بحث داغ محافل سینمایی این روزها به فیلم باربی و فیلم اوپنهایمر اختصاص دارد. دو فیلم با داستان و فضای مختلف که نام کارگردانان برجسته و مطرحی را یدک می‌کشند. فضای صورتی رنگ  فیلم باربی در کنار دود و آتش حاصل از انفجار فیلم اوپنهایمر این تفاوت را به خوبی به رخ می‌کشد. اما مسئله اکران همزمان این دو فیلم هم حاشیه‌هایی به همراه داشته است که در جریان تازه‌ترین آنها، پای تام کروز ستاره مطرح هالیوود هم به میان کشیده شده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، قرار گرفتن دو فیلم باربی و اوپنهایمر در کنار هم را باید بزرگ‌ترین نبرد تابستانی صنعت سینما به حساب آورد. شاید عمده دلیل این مسئله این باشد که باربی گرتا گرویگ و اوپنهایمر کریستوفر نولان از همه نظر با هم تفاوت دارند. محیط داستان، بازیگران و ژانر آنها کاملا این تفاوت را نشان می‌دهد، بااین‌حال هر دو در تاریخ یکسانی روانه سالن‌های سینما می‌شوند.

مارگو رابی در نقش باربی در کنار رایان گاسلینگ در نقش کن- 724press.com

این مسئله و حواشی مربوط به هر کدام از این آثار سینمایی باعث شده است که امروزه شاهد این باشیم که جهان در انتظار اکران این دو فیلم است و به‌هرحال هر کسی از همین حالا هم طرف خود را مشخص کرده است. پس اکران این دو فیلم این یکی از چالش برانگیزترین اتفاقات دنیای سینما خواهد بود.

مطلب مرتبط:  تأخیر آثار سینمایی و نگرانی علاقمندان فیلم آواتار از اکران دنباله های این فیلم

همین حالا هم اگر گشتی در فضای مجازی بزنید، حتما با میم‌های متعددی روبرو می‌شوید که در مورد این دو اثر تهیه شده و در اینترنت پخش شده‌اند. درنتیجه عجیب نیست اگر بگوییم این روزها سخت‌ترین انتخاب جهان، انتخاب کردن بین این دو فیلم است که هر دو در  ۲۱ ژوئیه امسال اکران می‌شوند. این مسئله در مصاحبه‌ی این روزهای افراد مشهور هم قابل مشاهده  است. درحالی که البته همه سعی در قضاوتی عجولانه نداشته و ترجیح می‌دهند اما فیلم‌ها را ببینند و بعد موضع خود را مشخص کنند و تا آن زمان هم بی‌طرفانه نظرات خود را بیان می‌کنند.

تام کروز-مارگو رابی- 724press.com

یکی از این ستاره‌ها تام کروز قهرمان جذاب مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن است تا پیش از این شایعاتی مربوط به نارضایتی و خشم او از فیلم اوپنهایم شنیده می‌شد. البته او با خرید بلیط فیلم اوپنهایمر به صورت غیرمستقیم نشان داد که این شایعات صحت ندارند. او در گفتگویی اعتراف کرده است که از قبل تصمیم گرفته است اول به تماشای کمدام فیلم برود. در جریان اولین نمایش فیلم مأموریت غیر ممکن در استرالیا  که در مرکز کنوانسیون بین‌المللی دارلینگ هاربر در شهر سیدنی برگزار شد، این بازیگر در مورد تصمیم خود صحبت کرد.

تام کروز با صراحت به پرسش مطرح شده پاسخ داده و گفت:

« من می‌خواهم هر دو فیلم باربی و اوپنهایمر را تماشا کنم؛ درواقع قرار است آخر هفته را به این مسئله اختصاص بدهم. به‌همین خاطر روز جمعه اول به تماشای فیلم اوپنهایمر می‌روم و روز شنبه را هم به تماشای فیلم باربی اختصاص خواهم داد»

این ستاره همچنین اعتراف کرد که هنوز ترجیح می‌دهد برای تماشای فیلم‌ها به سالن سینما برود و این راه را یکی از بهترین و فراگیرترین راه‌ها برای تماشای فیلم می‌داند. درنتیجه دو روز سینما رفتن هیچ مشکل خاصی را برایش ایجاد نمی‌کند.

کیلیان مورفی در فیلم اوپنهایمرOppenheimer

واکنش و پاسخ تام کروز به پرسش در این زمینه او را از یک وضعیت بغرنج نجات داد؛ چون به این ترتیب او دل هر دو کارگردان دیگر یعنی گرویک و نولان را به دست آورده و خود را از مشکلات احتمالی نجات داد. درواقع تام کروز در دیپلماسی مهارت دارد؛ همانطور که مرگبارترین شیرین کاری‌های سینمایی را هم  با طیب خاطر و در حد کمال انجام می‌دهد.  درنتیجه باید منتظر روز اکران این دو فیلم بود و دید واکنش طرفداران به هرکدام چه خواهد بود و بالاخره پیروز این نبرد جنجالی کدام اثر است؟

بدنیست دراینجا نگاهی هم به آخرین تریلر تبلیغاتی فیلم اوپنهایمر داشته باشیم

در پایان نظر شما در مورد چشم‌انداز اکران دو فیلم باربی و اوپنهایمر چیست؟ اگر این دو فیلم در سینماهای ایران هم اکران می‌شد، شما کدام یک را در اولیت قرار می‌دادید؟ علت این تصمیم چیست؟ امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید، فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس