اگر از طرفداران آثار ژانر ترسناک و به‌خصوص فیلم‌های سبک اسلشر باشید، حتما با مجموعه فیلم‌های جیغ آشنایی دارید. آخرین فیلم از این مجموعه امسال منتشر شد که از یک نظر با دیگر فیلم‌های این مجموعه متفاوت بود. اینکه در این قسمت برای اولین بار خبری از شخصیت مهم و کلیدی سیدنی پرسکات با بازی نیو کمپبل نبود. دراین مرور با ما همراه باشید تا کمی بیشتر به این مسئله پرداخته و آینده شخصیت سیدنی را بررسی کنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، همانطور که می‌دانید، امسال شاهد اکران فیلم «جیغ ۶» (Scream 6) بودیم؛ اولین قسمت از این فرانچایز معروف و شناخته شده که داستان خود را بدون حضور شخصیت جاودانه و همیشگیش یعنی «سیدنی پرسکات» (Neve Campbell) به پایان رساند . درچهار فیلم اول جیغ، سیدنی شخصیت اصلی بود که با قاتلان مختلفی که زیر نقاب یا ماسک معروف گوست فیس (Ghostface) مخفی شده بودند  روبرو شده و با آنها مبارزه می‌کرد تا جان خود و دوستانش را نجات دهد.

سیدنی پرسکات در فیلم جیغ-724press.com

در دنباله فیلم جیغ که در سال ۲۰۲۲ اکران شد، بازهم شاهد بازگشت سیدنی به صحنه بودیم. البته این بار نه‌ به‌عنوان قلب اصلی داستان، بلکه به‌عنوان کسی که راهنمایی شخصیت اصلی را برعهده داشت. در فیلم جدید هم که شخصیت‌هایی همچون سم و تارا و چند شخصیت دیگر حضور دارند که به‌شکلی با شخصیت‌های اصلی نسخه‌های اولیه فیلم یعنی سیدنی، گیل و دویی  در ارتباط هستند. 

مطلب مرتبط:  آخرین اخبار از ساخت دنباله فیلم ترسناک راهبه

 حالا به نظر می‌رسد قرار است  آخرین دنباله از این فرانچایز با حضور کارگردانانی همچون «مت بتینلی- اولپین» (Matt Bettinelli-Olpin) و «تایلر گیلت»  (Tyler Gilett) بدون حضور سیدنی به کار خود ادامه دهد.  در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام شده است، بازیگر نیو کمپبل به امتناع خود از بازی در فیلم جیغ پرداخته و در مورد میزان حقوق و دستمزد نظرات خود را مطرح کرد. به‌نظر می‌رسد در ابتدا قرار بوده است کمپبل در این فیلم هم حضور داشته باشد، اما پس از دریافت پیشنهاد دستمزد ناعادلانه و غیرمنطقی تصمیم گرفته است از این پروژه کناره‌گیری کند. اگرچه این بازیگر به اهمیت نقش  سیدنی در زندگی خود باور دارد، اما در توضیح خود اشاره کرد که از نظر خودش این امتناع از بازگشت به این پروژه یک موضوع اصولی بود.

فیلم جیغ-724press.com

برای نیو، مفهوم دستمزد برابر بسیار اهمیت داشته است؛ موضوعی که ظاهرا هنوز در هالیوود چندان جا نیفتاده است. به گزارش ۷۲۴پرس، این بازیگر معتقد است اگر مرد بود، برای اجرای خود دستمزد به مراتب بالاتری دریافت می‌کرد. به گفته کمپبل مبلغی که برای بازی در فیلم جیغ  ۶ به او پیشنهاد شد، به اندازه‌ای پایین بود که عملا نوعی بی‌احترامی تلقی می‌شد.  تصمیم کمپبل برای عدم بازگشت به این فیلم البته ظاهرا باعث شده است شخصیت‌های جدید تسلط بیشتری روی روند داستان پیدا کنند. بااین‌وجود احتمال بازگشت سیدنی به این مجموعه وجود دارد؛ هرچند که در آخرین فیلم از این مجموعه در توضیح علت غیبت سیدنی گفته شد که این شخصیت پس از اطلاع از بازگشت «Ghostface»، به همراه خانواده‌اش شهر را ترک کرده است.

قدر مسلم مشخص است شخصیت‌هایی همچون سارا، تام و بقیه به پیشبرد این مجموعه ادامه خواهند داد؛ اما دلیلی هم وجود ندارد که سیدنی و گیل نتوانند برای ایفای نقش‌های کوچک و فرعی بازگردند. زمانی که کمپبل از دلیل امتناع خود برای حضور در این فیلم صحبت می‌کرد، تأکید داشت که این یک تصمیم کاملا تجاری بوده است. این به این معنا است که اگر قرار باشد پیشنهادی برای حضور در فیلم جیغ  ۷  یا فیلم‌های بعدی دریافت کند، درصورت دریافت دستمزد عادلانه و مناسب می‌تواند به پذیرش این پیشنهاد فکر کند.

فیلم جیغ-724press.com

بااین‌حال باید این مسئله را هم بپذیریم که فیلم جیغ  ۶ حتی بدون حضور شخصیت سیدنی پرسکات هم یک موفقیت مالی بزرگ بود. درنتیجه این احتمال وجود دارد که استودیو چندان تمایلی به خرج کردن پول بیشتری برای بازگشت او در آینده نداشته باشد.

درنهایت باید منتظر بود و دید سرانجام اعتصاب بزرگ نویسندگان و بازیگران هالیوود به کجا خواهد رسید و آیا بالاخره روزی هالیوود شاهد برابری دستمزد زنان و مردان بازیگر خواهد بود یا خیر؟ و اینکه آیا بازگشت سیدنی پرسکات در دستور کار سازندگان فیلم‌های بعدی مجموعه جیغ قرار می‌گیرد یا نه؟ درپایان از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم، فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.