ویلایی خانه درختی مانند با آرامشی وصف‌ناپذیر در میان مناظر تماشایی و خوش منظره بالی واقع شده است. اقامتگاهی لوکس که الگویی جدید از زیبایی و تجمل پایدار را معرفی کرده و ترکیبی عالی از طراحی معاصر و احترام به محیط زیست است. اگر دوست دارید بیشتر با این ویلای جذاب و ویژگی‌های آن آشنا شوید، درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به مرور جذابیت‌های پنهان و آشکار این استراحتگاه جنگلی جذاب بپردازیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Stilt-studios، استودیو «Stilt» به تازگی عکس‌هایی از یکی از پروژه‌های تکمیل شده خود با نام خانه درختی ویلایی را با علاقمندان به اشتراک گذشته است که تماشای آنها خالی از لطف نیست. این خانه ویلایی جذاب در منطقه «Grün Resort Uluwatu» واقع شده، استراحتگاهی بوتیک مانند و لوکس که با تمرکز بر طبیعت جذاب و غنی بالی شکل گرفته است.

معماری در محیط جنگلی-724PRESS.COM

طراحی کلی این ویلا گواهی بر تعهد اجراکنندگان آن به ایجاد تجربه‌ای طبیعت محور است. پرایوگا آریا که طراح ارشد این استودیو است، می‌گوید این پناهگاه دو خوابه به مناظر سرسبز اطراف خود احاطه داشته و به‌شکلی ظریف اقامتی لوکس و مجلل را با اهمیت حفاظت از محیط زیست درهم  آمیخته است.

مطلب مرتبط:  دنیای معماری: خانه درختی شناور در میان جنگل

این نوع نگاه در اجرای پروژه‌های معماری نه‌تنها تأثیر فیزیکی دست‌سازه‌های بشر رادر محیط زیست به حداقل می‌رساند، بلکه ارتباط صمیمی‌تری را بین ساکنان و طبیعت اطراف شکل داده و تقویت می‌کند. در این مورد خاص این خانه درختی جذاب، چشم‌اندازی بی‌نظیر از  اقیانوس هند و محیط جنگلی سرسبز بالی را دراختیار مسافران قرار می‌دهد.

خانه درختی-724PRESS.COM

این پروژه از هفت واحد مجزا تشکیل شده است که البته به صورت یکپارچه در طبیعت این منطقه در کنار هم قرار گرفته‌اند. هر واحد این پروژه روی پایه‌هایی بلند قرار گرفته و با درختان سرسبز جنگلی احاطه شده است. با بالا رفتن از راه پله‌ای چوبی، مهمانان این استراحتگاه‌های جالب توجه به بنای اصلی این سازه می‌رسد که ۶۴ متر مربع وسعت دارد. این فضا به‌طرزی ماهرانه با فضاهای متعددی همچون فضای نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه پر شده است.

ناهارخوری دلباز و روشن-724PRESS.COM

پس از ورود به طبق اول، وارد قسمت غذاخوری این خانه درختی می‌شویم که با یک میز و صندلی‌های چوبی مبله شده است. در این بخش از خانه پنجره‌های متعددی تعبیه شده تا فضای داخلی خانه همیشه با نوری دل‌انگیز و طبیعی پر شده و روشنایی داخل سازه فراهم شود. درمجاورت قسمت غذاخوری، اشپزخانه‌ای کوچک که دارای کابینت چوبی است، قرار دارد.

آشپزخانه چوبی-724PRESS.COM

بخش ناهارخوری و این آشپزخانه کوچک به اتاق نشیمن منتهی می‌شود که دارای درهای کشویی است و به بالکنی هم عرض ویلا راه دارد. در شب نورپردازی مخفی تعبیه شده در اطراف این بنا باعث درخشش جذاب در فضای داخلی خانه می‌شود.

طراحی سرویس بهداشتی-724PRESS.COMطراحی اتاق خواب کاربردی-724PRESS.COM

بخش دیگری از این بنا یک اتاق خواب است که در گوشه‌ای از سازه قرار گرفته است. تختخواب تعبیه شده در  این اتاق از دیوار فاصله داشته و همچنین دارای یک میز است که از دید پنهان شده است. همچنین در این بخش دری هم وجود دارد که ورودی حمام و سرویس بهداشتی است. این حمام دارای روشویی دون نفره و دوش است. طراحان با استفاده از عناصر پلاستیکی بازیافتی، دیوارهای حمام را به زیبایی تزئین کرده‌اند. طرحی که  نمایی هنری و سنگ مرمرگونه دارد.

بالکن خانه درختی-724PRESS.COM

پله‌های کنار آشپزخانه کوچک به طبقه دوم راه دارد؛ جایی که اتاق خواب، حمام و یک بالکن اضافه با یک فضای تختخواب مانند   در آن جای گرفته است.

درنهایت باید این خانه درختی را که یکی از بزرگ‌ترین ویلاهای استراحتگاهی این منطقه است، تلفیقی جذاب و کاربردی از مفهوم صنعتگری دقیق و تعهدی تزلزل ناپذیر به  محیط زیست دانست. طراحی متفکرانه این سازه همچنین دسترسی مهمانان این استراحتگاه را به دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه تسهیل می‌کند. این نوع نگاه به طراحی سازه‌های واقع شده در محیط زیست به مهمانان اجازه می‌دهد از جذابیت‌های طبیعت پیرامون خود بهره ببرند، بدون آنکه نیازی باشد خلوت و آرامش خود را به خطر بیندازند.

مردی در تراس خانه درختی-724PRESS.COM

درپایان نظر شما در مورد این ایده و ساخت استراحتگاه‌هایی شبیه به خانه‌های درختی چیست؟ آیا شما هم از سکونت در چنین اقامتگاه‌هایی استقبال می‌کنید؟ مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، خوشحال می‌شویم آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. از این همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.