خانه‌ای در میان جنگل‌های انبوه برزیل قرار گرفته است که یک ویژگی خاص دارد؛ اینکه هیچ درختی برای ساخت این خانه قطع یا جابجا نشده است. این خانه زیبا در میان زمین و آسمان معلق است و طوری با طبیعت ادغام شده است که گویی گلی سفید رنگ در میان درختان سرسبز روییده است. ویژگی جذاب دیگر این خانه این است که هیچ تداخلی با حیات وحش و حیوانات ساکن این محل ایجاد نکرده است. درمرور ویژگی‌های این سازه جالب با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Tetro، معماران گروه معماری «کارلوس مایا» (Carlos Maia)  یعنی «دبورا مندس» (Débora Mendes) و «ایگور مکدو» (Igor Macedo)، خانه جدیدی را در منطقه «نوا لیما» (Nova Lima) و در کشور برزیل طراحی کرده‌اند که در طبیعت سرسبز و در قلب جنگل‌های بارانی اقیانوس اطلس  قرار گرفته است. به‌عبارت دیگر این خانه جایی واقع شده است که مملو از  درختان بزرگ سرسبزی با شاخ و برگ فراوان  و  درختچه‌های گوناگون  بوده و مأمن انواع پرندگان و دیگر حیوانات وحشی است.

نمای بالایی یک خانه در جنگل های آمازون در برزیل- 724press.com

نمای بیرونی این خانه جالب توجه به رنگ سفید بوده و شکل ظاهری آن هم منحصربه‌فرد است؛ گویی میان زمین و آسمان معلق مانده است. این ویژگی باعث شده است که حیوانات به سادگی از فضای تعبیه شده در زیر خانه عبور کرده و گل و گیاهان وحشی هم به رشد خود ادامه دهند.

طراحی ملک در میان جنگل- 724press.com

طراحی و استفاده از پنجره‌های بزرگ و دیوارهای شیشه‌ای کشویی یکی از کلیدهای اصلی طراحی این خانه است که به ساکنان اجازه می‌دهد   در هر بخشی از خانه که باشند، به‌سادگی از تماشای مناظر اطراف لذت برده و میان خود و طبیعت پیرامون‌شان جدایی حس نکنند.

خلاقیت در طراحی خانه در میان جنگلهای آمازون- 724press.com

کل این سازه روی ستون‌های سیاه رنگی قرار گرفته است که به‌سادگی با تنه‌های درختان اطراف ترکیب شده است؛ این ویژگی به حالت شناور بودن خانه کمک فراوانی کرده است چون بیننده متوجه تمایز میان این ستون‌ها و تنه درختان نمی‌شود.

مطلب مرتبط:  خلاقیت در معماری و تلفیق جذاب طبیعت و سازه‌های مدرن

از طرف دیگر معماران از یک سری پله‌های مارپیچی قرمز رنگ استفاده کرده‌اند که سطوح مختلف خانه را به هم متصل کرده‌اند.

اتاق مطالعه و کار خوش منظره- 724press.comخانه جذاب در برزیل- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، در کنار فضای نشیمن خانه، یک عرشه چوبی بزرگ تعبیه شده است که در همراهی با بخش نشیمن، فضا گسترده‌ای را برای دور هم بودن ساکنان خانه فراهم کرده است. از دیگر نکات برجسته در مورد طراحی داخلی این خانه جالب توجه می‌توان به استفاده از طراحی زاویه‌دار اشاره کرد که معماران خوش ذوق با استفاده از نورپردازی و شکل پنجره‌ها سعی در برجسته‌تر نشان دادن آن داشته‌اند. 

استفاده از پنجره های سرتاسری برای خانه های جنگلی- 724press.com

اتاق نشیمن، غذاخوری و همینطور آشپزخانه این سازه همگی دارای فضای بازی یکسانی هستند. از طرف دیگر اتاق خواب و حمام به شکلی طراحی شده‌اند که گویی مرزی میان فضای داخل خانه و طبیعت بیرونی نیست و هر دو در امتداد هم قرار گرفته‌اند. استفاده از پنجره‌هایی که از کف تا سقف اتاق امتداد دارند به پررنگ‌تر شدن این حس کمک شایانی می‌کند.

سرویس بهداشتی خوش منظره- 724press.com

درمجموع معماران سعی کرده‌اند این خانه هیچ مداخله‌ای در طبیعت اطراف نداشته باشد و درعوض با احترام به حق حیات همه موجودات ساکن جنگل، آرامش و امنیت را هم برای ساکنان خانه و هم حیوانات وحشی و پوشش گیاهی منطقه فراهم کنند. این سازه مثالی خوب از پیوند دوباره انسان با مادر طبیعت است که  مدت‌ها است به دست فراموش سپرده شده است.

استفاده از ستون برای ایجاد حالت شناور بودن خانه- 724press.com

درپایان نظر شما درمورد خانه‌هایی با این حال ‌وهوا چیست؟ آیا موافق ساخت خانه در میان جنگل و فضاهای سبز هستید؟ فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس