سریال خاندان اژدها به‌عنوان پیش درآمدی بر سریال محبوب بازی تاج و تخت، محبوبیت فراوانی به دست آورده و طرفدارانی مشتاق پیدا کرد که بی‌صبرانه در انتظار انتشار فصل دوم آن هستند. بازیگران این سریال هم اگرچه با واکنش‌های متفاوتی روبرو شدند، اما ظاهرا از پس اجرای نقش‌های‌شان به خوبی برآمدند. نمونه‌اش پدی کانسیدین که در سریال خاندان اژدها در نقش شاه ویسریس حضور داشت. او به‌تازگی در مورد تجربیاتش از ایفای این نقش گفت. در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، پدی کانسیدین (Paddy Considine)، در مورد تجربه خود از بازی در نقش چند لایه‌ی شاه ویسریس صحبت کرد؛ صحبت‌هایی که قلب اکثر طرفداران سریال خاندان اژدها را تحت تأثیر خود قرار داده است.

پدی کانسیدین در نقش شاه ویسریس-724press.com

مجموعه تلویزیونی خاندان اژدها را باید هدیه‌ای فوق‌العاده برای همه طرفداران سریال بازی تاج و تخت دانست؛ به‌خصوص پس از پخش فصل پایانی آن که یک ناامیدی بزرگ برای انبوه طرفداران این مجموعه بود، پخش سریال خاندان اژدها شاید کمی آن‌ها را دلداری داد.

فصل اول این مجموعه بینندگان را با تعدادی شخصیت پیچیده و جالب توجه آشنا کرد، اما بدون تردید بزرگ‌ترین آن‌ها پادشاه ویسریس تارگرین اول بود که ایفای نقش او را پدی کانسیدین به‌عهده داشت. این بازیگر در مصاحبه اخیر خود با مجله ورایتی، از تجربه‌اش از بازی در این سریال و ایفای نقش چنین شخصیت پیچیده‌ای صحبت کرد.

پیش از پرداختن بیشتر به این موضوع یادآوری می‌کنیم که این صحبت‌ها ممکن است به صورت جزئی اشاره‌ای به حوادث فصل اول این مجموعه داشته باشد. به‌همین خاطر اگر هنوز موفق به تماشای این مجموعه نشدید، این موضوع را مدنظر قرار دهید که ممکن است این متن حاوی اسپویل فصل اول سریال خاندان اژدها باشد.

شاه ویسریس در کنار تخت ساخته شده از شمشیرها-724press.com

کانسیدین در این مصاحبه گفت تصویری که او از شاه ویسریس به‌عنوان مردی که زمانی بسیار قدرتمند بود، اما اکنون در پی ابتلا به بیماری ناشناخته رفته رفته از هویت واقعیش فاصله گرفته و از درون خرد می‌شود، برگرفته از مصائب و مشکلاتی است که خود او در زندگی شخصیش متحمل آن‌ها شده است. کانسیدین در ادامه اشاره کرد که مادرش نابینا شده و به دلیل ابتلا به بیماری دیابت، هر دو پای خد را از دست داده است. این مسائل عمیقا روی پدی تأثیرگذار بود و اگرچه او سعی کرده بود به نحوی با آن کنار بیاید، اما به هرحال خواسته یا ناخواسته این احساسات و تجربه‌ها را به شخصیت خود در سریال منتقل کرد.

مطلب مرتبط:  آیا شخصیت اگان تارگرین دوم لایق نفرت بینندگان سریال خاندان اژدها است؟

این بازیگر خاطرنشان کرد صحنه‌هایی که شاه ویسریس در بستر بیماری دراز کشیده بود، او ناخودآگاه پدرش را به خاطر می‌آورد که در وضعیتی مشابه و در جدال با بیماری مهلک سرطان، در بستر دراز کشیده و در انتظار فرا رسیدن زمان مرگ بود. مسئله‌ای که ناخودآگاه فلاش بک‌های دردناک و تکان دهنده‌ای را برای او تداعی می‌کرد. کانسیدین اعتراف کرد این نقش برایش بسیار پرمعنی بود، چون به او فرصت داد بیش از قبل با والدینش و آنچه آن‌ها متحمل شده بودند ارتباط برقرار کند.

شاه ویسریس تارگرین اول-724press.com

این بازیگر خاطرنشان کرد که با طی کردن قوس کامل این شخصیت و با مرگ ویسریس در پایان فصل اول این مجموعه، بالاخره این فشارهای روانی از روی او برداشته شد. فشارهایی که ظاهرا قرار است همچنان دیگر همبازی‌های او که قرار است در فصل دوم همچنان شاهد حضورشان باشیم را درگیر خود کنند. فشاری که نوعش برای هرکدام متفاوت است اما بالاخره آنها را از نظر جسمی و ذهنی درگیر خود می‌کند.

طرفداران اما با شور و شوق از تلاش این بازیگر تقدیر کرده و او را مورد تحسین قرار دادند. از دید بسیاری از آن‌ها این شخصیت شاه ویسریس بود که طرح کلی فصل را نگه داشته و انسجام داستان را حفظ کرده بود. او مردی بود که بسیاری از طرفداران را دوباره مشتاق تجربه دنیای قدیمی وستروس کرده و با بازی تأثیرگذار خود، صحنه‌هایی فراموش نشدنی را خلق کرد. اگرچه هنوز تاریخی برای انتشار فصل دوم سریال خاندان اژدها ذکر نشده است، بااین‌حال انتظار می‌رود که زمانی در سال ۲۰۲۴ شاهد این امر باشیم. هرچند که این بار جای شاه ویسریس خردمند اما درد کشیده خالی است، اما مطمئنا طرفداران برای همیشه او در یاد و خاطره خود حفظ خواهند کرد.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. شما شخصیت شاه ویسریس و بازی پدی کانسیدین را چگونه دیدید؟ نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس