تاکنون شاهد ساخت آثار سینمایی متعددی با حضور یکی از ابرقهرمانان محبوب DC یعنی بتمن بودیم. هر بار کارگردان و بازیگری متفاوت برای گفتن این داستان انتخاب شدند و هر بار هم نظر مخاطبان چیزی متفاوت از دیگری بود. بااین‌حال درمیان تمام این کارگردانان و بازیگران، کریستوفر نولان و کریستین بیل جایگاهی خاص داشته و سه‌گانه شوالیه تاریکی هم جایی  ویژه را در قلب مخاطبان اشغال کرده‌اند. اما آیا امکان دارد شاهد ساخت فیلم دیگری از شوالیه تاریکی باشیم؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از  Startefacts، برای سال‌ها طرفداران شوالیه تاریکی امیدوار بودند که شاهد ساخت فیلم دیگری از بتمن با حضور کریستین بیل و کریستوفر نولان باشند. آنها ناامیدانه آتش این امید را در دل خود زنده نگه داشته و امیدوارانه چشم به آینده دوخته بودند تا شاید بالاخره رویای‌شان به حقیقت بپیوندد. اما چرا عده‌ای اینگونه به دنبال ساخت فیلم دیگری از بتمن با حضور این دو نفر هستند؟

نولان و بیل- 724press.com

خب، واقعیت این است که بسیاری باور داشته و دارند که سه‌گانه شوالیه تاریکی یکی از بهترین اقتباس‌های لایو اکشن بتمن  است. این یکی از نظراتی است که درمیان طرفداران این ابرقهرمان بسیار رایج و محبوب است؛ هرچند که بحث و جدل‌های بسیاری هم پیرامون آن وجود دارد. چون اگرچه بسیاری به این مسئله باور دارند، گروهی از طرفداران دی سی با آنها هم نظر نبوده و به این مسئله بارو ندارند که کریستوفر نولان و کریستین بیل بهترین کار را در اقتباس داستان «Caped Crusader» انجام داده باشند. اما همچنان کفه به نفع طرفداران این ایده سنگین است و درنتیجه ساخت فیلمی با حضور این دو نفر به آرزوی بسیاری از آنها تبدیل شده است.

مطلب مرتبط:  اوپنهایمر و باربی، دو اثر محبوب  امسال

اما اگر گامی به عقب برداشته و چشم‌انداز پیش رو را با دقت بیشتری بررسی کنیم، یک چیز کاملا مشخص است. اینکه سه‌گانه شوالیه تاریکی یکی از بهترین چیزهایی است که برای دنیای فیلم‌های اکشن دی سی اتفاق افتاد. به گزارش ۷۲۴پرس، فیلم‌های نولان معمولا به شکلی یکسان هم از طرف تماشاگران و هم از سوی منتقدان مورد تحسین و ستایش قرار می‌گیرد. زاویه دید او به ابرقهرمانی همچون بتمن هم دقیقا با چنین واکنشی روبه‌رو شد و البته که پر واضح است بازی کریستین بیل در نقش بتمن چیزی از حضوری جاودانه و نمادین کم نداشت.

تام هاردی، کریستوفر نولان و کریستن بیل در شوالیه تاریکی- 724press.com

به‌این دلیل و البته دلایل دیگر هنوز هم گروه زیادی مشتاقانه منتظر فیلم چهارم نولان و بیل هستند؛ هرچند که باتوجه به صحبت‌های اخیر بعید است این آرزو هرگز جامه عمل بپوشد. دراین مرحله خاص، به نظر می‌رسد تقریبا همه کسانی که به نحوی با این سه‌گانه محبوب درگیر  بودند - از جمله طرفداران این سه فیلم  و درکنار آن کارگردان و ستاره اصلی آن- درحال پذیرفتن این حقیقت نه چندان خوشایند هستند. 

کریستوفر نولان سرانجام پس از مدت‌ها انتظار در جریان تور مطبوعاتی اخیر که به اکران آخرین فیلمش یعنی اوپنهایمر اختصاص داشت، به تمامی این شایعات  گمانه‌زنی‌ها پایان داد. وقتی از او پرسیده شده که آیا مایل است فیلم ابرقهرمانی دیگری را کارگردانی کند، نولان به صراحت پاسخ منفی داد. درعین حال ما می‌دانیم که بدون حضور نولان، شانسی برای حضور کریستین بیل هم در نقش فراموش نشدنی بروس وین وجود ندارد. این بازیگر پیش‌تر اشاره کرده بود که با کریس نولان عهدی بسته است، اینکه آنها سه فیلم بسازند  اگر به اندازه کافی خوش باشند و با موفقیت این کار را انجام دهند، وقت خود را روی فیلم دیگری تلف نکنند. او افزود با این‌وجود به نولان گفته است که اگر او حس کند که داستان دیگری برای گفتن دارد و اگر بخواهد که او در بازگویی این داستان نقشی داشته باشد، پس او با کمال میل می‌خواهد که بازیگر این فیلم باشد.

کریستین بیل و زره بتمن- 724press.com

از طرف دیگر به‌تازگی دیوید اس. گویر نویسنده سه‌گانه شوالیه تاریکی هم به این جمع پیوسته و اعلام کرد قصد ندارد در ساخت فیلم دیگری از بتمن همکاری کند. او به صراحت گفت که فکر نمی‌کند چنین اتفاقی بیفتد و اینکه او اصلا نمی‌خواهد پروژه دیگری از بتمن را انجام دهد.

بنابراین متأسفانه باید گفت از آنجایی که هم کارگردان، هم بازیگر اصلی و هم نویسنده این سه‌گانه میلی به بازگشت  به پروژه دیگری از این ابرقهرمان را ندارند، هیچ امیدوی وجود ندارد که شاهد ساخت و اکران چهارمین فیلم شوالیه تاریکی باشیم. البته هنوز هم می‌توان امیدوار بود، ولی در مجموع با صحبت‌های نولان و گویر درباره فیلم دیگری از بتمن،  این تنها یک دلخوشی ساده خواهد بود و باید به تجربه دلپذیرمان از تماشای سه‌گانه اصلی قناعت کنیم.

هیث لجر فقید و کریستوفر نولان- 724press.com

نظر شما در مورده تریلوژی شوالیه تاریکی چیست؟ اگر از طرفداران این ابرقهرمان هستید، کدام فیلم بتمن را بیشتر دوست داشتید؟ بازیگری که بهتر از پس ایفای نقش بتمن برآمد را چه کسانی می‌دانید؟ مشتاق شنیدن نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. سپاس