اگر از علاقمندان تماشای انواع سریال‌های جذاب و مهیج خارجی باشید، حتما تاکنون با آثاری مواجه شدید که چنان شما را مجذوب خود کردند که دوست داشتید شاهد ساخت قسمت‌های بیشتری از آنها باشید. مینی سریال‌هایی که شاید باید از قالب سریال کوتاه درآمده و به صورت مجموعه‌های چند فصلی تهیه و پخش می‌شدند تا مخاطبان فرصت بیشتری برای لذت بردن از آنها در اختیار داشتند. درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند سریال جذاب اما کوتاه را مرور کنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts،  از دید بسیاری از مخاطبان گاهی  پایان یافتن یک سریال تلویزیونی دست کمی از یک جنایت ندارد. هرچند که این روزها شاهد ساخت سریال‌های  کوتاه بیشتری هستیم و به‌نوعی شاید بتوان گفت فرمت مینی سریال درحال محبوب‌تر شدن است، اما برخی از این آثار به‌اندازه‌ای در بیان داستان و نمایش جزئیات موفق عمل می‌کنند که بیننده از کوتاه بودن آنها چندان رضایت خاطر ندارد.

سریال های محبوب سال 2018-724press.com

شاید یکی از دلایل این محبوبیت این باشد که برخلاف سریال‌های بلند با فصول متعدد، مینی سریال‌ها داستان خود را درنهایت در قالب پنج الی هفت قسمت به پایان می‌برند. پس جایی برای به اصطلاح آب بستن به سریال وجود ندارد و همه عناصر باید در جای درست خود قرار گرفته و فیلمنامه از چفت و بست خوبی برخوردار باشد. درنتیجه شاید بتوان گفت اکثر سریال‌های کوتاه منتشر شده به این سبک، ارزش تماشا کردن را دارند. بااین‌حال گاهی داستان یک مجموعه تلویزیونی به‌اندازه غنی و جذاب است که مخاطب ترجیح می‌دهد اوقات بیشتری را به آن اختصاص داده و شاهد پخش قسمت‌های بیشتری از آن باشد. دراین زمان شاید بدترین ایده این است که جلوی به پایان رسیدن آن را نگیرید.

مطلب مرتبط: با تماشای این ۱۰ سریال تلویزیونی، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید

همیشه جایی برای بررسی پس زمینه زندگی یک شخصیت وجود دارد؛ شاید هم فقط  ترجیح می‌دهید شخصیت محبوب خود را در زمان و مکان بهتری ببینید. این مسئله به‌خصوص در مورد تریلرها برجسته‌تر است؛ چرا که نمی‌توان یک داستان معمایی را خیلی زود به سرانجام رساند و همیشه  چند قسمت اضافه برای نمایش مراحل حل  آن مورد توجه بینندگان قرار می‌گیرد.

درادامه این مطلب با 724press همراه باشید تا نگاهی به چند مینی سریال کوتاه اما جذاب داشته باشیم که مخاطبان ترجیح می‌دادند به تماشای قسمت‌های بیشتری از آنها بنشینند. یادآوری می‌کنیم که در معرفی هر سریال به گوشه‌ای از داستان آن هم اشاره شده است. پس اگر هنوز موفق به تماشای برخی از عناوین این فهرست نشدید، این هشدار اسپویل را جدی بگیرید.

سریال چیزهای تیز (Sharp Objects) - محصول سال ۲۰۱۸

ایمی آدامز در سریال چیزهای تیز-724press.com

سریال جذاب چیزهای تیز که براساس رمانی به‌همین نام ساخته شده است، روی زندگی خبرنگاری به نام کامیل پریکر تمرکز  می‌کند.  او که به‌دنبال نوشتن داستانی اختصاصی است، ناگزیر می‌شود پس از سال‌ها به زادگاهش بازگشته و به پوشش مجموعه قتل‌هایی خشن بپردازد.  درجریان این قتل‌ها، دو دختر کم سن و سال به طرزی فجیع جان خود را از دست داده‌اند.

داستان پر از تعلیق این اثر و بازی درخشان ایمی آدامز در نقش این خبرنگار از جمله امتیازات مثبت این سریال است. به‌خصوص که سازندگان توجهی خاص به شخصیت این خبرنگار داشته و سعی کردند مشکلات و آسیب‌های وارده با او را هم به موازات داستان اصلی، دنبال کنند. بااین‌حال به نظر می‌رسد این مجموعه می‌توانست برای کشف بیشتر گذشته این شخصیت و بررسی جنبه‌های مختلف قتل‌ها، چند قسمت بیشتر طول بکشد.


سریال وقتی آنها ما را دیدند (When They See Us) - محصول سال  ۲۰۱۹

سریال وقتی آنها ما را دیدند-724press.com

سریال جذاب وقتی آنها ما را دیدند، دیگر گزینه این فهرست است. مجموعه‌ای چهار قسمتی که در مورد یک پرونده جنایی واقعی در سنترال پارک است؛ جایی که گروهی متشکل از چندین مرد جوان به اشتباه متهم به تعرض به یک زن می‌شوند. طرفداران  ژانر جنایی معتقد هستند این اثر با اختلاف یکی از بهترین مینی سریال‌هایی است که تاکنون در این حوزه ساخته شده ‌اند.

داستان آن پیچیده و لبریز از احساسات دست نخورده  افرادی است که درحالی گناهکار شناخته شده‌اند که در عمل مرتکب هیچ اشتباه و جرم و جنایتی نشدند. خط داستانی این سریال مجذوب‌کننده، بیننده را تا به انتهای داستان با خود همراه می‌کند و درنهایت در خاتمه مخاطب آرزو می‌کند ای کاش این مجموعه چند قسمت بیشتر ادامه پیدا می‌کرد.


سریال بادیگارد یا محافظ شخصی (Bodyguard) - محصول سال ۲۰۱۸

سریال محافظ شخصی-724press.com

سریال تماشایی بادیگارد یا محافظ محصول نتفلیکس است که ساخت آن را جد مرکوریو برعهده داشته و یکی از بهترین سریال‌هایی است که تاکنون از این پلتفرم استریم پخش شده است. به گزارش ۷۲۴پرس، داستان سریال بادیگارد همانطور که از نامش پیدا است، درمورد کهنه سرباز جنگی به نام دیوید باد است که اکنون به‌عنوان محافظ فعالیت کرده و وظیفه سنگین حفاظت از وزیر کشور را برعهده دارد.

تصویری که از شخصیت دیوید باد می‌بینیم، نمادی از مردی است که از ایستادن در مقابل دشمنان روبرو نمی‌ترسد و حاضر است حتی به قیمت جانش هم به وظیفه مهمی که برعهده دارد عمل کند؛ هرچند قرار نیست  این مسئولیت خیلی ساده و پیش‌پاافتاده باشد، تاجایی که او حتی ممکن است کارش را هم از دست بدهد. جذابیت این مجموعه به‌اندازه‌ای بود که بسیاری از طرفداران دوست داشتند نویسندگان فیلمنامه با نوشتن چند قسمت دیگر به آنها زمان بیشتری برای همراهی با این شخصیت و درک بهتر مشکلات ذهنی او بدهند.


سریال  باورنکردنی (Unbelievable) - محصول سال ۲۰۱۹

سریال باورنکردنی-724press.com

دیگر درام جنایی جذاب این فهرست که نقش اول آن را یک زن برعهده دارد؛ سریال دیدنی باورنکردنی است که براساس مجموعه اتفاقاتی واقعی ساخته شده است. همین واقعی بودن باعث جذابیت این اثر شده و تماشای آن را برای بینندگان به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کرد.

داستان این مجموعه پخش شده از شبکه نتفلیکس در مورد دختر جوانی به نام مری است که سعی دارد از مردی که به او تعرض کرده است، شکایت کند. اما اوضاع بروفق مراد مری پیش نرفته و خیلی زود مجبور به پس گرفتن شکایت خود می‌شود؛ چراکه فرشته عدالت به‌جای ایستادن در کنار قربانی روبروی او قرار می‌گیرد. درنتیجه این مسئله مری خود متهم به دروغگویی و داستان سازی می‌شود.

خوشبختانه ستاره بخت و اقبال هنوز از این دختر نگون‌بخت روی برنگردانده و دو کارآگاه پلیس وارد عمل می‌شوند تا از این دختر بی‌گناه در مقابل اتهامات مطرح شده حمایت کرده  و اوضاع را روبراه کنند. از آنجایی که موضوع سریال باورنکردنی یکی از موضوعات داغ و بحث‌برانگیز بود،  بینندگان ترجیح می‌دادند این مجموعه مدت بیشتری پخش شود تا به سؤالات ذهنی آنها که نیازمند توضیحات بیشتر بود، پاسخ داده شود.​


سریال پرنده سیاه (Black Bird) -  محصول سال ۲۰۲۲

تارون اگرتون سریال پرنده سیاه-724press.com

اگر از طرفداران  اجرای  «تارون اگرتون» (Taron Egerton) هستید، به‌هیچ عنوان تماشای سریال تلویزیونی پرنده سیاه محصول شبکه اپل پلاس تی وی را از دست ندهید. دراین سریال این بازیگر نقش شخصیتی به نام جیمی کین را بازی می‌کند که به ده سال زندان محکوم شده است.

او در مدت حضور در زندان به‌ظاهر با یک قاتل زنجیره‌ای دوست می‌شود تا به پلیس در حل پرنده جنایات این قاتل و حقایق پشت پرده این قتل‌ها کمک کند. باز هم پای داستان جنایی جالب توجهی درمیان است که ترجیح می‌دهیم آن را در قالب قسمت‌های بیشتری دنبال کنیم.

مطلب مرتبط:  نظریه جالب طرفداران در مورد فصل پنجم سریال چیزهای عجیب

​درپایان نظر شما در مورد مینی سریال‌های این فهرست چیست؟ مینی سریال محبوب شما که ترجیح می‌دادید قسمت‌های بیشتری داشته باشد، کدام است؟ فکر می‌کنید سریال‌های بلند موفق‌تر عمل می‌کنند یا سریال‌های کوتاه؟ فراموش نکنید ایده، نظر و تجربه‌های خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. از این همراهی شما سپاسگزاریم.