایو اکشن هری پاتری باشیم. فیلم‌های صوتی جنبه‌های مثبت بسیاری دارند که آنها را از دیگر فرمت‌ها متمایز می‌کند.

دیواری شبیه به دیوار مدرسه هاگوارتز- 724press.com

شاید برجسته‌ترین آن نمایش خط به خط داستان اصلی باشد که به لطف حضور صداپیشگانی حرفه‌ای، موسیقی اورجینال و البته تداعی دنیای واقعی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

در پایان نظر شما درباره این فیلم‌های صوتی چیست؟ آیا این خبر برای شما هم جالب توجه بود؟ اصلا آیا شما خودتان را یک پاترهد می‌دانید؟ نظرات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. سپاس