این روزها شاهد استفاده گسترده از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف هستیم، اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد استفاده از هوش مصنوعی چگونه می‌تواند تحولی بزرگ در دنیای مد و پوشاک ایجاد کند. هنرمندی خوش ذوق با استفاده از هوش مصنوعی و با الهام از سبک معماری دوران رنسانس مجموعه‌ای کفش طراحی کرده است که بیننده را انگشت به دهان می‌کند. برای آشنایی با این ایده در ادامه با   ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Beautifullife، همانطور که شاید با دیدن این کفش‌های زیبا و مملو از ریزه‌کاری و جزئیات ظریف متوجه شده باشید، این آثار هنری با کمک هوش مصنوعی خلق شده است. تلفیقی نبوغ‌آمیز از دو صنعت جذاب که با حداقل همپوشانی موفقیت خود را در این زمینه جشن گرفته‌اند.

طراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.com

طراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.com

این مجموعه جذاب را هنرمندی به نام «Str4ngeThing» طراحی کرده است که معمولا کارهای خود را در سبک‌های گوناگون هنری عرضه می‌کند. او دراین کالکشن خاص عناصر معماری و هنری عصر رنسانس را دست مایه کار خود قرار داده است. به گفته این طراح، ایده  این کار شاید چندان عملی نباشد، اما قطعا نتیجه آن به‌طرزی نفس‌گیر غیرقابل انکار بوده و شاهدی بر قدرت طراحی و نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.

مطلب مرتبط:  تلفیق دنیای معماری و شیرینی پزی توسط هنرمند روس

این هنرمند طراحی‌های جالب توجه خود را به عنای واقعی کلمه مجموعه‌ای آوانگارد می‌داند که از معماری رنسانس الهام گرفته است. مجموعه‌ای که گواهی بر قدرت طراحی و نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی است. به گزارش ۷۲۴پرس، هر قطعه از این مجموعه تلفیقی از عناصر طراحی کلاسیک و سبک معاصر و امروزی است و درنتیجه بیانی واقعا منحصربه‌فرد و هنری را ایجاد کرده است. طراحی این کفش‌های جالب توجه همچنین بر ضرورت خلاقیت و نوآوری در دنیای مد هم تأکید کرده و نشان می‌دهد چگونه به کمک یک رویکرد آینده‌نگر و تعهد به تعالی و پیشرفت می‌توان چیزی به واقع استثنائی را خلق کرد. او درخاتمه اشاره می‌کند که هیجان زده است ببیند چطور این مجموعه طراحی می‌تواند الهام بخش دنیای مد و پوشاک باشد و اگر چنین اتفاقی بیفتد هم بابت نقشی که در این مسیر داشته است به خود افتخار خواهد کرد.

طراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.comطراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.com

طراحی این کفش‌های به‌گونه‌ای است که گویی در ساخت آنها از روکش چوبی یا چوب‌ پنبه‌ای که به صورت نازک برش خورده‌اند، استفاده شده است. سطح این کفش‌ها به طرزی باورنکردنی مملو از جزئیات ریز و ظریف است و به شکلی نمادین یک دوره کامل از معماری باستانی را بازتاب می‌دهد. درحالی که استفاده از هوش مصنوعی برای  خلق چنین جزئیاتی ضروری  است، ولی ممکن است دراین بین برخی از ریزه‌کاری‌ها نادیده گرفته شود. بااین‌حال و باوجود احتمال تمام کاستی‌های موجود نتایج همچنان از نظر بصری قابل توجه و ستایش هستند.

مطلب مرتبط:  جواهرات زیبای طراحی شده توسط برند ایتالیایی پاسکال برونی

برخی از کفش‌های این مجموعه با ترکیب عناصر مجسمه‌سازی حتی گامی به‌جلوتر برداشته‌اند. به گزارش 724Press، عناصری که در بدنه کفش یا نزدیک به قسمت ساق پا شبیه یک گروتسک می‌شوند که یکی از اجزای اصلی معماری رنسانس و حتی قرون وسطی بوده است. قسمت زیره کفش هم دارای جزئیاتی پیچیده است و گاهی اینطور به نظر می‌رسد که خود کفش هم از سنگ تراشیده شده است.  در مواردی شاهد این هستیم که چطور سطح رویه کفش نمایانگر نظمی دقیق مطابق سبک کورنتی است که روی سرستون‌ها مشاهده می‌شود.

طراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.com

طراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.com

چنین طرحی شاید تنها روی صفحه قابل اجرا باشد و درعمل چندان شانسی برای پیاده کردن آن با چنین جزئیاتی وجود نداشته باشد، اما نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که طراحی این مجموعه به‌شکلی عجیب الهام بخش است. طراح تمام سعی خود را به کار گرفته است تا دیدگاه خود را به مخاطب منتقل کند، اینکه وجود خلاقیت و نوآوری چگونه می‌تواند در دنیای مد زلزله برپا کند و البته اینکه پذیرش یک طرز فکر مترقی و تلاش برای به‌اجرا درآوردن ایده‌های بلندپروازانه درنهایت می‌تواند خالق چیزی شگفت‌انگیز باشد.

طراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.com

درمواردی  ایده پیاده شده روی کفش حتی از مفهوم معماری فراتر رفته و یک  دیوراما (diorama) یا ژرفانمای کامل را روی بدنه کفش نشان داده است. تصویری که اگرچه نقص‌هایی دارد، اما بسیاری از المان‌های اصلی همچون ستون‌های رومی، سقف‌های شیب دار مشابه آنچه در ساختمان پانتئون مشاهده می‌شود و حتی محیط اطراف را هم به نمایش می‌گذارد. گاهی حتی کفش طراحی شده بی‌شباهت به یک نقاشی دیواری زنده نیست، گویی خود میکل‌ آنژ  آنها را خلق کرده است.

طراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.com

طراحی کفشها با تلفیق هوش مصنوعی و معماری رنسانس- 724press.com

درحالی که فناوری هوش مصنوعی هنوز راه درازی برای ایجاد مفاهیم عملی و قابل اجرا پیش رو دارد، تصاویر منتشر شده از این مجموعه به صورتی شگفت‌انگیز واقعی به نظر می‌رسند. امری که هنرمند خوش ذوق ما رو غرق شادی و افتخار کرده است.

نظر شما در مورد این تصاویر خلق شده با هوش مصنوعی چیست؟ به‌نظر شما هوش مصنوعی چگونه  می‌تواند بانی تغییراتی بزرگ در صنعت مد باشد؟ فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید،  سپاس