درمیان کارگردانان خوش آوازه دنیای انیمه‌های ژاپنی، هایائو میازاکی جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. کارگردان خوش قریحه‌ای که دنیای رنگارنگ و جادویی ذهن خلاق خود را به زیباترین شکل ممکن در قالب تصاویر متحرک با مخاطبان به اشتراک گذاشته و خاطرات خوبی را از خود برای مخاطبان آثارش به یادگار گذاشته است. این روزها فروش آخرین ساخته او با عنوان پسر و مرغ ماهی‌خوار از مرز هشت میلیارد ین فراتر رفته است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Animenewsnetwork، جدیدترین فیلم هایائو میازاکی  که با نام «پسر و مرغ ماهی‌خوار» (Kimi-tachi wa Dō Ikiru ka)  شناخته می‌شود، تاکنون بیش از پنج میلیون پانصد هزار بلیت فروخته است و مجموعه فروشش در کشور ژاپن به رقم ۸/۱۶ میلیارد ین یعنی چیزی بیش از  ۵۵  میلیون دلار رسیده است. این فیلم  روز دوشنبه این هفته پس از پشت سر گذاشت فیلم‌هایی همچون «قهرمان» (HERO) محصول سال ۲۰۰۷، «تأثیر عمیق» (Deep Impact)، «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» (Jurassic World: Fallen Kingdom)، «هری پارت و شاهزاده دورگه» (Harry Potter and the Half-Blood Prince) و فیلم لایو کشن «آخرین پیغام: اومیزارو» (The Last Message: Umizaru) در رتبه  ۷۹ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ژاپن قرار گرفت.

جمعی از زنان روستایی در فیلم پسر و مرغ ماهیخوار- 724press.com

پسر و مرغ ماهی‌خوار (The Boy and the Heron) که با نام «چطور زندگی می‌کنی» هم  شناخته می‌شود، پس از پشت سر گذاشتن انیمه «حکایت دریای زمین» (Tales from Earthsea) که گورو پسر هایائو میازاکی وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشت، اکنون جایگاه بیستمین انیمه پرفروش ژاپن را هم دراختیار دارد. به گزارش ۷۲۴پرس، این فیلم در سه روز اول نمایشش در ژاپن، بیش از یک میلیون بلیط فروخته و حدود  ۱۳/۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد. در آخر  هفته این موفقیت ادامه داشت و فروش آن در اولین آخر هفته یعنی از جمعه تا دوشنبه باوجود تعطیلی روز  ۱۷ ژوئیه بیش از  ۱۵ میلیون دلار آمریکا شد.

فیلم مرتبط:   آشنایی با هاشیرا در انیمه شیطان کش

این فیلم همزمان با اکران عمومی خود در ژاپن در روز  ۱۴ ژوئیه در آی‌مکس هم اکران شد. این فیلم در چهار روز اول اکران از فیلم‌های معروف دیگر میازاکی همچون فیلم «اشباح درون» یا «سفر چیهیرو» (Spirited Away) و همینطور «باد برمی‌خیزد» (The Wind Rises) موفقیت کسب کرد. فروش این فیلم  در آی‌مکس رکوردی جدید در زمینه افتتاحیه را رقم زد. به این ترتیب این فیلم اولین فیلم استودیو جیبلی (جیبوری) است که به صورت همزمان در  IMAX  هم منتشر می‌شود.  این فیلم همچنین در Dolby Atmos، Dolby Cinema و DTS:X نمایش داده می‌شود.

پادشاه پرندگان در پسر و حواصیل- 724press.com

قرار است این فیلم در تاریخ  هشتم دسامبر در سینماهای آمریکای شمالی اکران شده و اولین پیش نمایش آن هم  از تاریخ ۲۲ نوامبر خواهد بود.

درپایان نظر شما در مورد آخرین ساخته هایائو میازاکی چیست؟ آیا شما هم چشم انتظار تماشای این انیمه هستید؟ انیمه سینمایی محبوب شما کدام است و چرا اینطور مورد توجه‌تان قرار گرفته است؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شندین نظرات  شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس