هرسال شاهد انتشار انیمه‌های جدید و همینطور دنباله انیمه‌های محبوب هستیم. درحالی که محبوبیت برخی انیمه‌ها با گذشت هر فصل  کاهش پیدا می‌کند، انیمه جوجوتسو کایسن همچنان با موفقیت به مسیر خود ادامه می‌دهد. به‌بهانه پخش فصل دوم این مجموعه موفق بی‌مناسبت ندیدیم که یک بار دیگر سری به این انیمه زده و نگاهی به قدرتمندترین دشمنانی داشته باشیم که شخصیت محبوب ساتورو گوجو با آنها مواجه شده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Gamerant، بدون تردید شخصیت ساتورو گوجو (Satoru Gojo) از انیمه جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen)، یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های این انیمه محبوب است؛ اعجوبه‌ای بی‌نظیر با توانایی‌های شگفت‌انگیز و بدون رقیب همچون شش چشم یا نفرین‌های شگفت‌انگیزش که می‌تواند هرکدام از شخصیت‌های منفی داستان را به چالش بکشد. 

گوجو سان از انیمه جوجوتسو کایسن-724press.com

فصل دوم انیمه جوجوتسو کایسن، به تماشاگران فرصت داد بیشتر با این شخصیت محبوب آشنا شده و نگاهی به گذشته او داشته باشند. در این فصل اولین قوس داستانی این مجموعه به گذشته گوجو ساتورو اختصاص داشته و پس از آن در آرک داستانی حادثه شیبویا هم این همراهی ادامه پیدا کرد. باتوجه به بازخورد این انیمه، تا همین حالا هم مشخص است که شخصیت گوجو سان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه است که طرفداران همیشه مشتاق دیدن مبارزه‌های او با شیاطین و همینطور تماشای مهارت‌ها و  تکنیک‌های جالب توجه‌اش هستند. تعداد کمی از شخصیت‌های این انیمه توان مواجه با گوجو سان را دارند و در میان آنها حتی قدرتمندترین دشمنانش هم  باور دارند که نمی‌توان او را به سادگی شکست داد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم  قوی‌ترین دشمنان گوجو چه کسانی هستند؟ اما  پیش از پرداختن به این مسئله بد نیست یادآوری کنیم در این مطلب ممکن است اشاره‌هایی به خط داستانی فصل دوم این انیمه شود. درصورتی که هنوز موفق به تماشای این انیمه نشدید، به امکان اسپویل بودن این مطلب توجه داشته باشید. سپاس

۵. جوگو (Jogo)

جوگو-724press.com

اگر جزو علاقمندان این مجموعه باشید، حتما می‌دانید که شخصیت‌های منفی این اثر در اصل نفرین‌هایی هستند که از درجه‌های مختلفی از قدرت بهره می‌برند. شخصیت جوگو یکی از این نفرین‌ها با درجه خاص است که زیر نظر ماهیتو و دیگر نفرین‌ها کلاس بالا کار می‌کند؛ گروهی که هدفش از بین بردن نسل بشریت است. به باور آنها  درواقع انسان‌ها نفرین واقعی بوده و به‌همین خاطر از نوع بشر متنفر هستند.

تاکنون جوگو و ساتورو چندین مرتبه با هم مواجه شدند؛ اولین بار زمانی بود که جوگو از سر غرور و تکبر تصور کرد که می‌تواند قدرت را به دست گرفته و گوجو سان را شکست دهد. این اتفاق در طول قوس داستانی «رحم نفرین‌شده» یا «رحم ترسناک» (Cursed Womb Arc) افتاد. بااین‌حال جوگو خیلی زود متوجه شد در حدواندازه گوجو سان نیست و به کمک همکارش هانامی توانست به سختی از مهلکه جان سالم به در ببرد. جوگو نفرینی قدرتمند است، اما حتی قدرت بالای او هم توان مقابله با توانایی‌های بی‌نظیر ساتورو گوجو را ندارد.

بااین‌حال او خیال دست کشیدن از مبارزه با گوجو سان را ندارد و به‌همین خاطر بار بعد با هانامی متحد شده و حتی این تلاش جمعی به نفرین‌های دیگری همچون «چوسو» (Choso)  و ماهیتو (Mahito)  کشیده شده و درنهایت جادوگر باستانی کنجاکو (Kenjaku) که با نام شبه گتو (pseudo-Geto) هم شناخته می‌شود، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با هم متحد شده و گوجو را از بین ببرند. چون این تنها راهی است که آنها ممکن است بتوانند از طریق آن از شر او خلاص شوند؛ چراکه گوجو سان حتی بدون تلاش آنچنانی هم بسیار قدرتمند است و شکست دادنش از دست هر کسی برنمی‌آید.


۴. ماهیتو (Mahito)

ماهیتو-724press.com

ماهیتو یکی از نفرین‌ها با درجه خاص است، درجه‌ای که نشان می‌دهد او ممکن است برای هر کدام از حریفان و رقبایش تهدیدی جدی باشد. او همچنین نقشی پراهمیت در خط اصلی داستان جوجوتسو کایسن  داشته و به‌عنوان یکی از آنتاگونیست‌های اصلی این مجموعه ظاهر شده است. او که هدف اصلیش را نابودی بشریت می‌داند، به‌همراه گروهش به کنجاکو پیوسته و با او متحد می‌شود.

درحالی که ماهیتو نفرینی قدرتمند است، اما به تنهایی در مقابل گوجه قد علم نمی‌کند. او با درک قدرت و توانایی‌های خیره‌کننده گوجو سان به همراه اعضای پشتیبانش همچون جوگو، هانامی و چوسو برای این کار اقدام می‌کند. آنها همه با هم  همراه شده و در قوس داستانی حادثه شیبویا تلاش می‌کنند تا با گوجو در «سکوی خط فوکوتوشین» (Fukutoshin Line Platform)  مبارزه کرده و او را مهر و موم کنند. البته گوجو  از پس مبارزه با آنها برمی‌آید، ولی درنهایت کنجاکو در رسیدن به نقشه خود موفق می‌شود و این مسئله را باید شکستی برای گوجو سان دانست.


۳. سوگورو گتو (Suguru Geto)

سوگورو گتو-724press.com

سوگورو گتو دانشجوی دانشکده فنی نفرین توکیو بود که با دو شخصیت دیگر یعنی ساتورو و شوکو ایرای هم کلاس بود. رابطه او و گوجو سان بسیار نزدیک بود، آنها دوستانی خوبی بوده و حتی بیشتر مأموریت‌ها را با هم انجام می‌دادند.

گتو هم همچون دوستش گوجو، جادوگری بسیار قدرتمند  بوده و یکی از چهار جادوگر با نشان درجه ویژه است. اما دست سرنوشت عاقبتی ناخوشایند را برای او رقم می‌زند، گتو درمیان دستان بهترین دوستش جان داد و  دوران سقوط او با مرگ «ریکو آمانای» (Riko Amanai) شروع شد. به گزارش ۷۲۴پرس، این اوضاع بعد از گفتگوی او با  یوکی تسوکومو (Yuki Tsukumo) و به‌دنبال مرگ یو هایبارا (Yu Haibara) بدتر شد.  گوجو اگرچه به زندگی او پایان داد اما بدنش را از بین نمی‌برد، اشتباهی که باعث شد کنجاکو بدن گتو را تصاحب کرده و از آن پس با نام  شبه گتو به کار خود ادامه داد. درحالی که آنها هنوز به صورت مستقیم با هم مبارزه نکرده‌اند، اما سوگورو هنوز یکی از قوی‌ترین افرادی است که گوجو سان چه از نظر جسمی و چه روحی با آنها مواجه شده است.


۲. توجی فوشیگورو (Toji Fushiguro)

توجی فوشیگورو-724press.com

توجی فوشیگورو که با نام قاتل جادوگر هم شناخته می‌شود، یکی ازجالب‌ترین آنتاگونیست‌های جوجوتسو کایسن است. او در بخش اول فصل دوم این انیمه که به قوس داستانی گذشته گوجو اختصاص دارد، در نقش شرور اصلی داستان حضوری خیره‌کننده داشت. درست است که توجی نمی‌تواند از انرژی نفرین‌شده استفاده کند، اما به لطف قدرت مافوق بشری خود قادر به انجام کارهای بزرگی است و برای همین نباید او را دست کم گرفت. درواقع باید گفت حتی قدرتمندترین جادوگران هم مبارزه ساده‌ای با او نداشتند. کافی است به این نکته توجه کنید که او در  مبارزه سوگورو گتو را شکست داد، آن هم درحالی که گتو یکی از چهار جادوگر رده بالا بود.

توجی فوشیگورو درنهایت با گوجوی  ۱۶ ساله مواجه شد، توجی سعی کرد با استفاده از ابزار نفرین شده‌اش به گوجو سان حمله کند  و اتفاقا در این مبارزه هم دست بالا را داشت. اما درنهایت گوجو سان با استفاده  از تکنیک هالو: بنفش موفق شد او را شکست دهد.


۱. سوکونا (Sukuna)

سوکونا-724press.com

سوکونا پادشاه نفرین‌ها و تنها شخصیت است که می‌تواند شانه به شانه با ساتورو گوجو رقابت کند؛ چراکه هر دوی آنها جزو بهترین‌های دوران خود هستند و در کنار آن هر دو نفر خود را موجوداتی شگفت‌انگیز می‌دانند.

مطلب مرتبط:  قدرتمندترین سلاح شخصیت ساتورو گوجو از انیمه جوجوتسو کایسن چیست؟

هنوز مشخص است در بین این دو، کدام یکی قوی‌تر است، حتی پس از رویارویی این دو نفر در مانگا هم هنوز این مسئله کاملا مشخص نشده است. این مسئله بیشتر به خاطر دسترسی سوکونا به قدرت‌های بدن مگومی (Megumi) و تکنیک قدرتمند ده سایه (Ten Shadows Technique) است. به گزارش 724Press، گوجو سان قبلا با سوکونا مبارزه کرده بود، بااین‌حال این مبارزه مربوط به زمانی است که سوکونا هنوز انگشتان خود را پس نگرفته و درنتیجه در وضعیت بسیار ضعیفی قرار داشت. اما زمانی که سوکونا در قدرت کامل خود باشد، عملکرد خوبی از خود نشان داده و در مقابل گوجو سان عرض اندام می‌کند. بااین‌حال او در بیشتر مواقع در وضعیتی نزدیک به شکست قرار می‌گیرد، هرچند که درنهایت او تکنیکی برای دور زدن توانایی بی‌نهایت گوجو سان پیدا کرد  که از دید برخی طرفداران مانگا چندان شرافتمندانه نبود.

گوجو ساتورو و ایتادوری-724press.com

هنوز انیمه جوجوتسو کایسن به پایان نرسیده و سرنوشت گوجو سان و رقیبانش به صورت کامل مشخص نشده است. باید منتظر بود و دید آیا در انتها می‌توان  لقب قدرتمندترین شخصیت را به ساتورو گوجو داد یا او  همچنان در شمار قوی‌ترین شخصیت‌های این انیمه باقی می‌ماند. درپایان نظر شما در مورد انیمه جوجوتسو کایسن چیست؟ آیا شما هم جزو علاقمندان این مجموعه هستید؟ شما کدام شخصیت را قوی‌ترین کاراکتر این سریال می‌دانید؟ فراموش نکنید نظرات خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس