هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در گوشه و کنار جهان ساخته شده‌اند که  سعی کردند چشم‌اندازی جدید و متفاوت از اقامت در طبیعت را به مسافران عرضه کنند. اجراکنندگان این پروژه‌های تفریحی همواره به دنبال آزمودن روش‌های جدید هستند که بتوان به کمک آنها تعامل بهتری را میان سازه‌های ساخت بشر و طبیعت بکر و وحشی ایجاد کرد. پروژه‌ای که درادامه به  معرفی آن خواهیم پرداخت از این جمله است، درادامه با ما همراه باشید.

به‌ گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Archdaily، به‌تازگی گروه معماری «INTEGRA STUDIO ARQUITETURA» عکس‌هایی از جدیدترین پروژه خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. این عکس خانه درختی مدرنی را به ما معرفی می‌کند که برای مجتمع اقامتی «NaCarapina» واقع در کشور برزیل طراحی و اجرا شده‌ است.

نمای بیرونی خانه جنگل-724press.com

دورنمای کلی این طرح خانه‌ی درختی جذابی را نشان می‌دهد که حس شناور شدن در میان سبزی باطراوت جنگل را به ساکنان هدیه می‌دهد. درواقع این خانه به‌وسیله انبوهی از درختان باشکوهی احاطه شده است که در کوهستان ریو گراند دو سول «Rio Grande do Sul» روئیده و محیط زیست این ناحیه را با سبزی مفتون کننده خود آراسته‌اند.

نمای تیره خانه درختی در جنگلهای برزیل-724press.com

این خانه که بهتر است از آن با عنوان خانه درختی نام ببریم، مرتفع بوده و در ساخت آن از چوب درخت اکالیپتوس استفاده شده‌ است. در  یک طرف و در بخش انتهایی خانه، فضا در نهایت به فضایی عرش مانند منتهی می‌شود که فرصتی عالی برای تماشای چشم‌انداز جنگلی محیط اطراف را فراهم کرده است. این عرشه همچنین باعث گسترده نشان دادن فضای کوچک محل زندگی این خانه درختی می‌شود. درساخت این عرشه هم از چوب اکالیپتوس استفاده شده است.

تراس با چشم انداز زیبا-724press.com

همانطور که گفتیم فضای داخلی این خانه درختی بسیار کوچک  است که تنها پنجاه متر مربع وسعت دارد و در کل با تخته‌های چوب پوشیده شده است. این سادگی در اجرا باعث شده است که فضای داخلی این خانه بامزه ظاهری ساده و مینیمال داشته باشد. چشم‌اندازی که شاید به‌نوعی بیننده را به یاد سادگی معماری اسکاندیناوی بیاندازد.

طراحی داخلی مینیمال-724press.com

آشپزخانه چوبی-724press.com

اتاق نشیمن این کلبه بسیار ساده بوده و تنها با یک کاناپه کوچک و یک میز مبله شده است. درست در مقابل این نشیمن دنج و راحت، فضای    ناهارخوری را داریم که دارای میز و صندلی و همینطور نیمکتی است که از زیر پنجره تا شومینه امتداد دارد. فضای داخلی کلبه در امتداد شومینه ادامه پیدا کرده و اینگونه وارد فضای آشپزخانه می‌شویم که دارای تعدادی کابینت است که در داخل فضایی جزیره مانند تعبیه شده‌اند. در بخش بالایی کابینت‌ها تعدادی قفسه دیواری وجود دارد که باعث شده‌اند فضای کوچک آشپزخانه جای بیشتری برای نگهداری وسایل مختلف داشته باشد.

آشپزخانه ساده و مینمال با نمای چوبی-724press.com

تراس جذاب رو به جنگل-724press.com

روبروی آشپزخانه، حمام قرار گرفته که به دلیل استفاده از کاشی‌های آبی رنگ، حال‌وهوایی آرامش بخش و دلنشین دارد. بین فضای حمام و نشین این خانه درختی، راه‌پله‌ای کوچک تعبیه شده که به نیم طبقه فوقانی خانه راه دارد. این نیم طبقه دارای اتاق خواب، یک جفت کمد، یک نیمکت و پنجره‌هایی بزرگ است که چشم‌اندازی جالب توجه را در هنگام استراحت پیش چشم ساکنان خانه می‌گستراند.

نشیمن و فضای ناهارخوری-724press.com

فضای نشیمن دنج-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، این خانه درختی جالب توجه یکی از  سه خانه‌ای است که در این مجتمع اقامتی واقع شده‌اند. این منطقه عمدتا از مزارع تشکیل شده است و این مجتمع رفاهی هم در دامنه کوه قرار گرفته است که به جز جنگل، چشم‌اندازی از اقیانوس اطلس را هم به نمایش می‌گذارد.

مطلب مرتبط:  دنیای معماری: اتاق هتلی احاطه شده با ۳۵۰ لانه پرنده

طبیعت و محیط زیست این منطقه به‌خاطر تنوع گیاهی و جانوری، غنای گونه‌های مختلف و وجود منابع آبی مختلف بسیار مورد توجه است و همین مسئله هم باعث ساخت این خانه درختی شناور در این منطقه شده است.

منظره اتاق خواب با پنجره بزرگ-724press.com

همانطور که گفتیم قسمت بیرونی این خانه زیبا از چوب اکالیپتوس ساخته شده که البته با رنگ مشکی پوشانده شده‌اند. باوجود حس سنگینی این چشم‌انداز، تضاد رنگی بخش بیرونی و درونی خانه جالب توجه بوده و به ادغام شدن آن با طبیعت پیرامونش کمک شایانی کرده است. باوجود سنگینی ناشی از استفاده از رنگ مشکی در نمای خانه، حال‌وهوای کلی آن تداعی‌کننده حسی از سبکبالی و لطافت است. تضاد تاریکی بیرون و روشنایی داخل خانه هم می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برای ساکنان خانه رقم بزند.

طراحی آشپزخانه-724press.com

سرویس بهداشتی شیک-724press.com

درنهایت همانطور که گفتیم هدف طراحان و اجراکنندگان این بنا ایجاد همین حس سبکی و شعف و شادی از بودن در طبیعت است که باعث می‌شود حال روحی و روانی انسان‌ها بهبود پیدا کند. این همراهی طبیعت و زندگی مدرن امروزی است که باعث می‌شود کمی از ضرباهنگ تند زندگی فاصله گرفته و از پناه بردن به دامان طبیعت لذت ببریم.

پلن خانه درختی-724press.com

درپایان نظر شما در مورد این خانه درختی و معماری به کار رفته در ساخت آن چیست؟ آیا فضاسازی داخلی این خانه برای شما هم جالب توجه بود؟ اگر بخواهید روزی را در طبیعت سپری کنید، آیا به اقامت در این خانه درختی هم فکر می‌کنید؟ فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌ای ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. پیشاپیش از این همراهی شما سپاسگزاریم.