برای بسیاری از ما هنر شامل حوزه‌های مشخصی همچون نقاشی، موسیقی یا بازیگری است. اما این روزها شاهد جلوه‌هایی جدید و متفاوت از دنیای هنر هستیم که در نوع خود، بدیع، جذاب و خیره‌کننده هستند. نمونه‌اش کارهای هنری پیپا دیرلاگا که با برش کاغذ خلق شده‌اند. دراین مرور با ما همراه باشید تا از نزدیک نگاهی به گوشه‌ای از کارهای این هنرمند داشته باشیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Thisiscolossal، «پیپا دیرلاگا» (Pippa Dyrlaga) از طریق برش‌های جذاب نقوش کاغذی به دنبال نشان دادن اصول بیوفیلا است. بوفیلیا نظریه‌ای است که براساس آن انسان‌ها مستعد ارتباط با طبیعت و دیگر اشکال زندگی هستند. کارهای کاغذی این هنرمند خوش ذوق که تصویرگر چنین ایده‌ای است، به تازگی در نمایشگاهی انفرادی در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشته شد.

طبیعت کاغذی-724press.com

قوی کاغذی-724press.com

آبزیان برش شده با کاغذ-724press.com

این نمایشگاه که مجموعه‌ آثار این هنرمند در سال‌های اخیر را در خود جای داده است، با الهام از ایده نام‌گذاری شده است. آثار به نمایش گذاشته شده شامل تصاویری ترکیبی و حکاکی شده است که از جانوران و گیاهان را در کنار هم نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط:  خلق مجسمه های مینیاتوری خمیری توسط هنرمند ژاپنی

در پس زمینه این تصاویر طرح‌های مشبک از کل اکوسیستم‌های مختلف هم وجود دارد که به حیات پرندگان و آبزیان توجه دارند. مثلا پس زمینه رودخانه که در آن شاهد قطعات کوچک‌تری هستیم که روی موجودات خاصی مثل پرنده آبی یا قوی درحال پرواز متمرکز شده است.

طبیعت و حیات وحش با برش کاغذ-724press.com

گل و پرنده کاغذی-724press.com

تمساح کاغذی-724press.com

این تصاویر با لایه‌ای از رنگ اکریلیک پوشیده شده است که باعث شده حسی نوستالژیک و سرشار از احترام را به بیننده نشان دهد. شگفتی بی‌حد و مرز و البته میل و اشتیاقی سیری‌ناپذیر که لذت کشف زیبایی‌های طبیعت را برای‌مان تداعی می‌کنند؛ درست همانطور که در دوران کودکی آن را تجربه کردیم.

ساخت گل و گیاه کاغذی-724press.com

برش کاغذ به شکل پرنده-724press.com

درپایان نظر شما در مورد برش کاغذ و خلق این نقوش زیبا و پیچیده چیست؟ آیا شما هم به بازی با کاغذ و خلق تصاویری مشابه از لذت‌های دوران کودکی خود علاقه دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربه‌های خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در زومجی هم درمیان بگذارید، سپاس