انیمه حمله به تایتان یکی از آثار موفق دنیای انیمه است که برای نزدیک به یک دهه مخاطبان را مجذوب خود کرده است. داستان حماسی و شخصیت‌های  جذاب این مجموعه باعث شده است که میلیون‌ها نفر در گوشه و کنار جهان با علاقه داستان این انیمه را دنبال کرده و با هر شخصیت آن حس همذات پنداری کنند. اما آیا ساخت یک لایو اکشن تازه از این مجموعه هم می‌تواند این موفقیت را تکرار کند؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، با نزدیک شدن به تاریخ پخش آخرین قسمت انیمه حمله به تایتان (Attack on Titan)، طرفداران توجه خود را معطوف احتمال لایو اکشن این مجموعه در آینده کردند.

ارن و تایتان زرهی در حال نبرد با هم- 724press.com

انیمه محبوب حمله به تایتان براساس مانگایی به همین نام نوشته  مانگاکای ژاپنی هاجیمه ایسایا ساخته شده است. پخش این انیمه در سال ۲۰۱۳ آغاز شده و در طول یک دهه‌ای که از عمر آن می‌گذرد، طرفداران بسیاری در گوشه و کنار جهان پیدا کرده و به اثری محبوب و جهانی تبدیل شده است. فصل چهارم این مجموعه که آخرین فصل آن است هم  به صورت چند بخشی منتشر شد و درنهایت آخرین قسمت این اثر در پاییز سال جاری میلادی پخش شده و دفتر این اثر  محبوب با پخش این قسمت بسته خواهد شد.

مطلب مرتبط:  ایستگاه پایانی: آخرین اخبار از فصل آخر حمله به تایتان

داستان این انیمه در دنیایی پساآخرالزمانی می‌گذرد؛ جایی که تایتان‌های غول پیکر شکارچیانی موفق هستند که بیشتر بشریت را بلعیده‌اند و اکنون معدود انسان‌های باقی مانده پشت دیوارهای بلند سنگر گرفته‌اند تا از خود در مقابل تایتان‌ها محافظت کنند. قهرمان اصلی این مجموعه ارن یگر است که در کنار دو دوست صمیمیش میکاسا و آرمین و البته لشکری از نیروهای زبده و مبارز در تلاش برای نابودی تایتان‌ها و به ارمغان آوردن آزادی برای بشریت است. هرچند که به تدریج درمی‌یابیم تایتان‌ها آن چیزی نیستند که ما تصور می‌کردیم و اسرار زیادی پشت پرده پنهان شده است و واقعیت‌های زیادی ناگفته باقی مانده‌اند.

فرمانده اروین اسمیت در حمله به تایتان- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، پیش از این هم لایو اکشن اتک آن تایتان ساخته و پخش شده بود که البته هیچگاه به اندازه مانگا و انیمه‌ی این اثر محبوب نشده و مورد استقبال گسترده قرار نگرفت، اما شاید اوضاع در آینده تغییر کند. حالا که اخبار حکایت از احتمال اقتباس لایو اکشنی جدید از این مجموعه موفق است، مردم در مورد شخصیت‌های احتمالی و بازیگرانی که قرار است در نقش آنها ظاهر شوند، حدس و گمان‌هایی را مطرح می‌کنند. یکی از شخصیت‌های محبوب این اثر فرمانده «اروین اسمیت»، سیزدهمین فرمانده دسته دیدبانی است که برای نجات جان آرمین آرلرت قهرمانانه جان خود را فدا کرد.  حال این پرسش مطرح شده است که اگر قرار باشد این نسخه جدید ساخته شود، نقش این فرمانده دلاور را چه کسی بازی خواهد کرد؟

هنری کویل- 724press.com

حالا که بازار حدس و گمان داغ است، به عقیده گروهی بهترین بازیگر برای ایفای نقش فرمانده اسمیت کسی نیست جز هنری کویل که این روزها در نقش گرالت از ریویا خوش درخشیده و یکی از عوامل موفقیت مجموعه ویچر است. حالا که شاهد آخرین حضور او در این مجموعه هستیم و او از ایفای نقش ویچر آزاد شده است، حتما وقت کافی برای بررسی پیشنهادهای جدید دارد و چه بهتر که یکی از این پیشنهادها بازی در نقش اروین اسمیت باشد.

مطلب مرتبط:  آیا بهترین بخش حمله به تایتان، یک حفره داستانی است؟

از طرف دیگر هوش مصنوعی هم این روزها با قدرت به پیش می‌تازد و قدرت خود را در خلق دنیا و البته انسان‌هایی مصنوعی به رخ می‌کشد  هم بیکار نمانده و اروین اسمیت محصول خود را به مخاطبان معرفی کرده است. شخصیتی که ظاهرا DNA هنری کویل و آرمی همر را به هم پیوند زده و بازیگری عالی برای ایفای این نقش خلق  کرده است. اما سوپرمن سابق کاملا قادر است به شیوه‌ای درست این شخصیت محبوب انیمه حمله به تایتان را جان بخشیده و روی پرده بیاورد. به‌هرحال همه از میزان پایبندی این هنرپیشه به داستان اطلاع داریم  و همین مسئله باعث شده است که بسیاری از همین حالا چشم‌انتظار ساخت این لایو اکشن با حضور کویل باشند.

هنری کویل در نقش اروین اسمیت اتک آن تایتان- 724press.com

البته باز هم نمی‌توان پیشاپیش در مورد موفقیت این اثر مطمئن بود، چون  اقتباس‌های لایو اکشن حمله به تایتان قدیمی‌تر چندان مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفتند و به صورت مشخص فیلمی که در سال  ۲۰۱۵ به کارگردانی خود هاجیمه ایسایاما ساخته شد، به شدت مورد نفرت طرفداران این مجموعه قرار گرفت که آن را متهم به انحراف بیش از اندازه از منبع اصلی داستان کردند. درنهایت باید منتظر بود و دید این اقتباس آیا اصولا ساخته می‌شود و آیا قادر به تکرار موفقیت انیمه خواهد بود یا خیر؟ هرچند ما امیدواریم محصول آینده برادران وارنر با اشتیاق بیشتری مواجه شود.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد لایو اکشن‌ ساخته شده براساس مجموعه‌های موفق انیمه چیست؟ به‌نظر شما آیا هنری کویل می‌تواند اروین اسمیت را جان بخشیده و خاطره شخصیت انیمه‌ای آن را زنده کند؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس