باوجود همه مشکلات موجود که پخش فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را با مشکل مواجه کردند، طرفدارن سریال خاندان اژدها همچنان بی‌صبرانه در انتظار پخش این مجموعه هستند. به نظر می‌رسد فصل دوم قرار است صحنه رویارویی خون‌بار و دهشتناک خاندان تارگرین باشد که البته خانواده ولاریون را هم درگیر خود می‌کند. اما اکنون این پرسش ذهن مخاطبان را درگیر کرده است که چرا جای خاندان ولاریون در بازی تاج و تخت خالی بود؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، خاندان  ولاریون (House Velaryon) یکی از خاندان‌های بسیار معروف دنیای حماسی جورج مارتین است که تأثیری قابل توجه بر تاریخ افسانه‌ای وستروس داشته‌اند. اعضای این خانواده به‌دلیل مهارت خود در دریانوردی شهره بودند؛ شاید چون آنها جزو بهترین ملوانان و همینطور کشتی سازان هفت پادشاهی به حساب می‌آمدند. اما آنها در زمان اتفاقات بازی تاج و تخت چه وضعیتی داشتند؟ در این مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید تا پاسخی برای این پرسش پیدا کنیم.

قلعه دریفت مارک در خاندان اژدها- 724press.com

در ابتدا بیایید کمی بیشتر با این خاندان شناخته شده آشنا شویم. تاریخچه خاندان ولاریون را می‌توان از زمان لردهای والریان بررسی کرد. درواقع اجداد آن‌ها اژدهاسالارانی بسیار قدرتمند بودند. اما زمانی که عذاب والریا (فوران آتشفشانی فاجعه بار) رخ داد، ولاریون‌ها هم به همراه دیگر خاندان‌های والریا، به دارگون استون گریختند. آنها در آنجا  ساکن شده و یکی از اولین خانواده‌های اشراف و نجبای وستروس را شکل دادند.

باوجود اینکه نقش آنها به شکلی پررنگ در  سریال خاندان اژدها به تصویر کشیده شده است، اما خبری از آن‌ها در سریال اصلی یعنی بازی تاج و تخت نبود. شاید این مسئله بیشتر به خاطر حوادث دورانی باشد که از آن با عنوان رقص اژدهایان نام برده می‌شود. همان جنگ معروف خاندان تارگرین که در خلال آن تقریبا دیگری چیزی از خاندان مشهور ولاریون باقی نماند.

اعضای خاندان ولاریون- 724press.com

ولاریون‌های نجیب همیشه با خاندان تارگرین و اژدهایان هم پیمان و هم قسم بودند؛ بنابراین طبیعی است که بعد از شورش رابرت براتیون علیه تارگرین‌ها، این خانواده هم متلاشی شود. پادشاه توانا این اربابان دریا را از قلعه خودشان در دراگون استون بیرون کرده و درعین حال آنها را وادار کرد تا به تاج و تخت او سوگند وفاداری بخورند. درنتیجه در زمان حوادث بازی تاج و تخت، تنها سایه‌ای رنگ پریده از خانواده بزرگ ولاریون باقی مانده بود که چندان هم مورد توجه قرار نداشتند.

مطلب مرتبط: صحنه هایی از خاندان اژدها که نادیده گرفته شد

با این تفاسیر اما  در نغمه یخ    و آتش  هم آن‌ها را به صورت یک خانواده نسبتا کوچک نشان دادند. البته ذکر این نکته هم ضروری است که این حضور تنها معطوف به کتاب است و خبری از آن‌ها در خود سریال بازی و تخت نیست. البته این تنها مورد از موارد این چنینی نیست؛ منظور فقدان اسامی افسانه‌ای است که در سریال اصلی معرفی نشدند. به‌عنوان نمونه در سریال خاندان اژدها اعضای خانواده هایتاور هم نقشی اساسی برعهده دارند، بااین‌حال خبری از آنها در سریال بازی تاج و تخت نبود.

ولاریون ها در حال مبارزه- 724press.com

درنهایت خاندان ولاریون ممکن است بازیگردان اصلی حوادث رخ داده در ترانه آتش و یخ نباشند، اما سهم آن‌ها در تاریخ وستروس به اندازه‌ای مهم و حائز اهمیت است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. همچنین ما هنوز چشم انتظار پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها هستیم؛ فصلی که تمرکز اصلی آن روی جنگ معروف تارگرین‌ها قرار دارد. درنتیجه هنوز فرصت برای ولاریون‌ها باقی است تا حضور فعال‌تری را در این مجموعه از خود نشان دهند.

مطلب مرتبط: افشای خط داستانی فصل دوم سریال خاندان اژدها

درپایان نظر شما در مورد اسامی غایب سریال بازی تاج و تخت چیست؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس