کسانی که عاشق دنیای عکاسی هستند، تجربه عکاسی از حیات وحش و حیوانات را هم دوست دارند. البته ثبت تصاویر از حیوانات وحشی درحالی‌که در زیستگاه خود این سو و آن سو می‌روند، کارچندان راحتی نخواهد بود. به‌خصوص اگر مثل این عکاس خوش ذوق به دنبال برجسته کردن خصوصیات اخلاقی هر کدام از آنها باشید. دراین مرور با ما همراه باشید تا نگاهی به تجربه این عکاس در ثبت تصاویری دیدنی از خرس‌های باشکوه فنلاند داشته باشیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Petapixel، فرصت عکاسی کردن از خرس‌های قهوه‌ای در کشور فنلاند بدون تردید یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی و البته مهیجی است که مطمئنا بسیاری از عاشقان دنیای عکاسی از حیوانات با آغوش باز از آن استقبال می‌کنند.

خرس قهوه ای در چمنزار- 724press.com

این مسئله به‌خصوص در این مجموعه تصاویر دیدنی از خرس‌های عظیم‌الجثه ساکن این کشور به وضوح قابل مشاهده است؛ تجربه‌ای جالب و نسبتا عجیب که چهره‌ای دیگر از این پشمالو‌های بزرگ جثه را به ما نشان می‌دهند. شاید حضور در طبیعت و لمس این صحنه از نزدیک بهتر بتواند این احساس عجیب را به شما منتقل کند. اما قطعا برای کسانی که از چنین فرصتی بی‌بهره هستند،  تماشای این تصاویر می‌تواند مفید باشد. به گفته عکاس خوش‌ذوقی که پشت ثبت این تصاویر قرار دارد، خرس‌هایی که سوژه کار او بودند به‌شکلی صمیمانه با هم برخورد می‌کردند که این امر برای او واقعا شگفت‌انگیز بوده است.

این عکاس که «christian hoiberg» نام  دارد،  می‌گوید به‌اندازه‌ای مجذوب شخصیت آنها شده بود که ابتدا چند روزی را صرف مطالعه رفتار و خلق‌وخوی آنها کرده و سپس شروع به ثبت این تصاویر کرد. به‌گفته او درمجموع هشت خرس به محل پایگاه آنها رفت و آمد می‌کردند و نکته جالب توجه اینجا است که هرکدام از آنها شخصیتی منحصربه‌فرد و خلق‌وخویی  مخصوص به خود داشتند. هرچقدر مدت زمان توقف آنها در این منطقه طولانی‌تر می‌شد، درک شخصیت و تمایز آنها از همدیگر آسان‌تر می‌شد.

کریستین هویبرگ در حال عکاسی در طبیعت- 724press.com

به گفته کریستن هویبرگ  از میان این هشت خرس، به نظر سه خرس شخصیتی قوی‌تری داشت. تماشای رفتار آنها در شرایط و محیط‌هیا مختلف یکی از تجربه‌های لذت‌بخشی او در خلال این پروژه عکاسی بوده است. یکی ازاین خرس‌ها ظاهرا موجود دردسرساز با روحیه سرسخت بوده که دیگر خرس‌ها چندان تمایلی به نزدیک شدن به او نداشتند. صورت و بدن این خرس پوشیده از زخم‌ بوده  و به گفته عکاس کسی نمی‌توانسته مدت طولانی به او خیره شود.  او اغلب تمایل به جنگیدن با رقبای نیرومند داشت و هر زمان که در مبارزه شکست می‌خورد، موقتا کنار می‌کشید اما بعدا دوباره تلاش خود را برای غلبه بر حریف به کار می‌بست.

Finland-Brown-Bear-1
Finland-Brown-Bear-10
Finland-Brown-Bear-11
Finland-Brown-Bear-12
Finland-Brown-Bear-13
Finland-Brown-Bear-14
Finland-Brown-Bear-15
Finland-Brown-Bear-2
Finland-Brown-Bear-3
Finland-Brown-Bear-4-BW
Finland-Brown-Bear-5
Finland-Brown-Bear-6-BW
Finland-Brown-Bear-7
Finland-Brown-Bear-8-BW
Finland-Brown-Bear-9

یکی دیگر از خرس‌ها ظاهرا خلق‌وخویی آرام‌تر داشت. کریستین هویبرگ برای او اسم پاندا را انتخاب کرد، چون ظاهر این خرس قهوه‌ای عاشق قدم زدن در مزارع و لذت بردن از غذای خود بود. هرچند که او هم در صورت بروز مشکل از آن نمی‌ترسد و آماده روبه‌رو شدن با خطرات بود. به گفته عکاس این خرس سرخوش ظاهرا چند باری با انجام حرکات نینجا مانند عکاس را حسابی غافلگیر  کرده است.

مطلب مرتبط:  مرور برندگان مسابقه عکاسی از طبیعت

درنهایت خرس دیگر که ظاهر منبعی دائمی از سرگرمی بوده است؛ خرسی که با توجه به رفتارش گاهی شبیه به خرس‌های سیرک بوده است. او علاقه زیادی به انجام شنای صبحگاهی و تمرینات کششی داشته و عاشق خوراکی بوده است. درواقع ظاهرا او به جز وعده غذایی بعدی خود به چیز دیگری اهمیت نمی‌داد. اما باوجود این چشم‌انداز کریستین هویبرگ احساس کرده این خرس رئیس اصلی و بزرگ گروه خرس‌ها است.

خرس مادر و توله‌هایش- 724press.com

درنهایت این عکاس عاشق طبیعت و حیوانات هدف خود از عکاسی کردن از خرس‌های فنلاند را کسب تجربه و دانش در زمینه عکاسی در حیات وحش عنوان کرده و اذعان کرد که در این مدت سعی کرده از تجربه خود در زمینه عکاسی از منظره برای بهبود این تجربه متفاوت بهره ببرد. او می‌گوید قصد داشته تصاویری را جاودانه کند که هم از نظر عناصری همچون نور و فضا حس‌وحالی افسون‌کننده و جادویی داشته باشند و هم شخصیت منحصربه‌فرد هرکدام از این حیوانات را برجسته کنند. این تصاویر تماشایی در مرز دو کشور فنلاند و روسیه ثبت شده‌اند.

درپایان نظر شما در مورد عکاسی از حیوانات چیست؟ آیا شما هم دوست دارید این رشته از عکاسی را امتحان کنید؟ آیا تاکنون موفق به ثبت لحظه‌ای شگفت‌انگیز در دنیای حیوانات شده‌اید؟ فراموش نکنید تجربه‌های خود را در این زمینه با ۷۲۴پرس و دیگر دوستان همراه خود درمیان بگذارید. سپاس