درحالی‌که بسیاری تصوری ساده و ابتدایی از یک خانه درختی دارند، این روزها طراحان خوش‌فکر و معماران خلاق به دنبال نمایشی متفاوت از این نوع سازه هستند. دیگر کسی به خانه درختی به‌عنوان فضایی کوچک و محصور نگاه نمی‌کند، درعوض طراحان گامی رو به جلو برداشته و سعی دارند نمایشی قدرتمند و البته مملو از خلاقیت را به نمایش بگذارند که هر کسی را وسوسه می‌کند تمام عمر خود را در این خانه‌های درختی باشکوه سپری کند.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Yankodesign، تاکنون خانه‌های درختی متفاوتی را به شما عزیزان معرفی کردیم که هرکدام به کمک امتیازات و ویژگی‌های جذاب و قابل توجه‌شان، اقامتگاهی مناسب برای گذراندن ایام تعطیلات و تجدید روحیه بودند. اما خانه درختی جذابی که در این مجال به شما معرفی می‌کنیم، چیزی ورای خانه‌های قبلی است.

طراحی مدرن و متفات خانه درختی- 724press.com

این خانه زیبا که البته هنوز به مرحله ساخت نرسیده است، از نظر زیبایی ظاهری و جذابیت به‌گونه‌ای است که تنها می‌توان در داستان‌های خیال‌انگیز جن و پری چیزی مشابه آن را پیدا کرد. نمای بیرون این خانه درختی به صورت کامل از چوب ساخته شده است، تکه‌هایی از چوب که هرکدام  به سمت و سویی پیچ و تاب خورده و بی‌شباهت به ریشه‌های یک درخت غول پیکر نیستند.  باتوجه به چنین چشم‌اندازی است که از این خانه با عنوان «تخم مرغ چوبی» یاد می‌شود، خانه‌ای الهام گرفته شده از آشیانه پرندگان که در جذابیت و سحرانگیز بودن بی‌مانند است. پرندگان به صورت ذاتی از توانایی لانه‌سازی برخوردار هستند، درواقع آنها با مهارتی قابل توجه شاخه‌های چوبی را چنان درهم پیچیده و کنار هم قرار می‌دهند که درنهایت شاهد ساخت لانه‌ای مقعر مانند هستند که به مکانی امن و راحت تخم‌گذاری و بزرگ شدن جوجوه‌ها تبدیل می‌شود.

به گزارش ۷۲۴پرس، طراحی خانه درختی را «شعیب شا» (Shoaib Sha) برعهده دارد؛ طراحی خوش‌فکر و باذوق که با نیم نگاهی به مهارت لانه‌سازی پرندگان، ایده ساخت این خانه درختی را ارائه داد. شکل کلی این خانه شبیه یک تخم مرغ بزرگ است که درمیان آشیانه چوبی خوش رنگ و لعاب خود آرمیده است. منحنی‌های ملایم این اقامتگاه نگاه مخاطبان را با خود همراه کرده و سیال بودن فضاهای داخل آن هم  قابل ستایش و دوست‌داشتنی است. البته همه چیز این خانه تنها به زیبایی و جذابیت بصری محدود نمی‌شود؛ چراکه در پس انتخاب هر چیز تخم مرغ چوبی، انگیزه و هدفی خاص وجود دارد.

نمای خانه درختی جذاب- 724press.com

به‌عنوان مثال انتخاب الوارهای چوبی به‌عنوان ماده اولیه کار هدفی دوگانه دارد. استفاده از چوب هم یادآور محیطی گرم و دلنشین است و هم عشق ما به استفاده از مصالح سنتی مانند چوب را در دنیای معماری مدرن زنده کرده و به رخ می‌کشد. رویکردی که سردی و بی‌رحمانه بودن مصالح ساختمانی دیگری همچون بتن یا فولاد را کنار زده و گرمایی دلپذیر را جایگزین آن می‌کند.

مطلب مرتبط:  خلاقیت در طراحی و اجرای سازه در میان جنگل

به گزارش 724Press، شعیب شا معتقد است هر انحنا و زاویه درنظر گرفته شده برای این خانه درختی در جهت بهینه‌سازی نور طبیعی، تهویه، بهره‌وری انرژی و همینطور بهبود تجربه کلی زندگی در این محیط ضروری است. از طرف دیگر این کار باعث به حداقل رسیدن تأثیرات زیست محیطی این پروژه است که اینگونه با توجه به کوچک‌ترین جزئیات و بذل توجه و دقت کافی طراحی شده‌اند. این اقامتگاه نه فقط مکانی برای استراحت و آرامش، که نمایی از هنر انتزاعی در دنیای معماری است  که باعث ارتقای تجربه انسان و همینطور تجلیلی باشکوه از زیبایی و انعطاف‌پذیری عناصر طبیعتی است.

خانه درختی چوبی کنار استخر- 724press.com

البته این ایده هنوز به مرحله اجرا نرسیده است تا ببینم نتیجه نهایی هم به همین میزان سحرانگیز و جادویی است یا خیر؟ ولی حتی تماشای طراحی این سازه، تجربه‌ای لذت‌بخش است. گویی سفری به سرزمین‌های جادویی دوردست داشته‌ و سر راه‌مان سری هم به اقامتگاه‌های تماشایی پریان زدیم.

درپایان نظر شما در مورد طراحی متفاوت این خانه درختی چیست؟ آیا این ایده توجه شما را هم به خود جلب کرد؟ خانه درختی محبوب شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات ارزشمند  شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس