از آنجایی که تاروپود مراسم هالووین با ترس و وحشت هم درهم‌آمیخته است، تماشای آثار ترسناک تبدیل به بخشی جذاب از برگزاری مراسم هالووین شده است. مجموعه فیلم‌های احضار و راهبه می‌توانند انتخابی خوب برای تماشا در شب هالووین و دورهمی‌های دوستانه با تم ترسناک باشند. آیا به نظر شما شخصیت والاک یا همان راهبه ترسناکی که در این آثار به نمایش گذاشته شده، واقعی است؟ درادامه با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، مجموعه فیلم‌های کانجورینگ یا  احضار (The Conjuring Universe)، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ترسناک تاریخ سینما است که در خلال پخش چندین قسمت آن، بیننده با موجودات اهریمنی مختلفی آشنا شده است.

فیلمهای آنابل،احضار و راهبه- 724press.com

دراین بین بدون اغراق یکی از ترسناک‌ترین نیروهای ماوراءالطبیعه معرفی شده در این آثار، شخصت والاک (Valak) است که البته در اسپین آف این مجموعه با عنوان راهبه (The Nun) شاهد حضور پررنگ‌تر او بودیم. والاک برای اولین بار در فیلم احضار ۲  معرفی شده و درادامه در نسخه‌های دیگری از این مجموعه و اسپین آف‌های آن بازگشت تا مخاطبان را غرق ترس و وحشت کند. باید بپذیریم که حضور والاک در این فیلم‌های، لحظات وحشتناک بسیاری را رقم زده است؛ پس اگر دوست دارید کمی بیشتر در مورد این شخصیت ترسناک و محبوب عاشقان دنیای ترس و وحشت بدانید، پیشنهاد می‌کنم در ادامه این مطلب با ۷۲۴پرس همراه باشید.

والاک نه‌تنها یکی از شخصیت‌های عهد عتیق است، بلکه شیطانی است که در نامش در نوشته‌های چندین شیطان شناس معروف هم ذکر شده است. از طرف دیگر آنچه کارگردان خوش ذوق جیمز وان در فیلم احضار ۲ به ما نشان داد، برگرفته از جزئیات واقعی این موجود اثیری بوده و با خصوصیات این شخصیت همخوانی دارد.

خواهر روحانی و والاک- 724press.com

به‌عنوان مثال به والاک در بخش اول  کتاب «کلید کوچک‌تر سلیمان پادشاه» (Lemegeton Clavicula Salomonis) که اثری با نویسنده‌ای ناشناس در باب سحر و جادو است، به نام والاک اشاره شده است. این بخش  «آرس گویتیا» (Ars Goetia) نام دارد. دراین اثر فهرستی کامل از  ۷۲ شیطان وجود دارد که این شخصیت مطرح مجموعه فیلم‌های احضار و راهبه را هم در برمی‌گیرد. والاک را اغلب به صورت کودکی نشسته بر اژدهایی دوبال به تصویر کشیده‌اند؛ درحالی که خود او هم بال‌های فرشته مانند دارد. ظاهرا هرکسی که جرأت  برقراری ارتباط با والاک را به خود بدهد، ممکن است شایسته دریافت گنجینه‌های ارزشمند شده یا درمقابل مشمول مجازات  شده و خوراک مارها شود.

بنابراین این پرسش برای بسیاری مطرح شده است که آیا والاک  در این مجموعه آثار ترسناک واقعا از شخصیتی واقعی الهام گرفته شده است؟ جیمز وان ادعا می‌کند که در مورد وجود این شخصیت مستقیما با لورن وارن صحبت کرده و از این طریق از وجود آن آگاه شده است. در طول مکالمه لورن  اشاره کرد که در خانه خودش به‌وسیله موجودی شبح‌مانند و اهریمنی مورد حمله قرار گرفته است. او  آن موجود را با صورتی تیره تصویر می‌کند که صورتش را با یک کلاه پوشانده است.

فیلم راهبه یک- 724press.com

مدتی پس از این گفتگو، وان به این نتیجه رسید که راهبه شیطانی که قرار است در کابوس هزاران بیننده  جان بگیرد، چه شکل و شمایلی خواهد داشت. فیلم‌های قبلی این مجموعه هرکدام به نحوی براساس داستان و اتفاقات واقعی ساخته شده بود و  فیلم راهبه هم از این قاعده مستنثنی نبود. بااین‌حال مورد تسخیر شیطانی مورد نظر در سال ۱۹۵۲ رخ نداد؛ بلکه این اتفاق مربوط به سال ۲۰۰۵ بود. همچنین این داستان با عنوان جن‌گیری «Tanacu» شناخته می‌شود. پس از اقامت یان زن در صومعه رومانیایی، اتفاقات عجیبی برای او رخ می‌داد.

مطلب مرتبط:  مرور بازیگرانی که اولین بار با فیلم های ترسناک به مخاطب معرفی شدند

پزشکان علت این مسائل را حمله اسکیزوفرنی معرفی می‌کردند، اما دیگرانی هم بودند که با اطمینان از وقوع یک مورد تسخیر اهریمنی صحبت می‌کردند. همچنین در تلاش برای به‌دام بردن شیاطین و نابود کردن آنها، اتفاقات خوبی رخ نداد و به‌عبارتی این عملیات جن‌گیری ناموفق بود. درنتیجه زن بیچاره جان خود را از دست داده و کشیشی که دست به این  کار زده و مراسم جن‌گیری را انجام داده بود هم  به تحمل زندان محکوم شد.

چهره ترسناک والاک- 724press.com

اما باوجود تفاسیر فوق، همچنان نمی‌توان فیلم ترسناک راهبه را اثری مستند که کاملا براساس اتفاقات واقعی مستندسازی شده است، دانست. بله، درست است. سازندگان این اثر از وقایع واقعی الهام گرفتند و حتی پای شخصیت‌هایی معروف را به داستان خود باز کردند، اما درنهایت آها داستان را براساس دنیای ذهنی خود ساختند که البته همین کار هم خارق‌العاده است.

درپایان نظر شما در مورد فیلم راهبه چیست؟ آیا شخصیت والاک آنگونه که باید و شاید شما را تحت‌تأثیر خود قرار داد؟ درمیان مجموعه فیلم‌های احضار و راهبه، کدام اثر بیش از بقیه مورد توجه‌تان قرار گرفت. ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما تجربه، نظر و دیدگاه خودتان را با ما و دیگر دوستان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید. سپاس