سریال مردگان متحرک از جمله سریال‌های پرطرفدار سال‌های اخیر است که اگرچه  در طول بیش از یک دهه‌ای که از پخشش می‌گذرد فراز و نشیب‌های بسیاری را دید، اما به‌هرحال به‌اندازه‌ای محبوب  بود که شاهد ساخت اسپین آف‌های متعددی از آن باشیم. درحالی که پخش برخی از آنها تمام شده یا در شرف پایان هستند، پخش برخی دیگر تازه شروع شده است. با  ما در مرور آخرین اخبار مرتبط با این اسپین آف‌ها همراه باشید.

 به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از  Insider، سریال محبوب و پرطرفدار مردگان متحرک سال گذشته میلادی با پخش فصل یازدهم به کار خود پایان داد. اما به نظر نمی‌رسد شبکه AMC قصد داشته باشد دل از این مجموعه کنده و پرونده آن را ببندد؛ چرا که حتی قبل از پایان واکینگ دد، آنها با ساخت اسپین آف «از مردگان متحرک بترسید»، تمایل خود برای پرداختن بیشتر به این آخرالزمان زامبی‌ها را نشان داده بودند.

بنابراین چندان عجیب نیست که شاهد ساخت مجموعه‌های اسپین آف متعددی از این سریال هستیم. به جز ترس از مردگان متحرک، امسال شاهد پخش مجموعه «شهر مرده» با حضور مگی و نیگان بودیم. همچنین این روزها پخش سریال «داریل دیکسون» هم شروع شده و دست بر قضا تابه‌اینجا با استقبال خوبی هم مواجه شده است. سریال «از مردگان متحرک بترسید» هم بالاخره به پایان راه خود نزدیک می‌شود و پخش نمایش مربوط به دو شخصیت ریک و میشون هم قرار است  در سال آینده میلادی آغاز شود.

مطلب مرتبط:  همه چیز در مورد فصل جدید و آخر سریال مردگان متحرک

اگر دوست دارید از آخرین اخبار مربوط به اسپین  آف‌های مختلف سریال مردگان متحرک باخبر شوید، درای مرور با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید.

سریال از مردگان متحرک بترسید (Fear the Walking Dead)

از مردگان متحرک بترسید- 724press.com

یکی از اولین تولیدات مرتبط با مجموعه مردگان  متحرک یا واکینگ دد، سریال ترس از مردگان متحرک (Fear the Walking Dead) بود که درحال حاضر شاهد ساخت و تولید فصل هشتم آن هستیم.

این سریال حول محور گروهی کاملا متفاوت از بازماندگان آخرالزمان زامبی می‌چرخد که سفر خود را از کالیفرنیا آغاز کردند. البته برای ارتباط بخشیدن بهتر بین دو مجموعه، شخصیت مورگان از سریال واکینگ دد را در این سریال جدید هم ملاقات کردیم. به جز مورگان با بازی لنی جیمز دیگر شخصیت‌های  این مجموعه  همچون دوایت (آستین آملیو) و  شری (کریستین اوانجلیستا) از دیگر  کاراکترهای سریال مردگان متحرک هستند که در بخش‌های مختلف این اسپین آف با آنها مواجه شدیم.

در یکی از آخرین رویدادهای مهم سریال شاهد حضور مجدد کیم دیکنز  بودیم که پس از گذشت چند سال  و بعد از آنکه به ظاهر در فصل چهارم سریال کشته شده بود، دوباره به این مجموعه بازگشت. او در سریال «از مردگان متحرک بترسید» نقش مدیسون را بازی می‌کرد. دراین فصل آنها ردپای گروه مرموز «PADRE» را دنبال می‌کنند که به نظر می‌رسد نقشه‌ی کنار زدن مورگان، دوایت و شری را داشته باشد. از دیگر شخصیت‌های قدیمی که با این فصل دوباره به مجموع بازگشته می‌توان به شخصیت تروی با بازی دانیل شرمن اشاره کرد که به نظر می‌رسد او هم کشته شده است؛ بااین‌حال او بعدا با دو شخصیت مدیسون و ویکتور استرند روبرو می‌شود.

پخش آخرین قسمت‌های فصل هشتم  این مجموعه قرار است از ماه اکتبر سال جاری میلادی آغاز شود، همچنین فصل هشتم آخرین فصل از  سریال از مردگان متحرک بترسید بوده و به این ترتیب دفتر اولین اسپین آف مجموعه مردگان متحرک بسته خواهد شد.


مردگان متحرک: شهر مرده (The Walking Dead: Dead City)، همراهی دو شخصیت مگی و نیگان

مگی و نیگان در شهر مرده- 724press.com

دو شخصیت محبوب دیگر مردگان متحرک مگی و نیگان هستند که ایفای نقش آنها را لورن کوهن و جفری دین مورگان برعهده دارند. این دو شخصیت هم مجموعه اسپین آف خاص خود را دارند که با عنوان «مردگان متحرک: شهر مرده»  پخش و درنهایت در ماه ژوئن سال جاری به اتمام رسید.

این سریال که درابتدا جزیره مردگان (Isle of the Dead) نام داشت، این زوج عجیب را دنبال کرده و تلاش‌های آنها را برای پیدا کردن پسر گمشده مگی یعنی هرشل به نمایش می‌گذرد.  مگی و نیگان  به منهتن پساآخرالزمانی سفر می‌کنند؛ بخشی که مدت‌های قبل از سرزمین اصلی جدا شده بود. خبر قرار گرفتن این دو شخصیت در کنار هم، از همان ابتدا باعث ایجاد موجی از غافلگیری در میان طرفداران مجموعه واکینگ دد شد؛ درواقع اگر از جمله بینندگان این مجموعه باشید احتمالا به خوبی از دلیل این غافلگیری آگاهی  دارید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی و فیلم شناسی جفری دین مورگان بازیگر نقش نیگان

هرچه نباشد نیگان در اولین آشنایی رسمی خود با گروه ریک گرایمز، پذیرایی مفصلی از دو شخصیت محبوب این مجموعه کرده و با استفاده از لوسیل آبراهام و همینطور گلن همسر مگی را به شکلی فجیع به قتل رساند. بااین حساب این مسئله بسیار عجیب بود که چطور این دو نفر را درکنار هم قرار داده بودند.

لوکیشن‌های فیلمبرداری سریال شهر مرده در نیوجرسی و نیویورک واقع شده بود؛ جایی که دست‌اندکاران ساخت این مجموعه بزرگترین گله زامبی‌های کشور را به مخاطب نشان دادند که در بسیاری از مکان‌های دیدنی این ناحیه همچون مجسمه آزادی تا تونل لینکلن و ساختمان امپایر استیت پراکنده شده بودند.

اولین قسمت این سریال در تاریخ ۱۸ جون سال جاری میلادی پخش شد و درنهایت در ماه ژوئیه پخش آن به پایان رسید؛ هرچند قبل از پایان فصل اخبار تمدید این مجموعه و ساخت فصل دوم آن منتشر شد.


مردگان متحرک: دریل دیکسون (The Walking Dead: Daryl Dixon)، نورمن ریدس و بازگشتی پرافتخار

دریک دیکسون نورمن ریدس- 724press.com

دریل  دیکسون یکی از معدود شخصیت‌هایی است که از همان ابتدا وارد سریال مردگان متحرک شده و تقریبا تابه‌انتها با مخاطبان این مجموعه همراه بود. نورمن ریداس اما بعد از اتمام سریال مردگان متحرک، یک بار دیگر در نقش داریل دیکسون به صفحه کوچک تلویزیون بازگشت؛ آن هم با حضور در اسپین آفی که با نام همین شخصیت نام‌گذاری شده است.

به گزارش ۷۲۴پرس، در ابتدا قرار بود سریال «مردگان متحرک: دریل دیکسون» با حضور این شخصیت و همینطور کارول با بازی ملیسا مک براید ساخته شود و درکنار آن آنجلا کانگ هم به‌عنوان شورانر روی این اسپین آف نظارت داشته باشد. شبکه AMC هم قبلا در بیانیه‌ای این مسئله را تأیید کرده بود. اما بعدا اعلام شد که ملیسا مک براید از این اسپین آف جدا شده است؛ چراکه نقل مکان به اروپا برای این بازیگر مشکل بود. درواقع با انتقال محل اتفاقات این سریال از آمریکا به کشور فرانسه، کانگ هم تنها به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی به همکاری خود با عوامل ادامه داده و دیوید زبل به‌عنوان شورانر کار او را برعهده گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی و فیلم شناسی نورمن ریدس بازیگر نقش درل

همانطور که از نام سریال مشخص است، محور داستان این مجموعه شخصیت دریل دیکسون  است که به شکلی مرموز وارد پاریس شده است و اکنون سعی دارد بفهمد چگونه و چرا به این منطقه وارد شده است. سال گذشته ریدس در گفتگویی با جیمی کیمل در برنامه  «Jimmy Kimmel Live!» به این مسئله اشاره کرده و گفت که او (دریل دیکسون) به میل خود به فرانسه نرفته است. او حتی به این اشاره کرد که قرار است حتی موزه نمادین لوور هم در جریان اتفاقات این مجموعه ویران شود و این کار واقعا دیوانه‌کننده بوده است.

پخش سریال مردگان متحرک: دریل دیکسون  از دهم سپتامبر امسال شروع شده و از قبل هم برای فصل دوم تمدید شده است. باتوجه به اتفاقات پیش رو به نظر می‌رسد که احتمالا در فصل دوم شخصیت کارول هم به دریل می‌پیوندد و طرفداران می‌توانند از تماشای این دو شخصیت محبوب در کنار هم لذت ببرند.


بازگشت ریک و میشون به دنیای مردگان متحرک

ریک و میشون- 724press.com

اگرچه عشق میان دو شخصیت ریک گرایمز و میشون باب طبع همه طرفداران این مجموعه نبود، اما آنهایی که از بودن این دو نفر در کنار هم لذت می‌بردند اکنون این شانس را دارند که یک بار دیگر زوج محبوب خود ملاقات کنند. اندرو لینکلن و دانای گوریرا در نمایشگاه کامیک کان سن‌ دیه‌گوی سال گذشته، با اعلام خبر بازگشت خود به دنیای مردگان متحرک طرفداران را غافلگیر کردند. این دو بازیگر به ترتیب در فصل نهم و دهم از دیگران جدا شده و سریال واکینگ دد را ترک کرده بودند. در ابتدا قرار بود علاقمندان ادامه سفر ریک را در قالب یک تریلوژی سینمایی دنبال کنند که اکنون به نظر نمی‌رسد دیگر این پروژه ادامه پیدا کند.

مطلب مرتبط:   حقایقی از مردگان متحرک: مرگ‌ هایی که نباید رخ می‌ دادند!

به گزارش 724press.com، طبق بیانیه مطبوعاتی سال گذشته، سریال «ریک و میشون» (Michonne و Rick) هم قرار است در شش قسمت تهیه و پخش شد، هرچند به نظر می‌رسد پتانسیل داستان عشقی/ حماسی آنها به اندازه‌ای است که برای ساخت فصل‌های بعدی هم تمدید شود. لینکلن و گوریرا همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی سریال با اسکات گیمپل مدیر ارشد بخش محتوای سریال مردگان متحرک همکاری خواهند داشت که خودش همچنین به‌عنوان شورانر و مجری این برنامه فعالیت می‌کند.

پیش‌تر اعلام شده بود که پخش سریال ریک و میشون برای امسال برنامه ریزی شده است، اما درنهایت در تور مطبوعاتی زمستانی انجمن منتقدان تلویزیون اعلام شد که پخش این مجموعه به تعویق افتاده  و سال آینده منتشر خواهد شد. درنمایشگاه کامیک امسال همچنین  اعلام شد که نام رسمی این مجموعه «مردگان متحرک: آن‌هایی که زنده‌اند» (The Walking Dead: The Ones Who Live) خواهد بود. همچنین اولین تیزر  این مجموعه هم در این نمایشگاه منتشر شد که می‌توانید آن را تماشا کنید.


مردگان متحرک: جهان فراتر (The Walking Dead: World Beyond)

نوجوانان ماجراجوی مردگان متحرک جهان فراتر- 724press.com

سریال مردگان متحرک: جهان فراتر با پخش دو فصل در سال  ۲۰۲۱ به کار خود پایان داد. این سریال محدود که داستانش به یک دهه پس از آخرالزمان زامبی‌ها اختصاص دارد، توجه بیشتری به گروه ارتش جمهوری مدنی داشت. گروه مرموزی که در فصل نهم، با هلیکوپتر ریک گرایمز و شخصیت جیدیس با بازی پولیانا مکینتاش را با خود برد. پیش‌تر نیکو تورتولا، ستاره این مجموعه در گفتگویی با اینسایدر به این مسئله اشاره کرد که پخش مجموعه  مردگان متحرک: جهان فراتر می‌تواند به استحکام بیشتر سه فیلم مربوط به شخصیت ریک گرایمز کمک کند که البته ساخت این سه فیلم اکنون منتفی شده و به جای آن شاهد ساخت سریالی در این مورد هستیم.

در سریال جهان فراتر  البته اشاره‌ای به محل اختفای ریک نشد، اما مکینتاش در آخرین فصل این مجموعه به‌عنوان رهبر زباله‌گردها یعنی شخصیت جیدیس حاضر شد.  این حضور ممکن است به شکلی ظریف به این مسئله اشاره کرده بود که این گروه قرار است در آینده با ارتش عظیم مشترک‌المنافعی که در مردگان متحرک معرفی شده بود، روبه‌رو شود.


داستان‌های مردگان متحرک (Tales of the Walking Dead)

شخصیت آلفا- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، سریال داستان‌های مردگان متحرک در ماه اوت سال گذشته میلادی منتشر شد. در این مجموعه علاقمندان سریال مردگان متحرک شاهد چگونگی پیوست آلفا به گروه نجواگران (Whisperer) بودند. فصل اول این سریال شش قسمت داشت که هم روی شخصیت‌های قدیمی سریال مردگان متحرک تمرکز داشت و هم شخصیت‌هایی جدید را به مخاطب معرفی کرد.

به جز سامانتا مورتون، بازیگران دیگری همچون تری کروز، پارکر پوزی، پاپی لیو و اولیویا مان از جمله بازیگرانی بودند که در این مجموعه حضور داشتند. چنینگ پاول نویسنده و تهیه سریال از مردگان متحرک نترسید، ساخت این مجموعه را برعهده داشت. هنوز خبری در مورد تمدید یا لغو این سریال برای فصول بعدی منتشر نشده است.

مطلب مرتبط:   ۱۱ مرگ دلخراش سریال مردگان متحرک کدامند؟

البته این تنها گوشه‌ای از پتانسیل سریال مردگان متحرک برای ساخت مجموعه‌های موازی یا حتی پیش‌درآمد است و شاید استقبال خوب مخاطبان از مجموعه‌های منتشر شده شبکه‌ی AMC را برای توسعه دادن هرچه بیشتر دنیای مردگان متحرک تشویق کند. باید منتظر انتشار مجموعه ریک و میشون باشیم و ببینیم مخاطبان چگونه از آن استقبال خواهند کرد.

درپایان نظر شما در مورد اسپین‌اف‌های مختلف سریال مردگان متحرک چیست؟ کدام یکی از آثار منتشر شده را تماشا کردید؟ فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس