معماری کهن در گوشه و کنار جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. سبک ساخت بناهای باستانی گاهی به‌اندازه‌ای خیره‌کننده است که بیننده را انگشت به دهان می‌کند. شاید به همین خاطر است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان شاهد تلاش معماران و طراحان خوش فکر برای تلفیق سبک‌های معماری قدیمی با فناوری‌های روز هستیم. به‌عنوان نمونه این غرفه جذاب با طراحی داخلی خیره‌کننده در کشور کره جنوبی که شما را به یاد جنگل می‌اندازد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از JK-AR،  شرکت طراحی «JK-AR» به‌تازگی عکس‌های از یک غرفه جذاب در کنار رودخانه‌ای در کشور کره جنوبی را با علاقمندان دنیای معماری به اشتراک گذاشته است که ساخت آن تکمیل و آماده استفاده است. هدف از ساخت این غرفه، بازآفرینی هنر معماری با  چوب به سبک آسیای شرقی بوده است.

غرفه جنگلی-724press.com

قبل از تغییر این ناحیه و تأسیس شهر، کنار رودخانه «Gyeongsangnam-do» از جنگل‌های بامبو پوشیده شده بود. طراحی غرفه با الهام از این منظره فراموش شده صورت گرفته تا ساکنان  شهر بتوانند این خاطره قدیمی را تجربه کنند. غرفه‌ای که ستون‌های آن شبیه درختان است و در ادامه فضای داخلی آن را به گونه‌ای پوشش داده است که گویی در حال گذر از مسیری در میان درختان هستید.

نمای بیرونی غرفه جنگلی-724press.com

این ساختمان با یک هدف شکل گرفته است؛ اینکه بازدیدکنندگان این غرفه بتوانند توأما محیطی شهری را در کنار طبیعت تجربه کنند. از طرف دیگر این سازه از دیوارهای شیشه‌ای در سه طرف خود بهره می‌برد که باعث شده‌اند مرز میان فضای داخلی و بیرونی غرفه به‌شکلی ناپدید شده و حس قرار داشتن در محیطی باز را تداعی می‌کند. از طرف دیگر چوب‌های برش خورده و سقف منحنی شکل این غرفه جذابیت این ایده را دو چندان کرده‌اند.

طراحی داخلی جذاب با برشهای چوب-724press.com

تکنیک‌های مونتاژ سنتی در کنار سیستم‌های ساختاری همچون براکت‌های چوبی برای ساخت شش ستون درخت مانند در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.  به این ترتیب می‌توان گفت این سازه درختی ادای احترامی به شش ستون بخش جلویی «Chokseok-ru» است که تاریخ ساخت آن به سال  ۱۳۶۵ بازمی‌گردد؛ بنایی که به‌عنوان نمادین‌ترین ساختمان شهر جینجو یعنی جایی که این غرفه در آن ساخته شده است، شناخته می‌شود.

مطلب مرتبط:  خلاقیت در طراحی و اجرای سازه در میان جنگل

در اجرای این پروژه، همچنین از به کار بردن میخ و چسب برای سرهم کردن تکه‌های چوب پرهیز شده است تا به‌نوعی به روش‌های سنتی و قدیمی نجاری  ادای احترام شده باشد. بااین‌حال و برای پرهیز از مشکلات احتمالی ساخت و ساز، تخته سه‌ لاهای استفاده شده به وسیله یک روتر CNC مونتاژ شدند تا ساختار درختی بیشتر نمایان باشد.

طراحی داخلی شبیه درخت-724press.com

طراحان خاطرنشان کردند این غرفه که با نام «غرفه چراغ‌های شناور» (The Pavilion of Floating Lights) شناخته می‌شود؛ پنانسیل این را دارد که صنایع دستی فراموش شده در معماری شرق آسیا را بازآفرینی کرده و  به کمک فناوری‌های حال حاضر، به تولد مجدد آنها کمک کند. با نگاهی دقیق‌تر به این ساختارهای درخت مانند متصل به یکدیگر  می‌توان بیشتر از این فضای داخلی منحصربه‌فرد لذت برد.

درپایان این مطلب نظر شما در مورد این سازه و فرم طراحی داخلی جذاب آن چیست؟ آیا شما هم با دیدن آن به یاد درختان در هم تنیده افتادید؟ نظر شما در مورد بازآفرینی عناصر کلاسیک معماری در سازه‌های مدرن  و امروزی چیست؟ فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید، سپاس