درست است که این روزهای هالیوود با مشکلات ریز و درشت متعددی دست و پنجه نرم  کرده و یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های حرفه‌ای خود را تجربه می‌کند، اما این امر مانع از این نمی‌شود که تماشاگران مشتاق به استقبال دو فیلم محبوب تابستان امسال بروند. از مدت‌ها قبل بحث اکران همزمان دو فیلم اوپنهایمر و باربی که هرکدام جزو مورد انتظارترین  فیلم‌های سال ۲۰۲۳ داغ بود و این مسئله باعث ایجاد پدیده‌ای به نام باربنهایمر شد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts،  در طول هفته‌ای که گذشت، تعداد تماشاگران اختصاصی فیلم بارنهایمر دو  برابر شده است و این فیلم همچنان با قدرت به رشد خود ادامه می‌دهد! البته اگر اسم این فیلم را نشنیدید هم نگران نباشید، این در واقع یک میم است که از تلفیق اسم دو فیلم محبوب این روزها یعنی اوپنهایمر اثر کریستوفر نولان و باربی اثر گرتا گرویگ به دست آمده است. دو فیلمی که هیچ وجه تشابهی با هم دارند به جز اینکه در یک روز اکران شدند. این همزمانی باعث شکل گرفتن پدیده‌ای فرهنگی شد  که از جمله جلوه‌هایش ساخته شدن این میم است که به‌نوعی مردم را به تماشای هر دو فیلم تشویق می‌کند.

انفجار اتمی صورتی- 724press.com

البته شاید این حرف کمی خنده‌دار به نظر برسد ولی واقعیت این است که طرفداران باربنهایمر قصد دارند هر دو فیلم را تماشا کنند  همین مسئله هم باعث شد که از قبل از زمان اکران این دو فیلم بسیاری از روز  ۲۱ ژوئیه به‌عنوان انفجاری‌ترین و درعین‌حال صورتی‌ترین روز تاریخ سینما یاد کنند. اما واقعیت است چیزی که در ابتدا درحد یک شوخی آنلاین خنده‌دار آغاز شده و با درهم آمیختن تصاویر پوستر این دو فیلم ادامه پیدا کرد، خیلی زود تبدیل به یک جنبش بزرگ بین‌المللی شده و باعث شد هزاران نفر از قبل برای تماشای هر دو فیلم در یک روز بلیط تهیه کنند و بسیاری دیگر چشم‌انتظار اکران این دو فیلم باشند.

مطلب مرتبط:  تام کروز و انتخاب سخت میان دو فیلم جنجالی

هفته گذشته AMC در گزارشی اشاره کرد بیش از بیست هزار نفر بلیط‌های دوتایی خود را از قبل رزرو کرده‌اند که این عدد به خودی خود عددی بسیار چشمگیر است؛ اما همانطور که ورایتی درادامه اشاره کرد این عدد دو برابر شده و به رقم  ۴۰ هزار نفر رسید که درنوع خود قابل توجه است. از نظر مدیر اجرایی سینماهای  AMC، ممکن است این تنها شروع ماجرا باشد و این روند نه تنها کاهشی نشده بلکه همچنان شاهد روند افزایشی آن باشیم.

تلفیق عکس دو فیلم باربی و اوپنهایمر- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، بسیاری از علاقمندان آثار این دو کارگردان و همینطور تماشاگران عادی برای تغییراتی که پدیده باربنهایمر می‌تواند برای صنعت سینما به‌همراه داشته باشد، هیجان زده شدند. بسیاری دیگر این مسئله را تجلی عشق تماشاگران به سینما به شکل کلی و به هنر به شکل خاص می‌دانند. دیگرانی هم هستند که فکر می‌کنند این علاقه نشانی از توانایی مردم در درک ژانرهای مختلف است و برخی هم فقط این مسئله را ناشی از جنجال تبلیغاتی و از جمله ساخته شدن میم‌های مرتبط می‌دانند.

به‌هرحال مهم نیست نظر کدام گروه به حقیقت نزدیک‌تر است، مسئله مهم این است که باربنهایمر حتی قبل از زمان اکران هم تبدیل به دو فیلم تاریخ ساز شده است و از این نظر هیچ کمبودی از نظر تماشاگران برای هر دو فیلم وجود نخواهد داشت. درپایان این مطلب نظر شما در مورد همزمانی اکران این و فیلم چیست؟ اگر امکان تماشای فیلم در سالن‌های سینما را داشتید، مایل بودید هر دو فیلم را باوجود تفاوت ژانر و حال‌وهوا در یک روز تماشا کنید؟ فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را باما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. سپاس