اگر اهل طبیعت گردی باشید، حتما از لذت سپری کردن وقت در میان جنگل‌ها ی سرسبز و گوش سپردن به نغمه پرندگان هم اطلاع دارید. حالا فکر کنید چه می‌شد اگر می‌توانستید شب را معلق میان زمین و آسمان و درمیان شاخ و برگ درختان سرسبز سپری کرده و از زیبایی مناظر اطراف لذت ببرید؟ خب، طراحان خوش فکر سوئدی با طرحی اتاق هتلی متفاوت این فرصت را برای طبیعت دوستان فراهم کردند. درادامه با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Beautifullife، شرکت معماری «بیگ» (Bjarke Ingels) در همکاری نزدیک و مشترک با «تری‌هتل» (Treehotel) و پرنده شناس سوئدی «الف اوهمن» (Ulf Öhman) دست به ابتکاری جالب زده و اتاقی متفاوت را در میان درختان جنگلی منطقه «هاردس» (Harads) در سوئد طراحی کرده است که در نوع خود بی‌نظیر و جالب توجه است.

چند ده لانه پرنده-724press.com

این  اتاق جالب توجه که «بایوسفر» (Biosphere) نام دارد در میان درختان کاج معلق است و نکته جالب توجه این طراحی نمای خارجی و متفاوت این اتاق است،  طرحی تجربی که هشتمین اتاقی است که در این منطقه احداث شده است.

یک فضای کروی پوشیده شده با لانه پرندگان-724press.com

همانطور که گفتیم نمای خارجی این اتاق نقطه تمایز آن با دیگر خانه‌های جنگلی است، چراکه این اتاق با  ۳۵۰ لانه پرنده پوشیده شده است.

مطلب مرتبط:  خانه آئورا، جلوه‌ای سحرانگیز از پیوند با طبیعت

هدف از طراحی این اتاق در فضای میان درختان آن هم با این ظاهر عجب از نمای لانه پرندگان کمک به تقویت جمعیت پرندگان ساکن جنگل‌های سوئد، بهبود وضعیت زیست کرده و همینطور بهبود شرایط زیستگاه طبیعی این موجودات است.

راه ورودی به اتاق هتل بایوسفر در سوئد-724press.com

راه دسترسی به بایوسفر از طریق یک پل معلق در میان درختان  تعبیه    شده است؛ پلی که امکان دسترسی به فضای داخلی این اتاق ۳۴ متر مربعی را  فراهم کرده است. طراحی داخلی این اتاق هم جالب توجه است؛ فضای داخلی تاریک غنی که در فضاسازی آن از مواد ارگانیک و طبیعی محیط اطراف الهام گرفته شده است.

طراحی داخلی تیره-724press.com

اتاق خواب سیاه-724press.com

ساکنان خوش شانس این اتاق همچنین  می‌توانند از دسترسی به یک فضای تراس مانند در بخش فوقانی این سازه هم بهره‌مند شوند که درست در نزدیک آسمانه یا همان سایبان بالای درختان قرار گرفته است. این فضا به آنها امکان می‌دهد از منظره  ۳۶۰ درجه جنگل اطراف لذت ببرند.

لانه چوبی و دست ساز پرندگان-724press.com

هتل جنگلی-724press.com

نظر شما در مورد این طراحی چیست؟ آیا طراحی چنین سازه‌هایی به حفظ طبیعت و زیستگاه بومی حیوانات کمک می‌کند؟ نظر شما در مورد ایده‌های خلاقانه این چنینی چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس