دنیای سینمایی مارول تاکنون آثار چشمگیر و قابل توجهی را برای مخاطبان خود در گوشه و کنار جهان آماده کرده است که قهرمانانی خیالی را به اوج شهرت و محبوبیت رسانده‌اند. باوجود این علاقه و توجه جهانی اما به نظر می‌رسد مجموعه‌ جدید این استودیو نتوانسته است مخاطبان را راضی و خشنود کند. دراین بین گروهی از مخاطبان انگشت اتهام را به سوی امیلیا کلارک نشانه رفته و او را مقصر این ناکامی قلمداد می‌کنند. اما چرا؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، امیلیا کلارک ستاره مجموعه موفق و پرمخاطب  بازی تاج و تخت این روزها نگران بزرگی دارید، اینکه عدم موفقیت پروژه اخیرش یعنی سریال  «تهاجم مخفی» (Secret Invasio) یا تهاجم مخفیانه، به پای او نوشته شده و دیگران او را به این خاطر مورد سرزنش قرار دهند. این مسئله به‌ویژه از این نظر حائز اهمیت است که این روزها طرفداران این بازیگر در محافل گوناگون در تلاش برای دفاع از عملکرد او در این مجموعه هستند.

پوستر سریال تهاجم مخفی- 724press.com

مارول در سال‌های اخیر، مخاطبان را با انواع پروژه‌‌های ابرقهرمانی جدید بمباران کرده است و  قدر مسلم بسیاری پیشاپیش انتظار داشتند که این ترافیک کاری شدید درنهایت به شکلی روی کیفیت محصولات تولید شده به‌وسیله این استودیو تأثیرگذار بوده و  محصول نهایی چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگیرد. پیش‌بینی که به نظر می‌رسد درست از آب درآمده است؛ به‌طوری که جدیدترین سریال تلویزیونی از دنیای سینمایی مارول را باید یک شکست کامل و مطلق دانست و البته دلایل زیادی هم برای این شکست و سقوط وجود دارد.

از زمان اعلام خبر ساخت مجموعه تهاجم مخفیانه، امیدها در مورد این پروژه بسیار پررنگ بود؛ چراکه این اثر هم از بازیگرانی فوق‌العاده و کارکشته بهره می‌برد و هم نوید نگاهی تازه به دنیای ابرقهرمانان را می‌داد. اما درنهایت تهاجم مخفی به جای نمایش پرزرق و برق دنیای قهرمانان شکست‌ناپذیر بیشتر شبیه تریلری جاسوسی و وحشتناک از کار درآمده است که چندان چنگی به دل نمی‌زند. درواقع نمی‌توان دروغ گفته و این حقیقت را نادیده گرفت که بسیاری از طرفداران آثار مارول  و ابرقهرمانان جذاب آن انتظار داشتند این مجموعه  نقطه عطفی پررنگ در کارنامه کاری این استودیو و  قهرمانان مارول باشد. اما متأسفانه این اثر از نظر تماشاگران چنان ناموفق بود که نه تنها به جایگاه مورد نظر دست پیدا نکرده و آن تجربه منحصربه‌فرد را ارائه نکرد، بلکه یک ناامیدی بزرگ بود.

امیلیا کلارک با موهای کوتاه- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، اگر بخواهیم نگاهی به فهرست مشکلات این مجموعه داشته باشیم، با فهرست بلند بالایی مواجه خواهیم شد. از طرح داستانی ضعیف تا شخصیت پردازی غیرقابل قبول، ایجاد یک محیط خسته کننده و البته استفاده بیش از اندازه از فناوری CGI که همگی در کنار هم باعث دلسرد شدن مخاطبان شدند و البته که به شکلی واضح این مشکل تقصیر سازندگان این مجموعه است. البته ظاهرا همه مثل ما فکر نمی‌کنند و دست کم بخشی از بینندگان تصمیم گرفتند تقصیر اصلی این ناکامی را به گردن امیلیا کلارک بیندازند که ایفای نقش رهبر گروه «Skrull G'iah» را در این مجموعه بازی می‌کند! 

مطلب مرتبط:  امیلیا کلارک: نه به خاندان اژدها، آری به اسپین آف جان اسنو

مشخص است که شخصیت پردازی او در این مجموعه بسیار مشکل‌دار و ضعیف است و اصولا فرصتی برای درخشیدن او باقی نگذاشته است، بنابراین عجیب است که او را مقصر این مسئله معرفی کرد و شاید همین مسئله باعث شد که او تصمیم گرفت به صورت آشکار و علنی از خود بابت این  دیدگاه مخاطبان    دفاع کند.

او اعلام کرد که اگر مردم از کاری که او انجام داده یا از نقشی که به او سپرده شده است ناراضی هستند، این تقصیر متوجه او نیست و نمی‌تواند کار خاصی در این مرود انجام دهد. البته که طرفداران این بازیگر هم به سرعت برای دفاع از او وارد عمل شده و اعلام کردند اگر شخصیت پردازی ضعیف و وحشتناک باشد یا زمان نمایش به اندازه‌ای کم باشد که اصولا آن شخصیت فرصتی برای عرض اندام پیدا کند، آیا این تقصیر بازیگری است که نقش آن شخصیت را بازی می‌کند؟ به باور مخاطبان گناه این مسئله را باید متوجه نویسنده و کارگردان این مجموعه دانست و نباید انگشت اتهام را به سوی بازیگرانی نشانه گرفت که تنها اجرای نقش را برعهده دارند.

امیلیا کلارک در نقش شخصیت ابرقهرمانی- 724press.com

درپایان این مطلب نظر شما در مورد این دو نوع دیدگاه چیست؟ اگر فرصت تماشای این مجموعه را پیدا کردید، به نظر شما کدام دیدگاه درست است؟ آیا بازی امیلیا کلارک باعث دلسردی مخاطبان شده است یا تیم سازنده این مجموعه نتوانسته آنگونه که باید و شاید از استعداد این ستاره درخشان بهره ببرد؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس