فضایی که در آن زندگی می‌کنیم، به اشکال مختلف روی روحیه و خلق‌وخوی ما اثرگذار هستند. چه کسی می‌تواند ادعا کند که از وقت گذراندن در یک محیط، دنج، روشن و زیبا ناراضی است و حس بدی دارد؟ همین مسئله باعث می‌شود که طراحی داخلی اهمیتی خاص پیدا کند. طراحان از همه گزینه‌های موجود برای زیباتر کردن فضای داخلی سازه‌ها استفاده می‌کنند که نورپردازی یکی از آنها است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Pure-Aws، درست است که هنر معماری نقش مهم در شکل گرفتن ایده‌های ناب و اجرای سازه‌های قابل توجه دارد، اما در کنار آن طراحی داخلی هم حائز اهمیت است که می‌تواند زیباترین خانه‌ها را به بهترین مکان برای زندگی تبدیل کنند.

اتاق نشیمن و ناهارخوری- 724press.com

فضای نشیمن و طراحی داخلی اتاق ناهارخوری- 724press.com

بخشی از طراحی داخلی، شامل اجرای نورپردازی خانه است که می‌تواند نقاط قوت ملک را برجسته و نکات منفی آن را کمرنگ کند. نمونه‌اش این ملک جالب توجه که با استفاده از روشنایی ایجاد شده به وسیله‌ی لامپ‌های LED که در سراسر خانه پنهان شده‌اند؛ درخششی گرم به محیط بخشیده و حالت دنج و راحت در آن به وجود آورده است.

اتاق ناهارخوری- 724press.com

استودیوی طراحی داخلی «Pure AW's Designers Ltd»، یک دستگاه آپارتمان مدرن در هنگ کنگ را به اشتراک گذاشته که فضای داخلی آن ترکیبی از گرمای چوب و لطافت نور ملایم LED است. این آپارتمان برای یک زوج که دو فرزند دارند طراحی شده است و فضای داخلی آن متأثر از حس زیبایی شناسی سنتی نوردیک و دارای گزینه‌های نورپردازی متنوعی است که از جمله آنها می‌توان به نورپردازی مخفی اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  طراحی فضای داخلی آرامش بخش با توجه به عناصری ساده

در ورودی آپارتمان در ابتدا به یک فضای باز گشوده می‌شود که شامل بخش‌هایی همچون ناهارخوری و اتاق نشیمن است. درکنار آن ما یک در با صفحه‌ای شیشه‌ای نارک و عمودی داریم که فضای آشپزخانه را از دید پنهان کرده است.

اتاق خواب ساده و شیک- 724press.com

اتاق کار و موسیقی- 724press.com

در اتاق نشیمن پنجره‌های بزرگی وجود دارد که نیاز به داشتن نور مخفی را از بین برده است. پس در این فضای به جای استفاده از لامپ‌های LED، نور طبیعی مورد توجه قرار دارد؛ ضمن آنکه منظره‌ای زیبا از محیط پیرامونی ملک هم از پنجره‌ها قابل مشاهده است. اما به جز این فضا، استفاده از نور ملایم، درخشان و البته مخفی در سراسر آپارتمان باعث شده است تا منحنی‌های برجسته در گوشه‌های چوبی حالتی برجسته پیدا کرده و بیشتر به چشم بیایند.

طراحی داخلی اتاق کودک- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، در کنار تلویزیونی که در اتاق نشیمن قرار دارد، یک در تعبیه شده است و پشت آن راهرویی مخفی شده که به اتاق خواب‌ها، حمام، سرویس بهداشتی و همینطور اتاق موسیقی که می‌تواند به‌عنوان دفتر کار خانگی هم مورد استفاده قرار بگیرد، راه دارد. اتاق خواب اصلی دارای دیوارهای چوبی، میزهای مخصوص کنار تخت توکار، درهای بدون قاب و البته همان سیستم نورپردازی مخفی است.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی- 724press.com

حمام اصلی خانه هم دارای دوش و یک فضای حمام کردن مستقل و مجزا است که در کنار پنجره واقع شده است. درنهایت اتاق خواب کودکان را داریم که هم اندازه و دقیقا شبیه به هم هستند. بااین‌حال هر اتاق دقیقا متناسب با نیاز هر کودک طراحی شده است. یکی دارای طراحی سرگرم‌کننده و ابرمانند است و دیگری دارای قفسه، کابینت و دیگر فضاهای ذخیره‌سازی است.

طراحی داخلی ساده و امروزی- 724press.com

درپایان نظر شما در مورد استفاده از سیستم نورپردازی مخفی چیست؟ آیا شما هم از چنین ایده‌ای برای طراحی داخلی منزل استقبال می‌کنید؟ ما در ۷۲۴پرس همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما هم درمیان بگذارید.