خبر کوتاه و غافلگیرکننده بود؛ به‌خصوص برای طرفداران پروپاقرص یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سال‌های نه‌چندان دور که هنوز هم محبوب و پرطرفدار است. درگذشت یکی از ستارگان و شخصیت‌های اصلی سریال فرندز یا دوستان، بسیاری را شوکه کرد. در مرور این خبر غم‌انگیز و تلخ و نیم نگاهی به زندگی متیو پری، با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از CNN، متیو پری (Mathew Perry) بازیگر محبوب سریال دوستان که نقش چندلر بینگ را برعهده داشت،  در ۵۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

متیو پری و دیوید شویمر جوان- 724press.com

یکی از منابع خبر اعلام کرد پلیس لس‌انجلس هم‌اکنون درحل بررسی علت مرگ این بازیگر محبوب است. این منبع همچنین اشاره کرد هنوز هیچ مورد مشکوکی دراین پرونده به چشم نمی‌خورد؛ بااین‌حال این حادثه به‌وسیله بخش سرقت-قتل اداره پلیس لس آنجلس درحال بررسی است. به گزارش لس آنجلس تایمز و به نقل از مجاری قانونی به نظر می‌رسد پری روز شنبه در حادثه غرق شدن در خانه خود در همین شهر جانش را از دست داده است. 

گروه تلویزیونی وارنر بروس در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«ما از درگذشت دوست عزیزمان متیو پری ناراحت هستیم. متیو یک بازیگر فوق‌العاده با استعداد و بخشی از خانواده گروه تلویزیونی برادران وارنر بود. تأثیر نبوغ کمدی او در سراسر جهان احساس شد و میراث او برای همیشه در قلب بسیاری از طرفدارانش در گوشه و کنار جهان زنده خواهد ماند.

امروز یک روز دلخراش است و ما عشق و محبت خود را  نثار خانواده، عزیزان و همه طرفداران فداکار متیو  پری می‌کنیم»

به گزارش ۷۲۴پرس، برایان همفری، سخنگوی سازمان آتش نشانی لس انجلس در گفتگویی با CNN اعلام کرد که ساعت  ۴ بعد از ظهر با شماره ۹۱۱  تماس گرفته و اعلام شد که حادثه‌ای  غرق شدگی  پیش آمده است. تیم اورژانس به محل اعزام شد، هرچند آن موقع مشخص نبود چه کسی غرق شده است. هنوز نمایندگان متیو پری به درخواست‌های CNN برای توضیحات تکمیل پاسخی نداده‌اند. اما متیو پری کیست؟

زندگی‌نامه متیو پری 

گذر عمر متیو پری- 724press.com

متیو پری در شهر ویلیام‌تاون ماساچوست متولد شد. پدر او بازیگر و مادرش روزنامه‌نگار بود. او پس از جدایی والدینش، او به همراه مادرش به اتاوای کانادا رفته و مدتی آنجا زندگی کرد.

پری مدتی علاقه خود به رشته تنیس را دنبال کرده و برای مدتی تنیسور برتر کشور کانادا بود. او پس از مدتی   به لس انجلس  رفت تا همراه پدرش زندگی کند. دراین دوره بود که او به‌تدریج به رشته بازیگری علاقمند شد. اولین نقش معتبر پری، ایفای نقشی کوچک در درام «240-Robert» محصول سال ۱۹۷۹ بود. او سپس در کارهای دیگری همچون «Charles in Charge»، «قاشق‌های نقره‌ای» (Silver Spoons) و «نمایش تریس اولمن» (The Tracey Ullman Show) راه یافت.

مطلب مرتبط:  متیو پری از مرگ حتمی نجات یافت!

اولین نقش سینمایی او در دوران دبیرستان در فیلم «شبی در زندگی جیمی ریوردون» (A Night in the Life of Jimmy Reardon) محصول سال  ۱۹۸۸ بود که در آن با «ریور فینیکس» همبازی بود. قبل ازاینکه این فیلم اکران شود، پری در اثری کمدی به نام «شانس دوم» (Second Chances) حاضر شد که البته بعدا نام این سریال به «Boys Will Be Boys» تغییر کرد. به گزارش 724Press، داستان این فیلم درمورد مردی بود که پس از مرگ به زندگی بازمی‌گشت تا خود جوانترش را در زندگی راهنمایی کند. پری ایفای نقش جوانی این مرد را برعهده داشت. البته این سریال چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت؛ بااین‌حال متیو پری همچنان در پروژه‌های تلویزیونی دیگری  همچون «بورلی هیلز» (Beverly Hills)، «رئیس کیه» (Who’s The Boss) و «دردهای رو به رشد» (Growing Pains) نقش‌های برجسته‌تری را برعهده گرفت.

متیو پری در دوران جوانی- 724press.com

درنهایت شانس درخانه متیوی جوان را زده و او در سال ۱۹۹۴ شانس بازی در نقش شخصیت محبوب چندلر بینگ مهربان را در سریال کمدی دوستان  به‌دست آورد؛ امری که باعث به شهرت رسیدن او شد. ایفای این نقش حتی باعث نامزدی او در جوایز امی سال ۲۰۰۲ شد. او در طول مدت  فعالیت خود  چهار بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر تلویزیون شد، از جمله دو نامزدی برای  ایفای نقش شخصیت جو کوئینسی در سریال «بال غربی» (The West Wing). پری در سریال دوستان در کنار بازیگرانی همچون کورتنی کاکس، مت لبلانک، دیوید شویمر، جنیفر آنیستون و لیزا کودرو بازی می‌کرد و داستان این مجموعه هم همانطور که از نامش پیدا است، در مورد گروهی از دوستان صمیمی بود که در شهر نیویورک زندگی می‌کردند.

این سریال در زمان خود تبدیل به‌یکی از بهترین مجموعه‌های تلویزیونی شبکه NBC شد، هرتی که تقریبا به ندرت در تلویزیون یا هر بخش دیگر صنعت سرگرمی مشاهده می‌شد. دیگر جنبه جذاب ماجرا این جا بود که گروه دوستان خارج از سریال هم به اندازه‌ی شخصیت‌هایشان در مجموعه فرندز به هم نزدیک بودند و همین یکرنگی و همدلی بازیگران باعث شد که  محبوبیت سریال چند برابر شده و تیم بازیگران آن هم مبدل به پردرآمدترین بازیگران یک مجموعه تلویزیونی -البته در زمان پخش این مجموعه- شوند

سریال دوستان- 724press.com

به گزارش گروه خبری ۷۲۴، حضور در سریال فرندز به تقویت کارنامه حرفه‌ای پری کمک کرد و به زودی شاهد حضور او در آثار سینمایی همچون «قهرمانان تقریبی» (Almost Heroes) محصول سال ۱۹۹۷،  «هجوم احمق‌ها» (Fools Rush In)  محصول سال  ۱۹۹۸ و «همه نه یارد» محصول سال  ۲۰۰۰ بودیم. همچنین درحالی که دوستان همچنان مهمترین و بهترین اثر کارنامه تلویزیونی متیو پری بود، ما شاهد حضور او در مجموعه‌های دیگری همچون «آقای سان‌شاین» (Mr. Sunshine)، «زوج عجیب» (The Odd Couple) و «Studio 60 on the Sunset Strip» بودیم.

مطلب مرتبط:  ۱۲ جزئیات سریال فرندز که به آن‌ها توجه نکرده‌ایم

در نوامبر سال ۲۰۲۲، او خاطرات خود از دوران کاری و به‌خصوص حضورش در مجموعه فرندز را در کتابی با عنوان «دوستان، عاشقان و چیز وحشتناک بزرگ: یک خاطره» (Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing: A Memoir) منتشر کرد. او دراین کتاب فاش کرد که چطور مدت‌ها درگیر اعتیاد به مصرف مواد مخدر بوده است؛ امری که در  ۴۹ سالگی منجر به پارگی روده بزرگ او شده و زندگیش را در معرض خطر جدی قرار داده بود. ظاهرا در آن دوران پزشکان چندان امیدی به زنده ماندن متیو پری نداشته و شانس او برای نجات پیدا کردن از این وضعیت را تنها ۲% می‌دانستند. او به مدت دو هفته در کما بوده و ماه‌ها در بیمارستان بستری بود تا حالش رو به بهبود رفت. هرچند که او به ۱۴ عمل جراحی برای ترمیم آسیب‌های وارده به اندام‌های شکمی خود نیاز داشت. پری درکتابش به این مسئله هم اشاره کرده است که پانزده مرتبه در مراکز ترک اعتیاد ثبت نام کرد  تا بالاخره بتواند اعتیاد خود را برای همیشه کنار بگذارد.

متیو پری و دیوید شویمر در سن میانسالی- 724press.com

متیو پری سال گذشته در گفتگویی با مجله پیپل گفت چیزی که بیش از بقیه باعث تعجب او شده، میزان انعطاف پذیریش است. اینکه می‌تواند این همه درد، شکنجه و وضعیت‌های ناخوشایند را تحمل کرده و بالاخره از آنها نجات پیدا کند. او گفت می‌خواسته داستانش را بگوید؛ هرچندکه گفتن همه اسرار در یک کتاب کمی ترسناک به نظر برسد. بااین‌حال او این کار را انجام داد و چیزی را از قلم نینداخت. بهتر است بگوییم پری در مورد مبارزه خود با معضل اعتیاد که حتی در اوج دوران زندگی حرفه‌ایش هم با آن دست به گریبان بود، بسیار صادق و صریح بود.

متیو پری می‌گوید در دورانی که فرندز محبوب و پربیننده بود، او روزی  ۵۵ قرص ویکودین مصرف می‌کرد. او اشاره می‌کرد هرگز آن برنامه را تماشا نمی‌کرد، چون به‌طرزی وحشیانه لاغر بود.  متیو پری اشاره کرد که از هر فصل به فصل بعدی این مسئله و بدتر شدن معضل اعتیاد به خوبی از ظاهرش قابل تشخیص بود. او در آن زمان تنها فکر نوشیدن، استفاده از مواد مخدر، نوشیدن و دوباره مصرف کوکائین بود.  پری دوست نداشت این برنامه را تماشا کند چون این تجربه دقیقا همان چیزی است که از تماشای خودش در سریال دوستان برایش تداعی می‌شد.

متیو پری و دیوید شویمر- 724press.com

اما در مورد زندگی شخصی این ستاره هم باید بگوییم که او در سال  ۲۰۱۸ با مولی هورویتز آشنا شد و این زوج در سال ۲۰۲۰ نامزدی خود را اعلام کردند؛ درحالی که تنها یک سال بعد به این نامزدی پایان دادند. پری در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد گاهی اوقات قرار نیست همه چیز درست شود و این مسئله هم یکی از آنها است. او درپایان برای مولی بهترین چیزها را آرزو کرد.

مطلب مرتبط:  متیو پری علاقه‌ای به حضور مجدد در سریال فرندز ندارد!

حساب کاربری تأیید شده اینستاگرام که به سریال فرندز اختصاص دارد، شبنه شب در ادای احترامی صمیمانه به متیو پری اعلام کرد که از درگذشت این هنرپیشه محبوب بسیار غمگین شدیم. او یک هدیه واقعی برای همه ما بود. یکی از بازیگران این مجموعه که نقش دوست چندلر را بازی می‌کرد هم نوشت دنیا دلتنگ تو خواهد شد متیو، شادی که در طول عمر بسیار کوتاه خود برای بسیاری از انسان‌ها به ارمغان آوردی ادامه خواهد داشت. مگی ویلر در پایان نوشت احساس می‌کند از هر لحظه خلاقانه‌ای که این دو با هم به اشتراک گذاشتند، خوشحال و خرسند است.

همه بازیگران سریال دوستان- 724press.com

سلما بلر دیگر بازیگر سریال فرندز هم در حساب اینستاگرام خود نوشت:

«همه ما متیو پری را دوست داشتیم و من به‌ویژه عاشق او بودم، هر روز. من او را بی قید و شرط دوست داشتم. امروز دلشکسته‌ام. آسوده بخواب متی »

درپایان این مطلب ما هم برای آرامش روح متیو پری دعا می‌کنیم، بازیگری خلاق که لحظات شاد بسیاری را رقم زده و تا همیشه در ذهن دوست‌دارانش زنده خواهد ماند. روحش شاد