فیلم آواتار از جمله آثار سینمایی است که از همان زمان اکران توجه بسیاری را به خود جلب کرده و نام کارگردانش یعنی جیمز کامرون را پرآوازه کرد. این استقبال و این موفقیت به حدی بود که کامرون را تشویق کرد دنباله‌های دیگری از دنیای آواتار را هم آماده پخش کند که دومین دنباله آن امسال منتشر شد. اما با توجه به  تغییرات که دیزنی اخیرا انجام داده است، طرفداران نگران آن هستند که آیا اصلا شانس تماشای این دنباله‌ها را خواهند داشت یا خیر؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، بخش پایانی حماسه فضایی آواتار هشت سال دیگر اکران خواهد شد و چه کسی می‌داند که تا آن زمان چه ممکن است چه اتفاقاتی رخ دهد؟ 

فیلم آواتار راه آبی- 724press.com

به‌روزرسانی‌های اخیر دیزنی در مورد اکران آثار جدید در کنار برنامه‌ریزی برای ساخت و اکران طیف گسترده‌ای از فیلم‌های متعلق به این غول صنعت فیلمسازی، اوضاع را بسیار پیچیده کرده است. از جمله این آثار می‌توان به لایو اکشن فیلم موآنا، چندین فیلم از دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های جدید جنگ ستارگان اشاره کرد که اکران برخی از آن‌ها همین حالا هم به خاطر مشکلات جانبی همچون اعتصاب نویسندگان هالیوود، با تأخیر همراه خواهند بود.

مطلب مرتبط:  نقد و بررسی فیلم آواتار: راه آب، بازگشت شکوهمندانه جیمز کامرون

اما در این بین بزرگ‌ترین تغییری که بیش از بقیه طرفداران را ناامید کرده، مربوط به آینده فیلم‌های آواتار است. اگر درجریان نیستید باید بگوییم پس از خرید شرکت فاکس قرن بیستم به‌وسیله شرکت دیزنی، این استودیو هم‌اکنون با عنوان استودیوی قرن بیستم شناخته شده و به دیزنی تعلق دارد. اما پیش از این تغییرات اعلام شده بود که دنباله‌های بعدی دیزنی به ترتیب : آواتار سه در  ۱۹  دسامبر سال ۲۰۲۵، آواتار ۴ در  ۲۱ دسامبر  ۲۰۲۹ و آواتار ۵ هم در تاریخ  ۱۹ دسامبر سال  ۲۰۳۱ روانه سالن‌های سینما خواهند شد. هشت سالی که هم برای این مجموعه و هم برای طرفداران پروپاقرص آن سال‌هایی شگفت‌انگیز خواهند بود. اما با توجه به تغیرات عمده انجام شده در زمینه مدیریت استودیو و همین‌طور اعتصاب فعلی نویسندگان هالیوود، احتمال تأخیر تولید این آثار هم بیشتر شده است که خبر ناخوشایندی برای علاقمندان مجموعه فیلم‌های آواتار به شمار می‌رود.

جیمز کامرون با پس زمینه تایتانیک و آواتار- 724press.com

درحالی که شرکت دیزنی اطمینان داده است که این تأخیرها   حتی ممکن است به توسعه مراحل پس از تولید و جلوه‌های  بصری آواتار کمک  کنند، بااین‌حال طرفداران نگران این احتمال هم هستند که قسمت‌های پایانی این داستان حماسی از حضور جیمز کامرون به‌عنوان کارگردان بی‌بهره بمانند. دلیل این نگرانی هم چندان عجیب نیست؛ چراکه این فیلمساز افسانه‌ای همین حالا هم  ۶۸ ساله است و طرفداران نگران اتفاقاتی هستند که ممکن در خلال هشت سال پیش رو، رخ دهند. از  طرف دیگر هشت سال بعد او  ۷۶ ساله خواهد بود و مشخصت نیست که آیا پس از پایان این پروژه همچنان  مشتاق ساخت آثار دیگری  هم باشید یا خیر و این مایه نگرانی علاقمندان این کارگردان افسانه‌ای است که شاید دیگر شانس تماشای فیلمی از او را نداشته باشند.

مطلب مرتبط: بیوگرافی جیمز کامرون

به‌هرحال در شرایط فعلی تنها کاری که از دست طرفداران برمی‌آید این است که برای جیمز دوست داشتنی آروزی سلامتی، طول عمر و همینطور حفظ اشتیاقش برای کسب تجربیات بیشتر در دنیای هنر و شگفت‌زده کردن مخاطبان با حماسه‌های جذاب دیگر را داشته باشند. اینکه او سال‌ها بماند و همچنان با شور و شوق به خلق شاهکارهای جاویدان خود ادامه دهد.

کودکان در آواتار راه آبی- 724press.com

درپایان از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم، فراموش نکنید پیشنهادها و انتقادهای سازنده خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.