سریال دوستان یا فرندز، یکی از مجموعه‌های موفق تلویزیونی دهه‌های اخیر است که با استقبال گسترده مخاطبان در گوشه و کنار جهان مواجه شد. بازیگران اصلی این مجموعه هم تحت‌تأثیر این موفقیت، محبوبیت فراوانی پیدا کردند که درادامه حتی منجر به درخشش بیشتر آن‌ها در آثار تلویزیونی شد. اما به نظر می‌رسد این محبوبیت برای دیوید شویمر گران تمام شده است! در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که موفقیت‌های بزرگ، چالش‌های بزرگی هم به همراه دارند. درستی این جمله را می‌توان به نگاهی به کارنامه حرفه‌ای بازیگر سریال محبوب دوستان بهتر درک کرد.

البته تصور سختی‌هایی که محبوبیت در هالیوود به همراه می‌آورد شاید برای یک انسان معمولی دشوار باشد، درواقع شما تنها این سختی را زمانی بهتر درک می‌کنید که خودتان هم درگیر شهرت و محبوبیت باشید. اینکه همیشه افرادی به دنبال شما هستند و هرجا که پا می‌گذارید با طرفداران و حتی کسانی که شما را دوست ندارند مواجه می‌شود، اینکه باید با افرادی ملاقات کنید که به دنبال فریفتن شما هستند و خب این مسئله باعث می‌شود که ناخودآگاه دایره افراد معتمد کوچک و کوچک‌تر شود.

بازیگران سریال فرندز-724press.com

موفقیت به‌ویژه زمانی که ناگهانی و بی‌مقدمه از راه می‌رسد حتی شرایط را سخت‌تر هم می‌کند و این همان وضعیتی است که تیم سازنده و به خصوص بازیگران سریال دوستان را از همان اول درگیر خود کرد. چون واقعا کسی تصور نمی‌کرد که تنها پس از انتشار فصل اول، این مجموعه با چنین استقبال گسترده و بی‌نظیری مواجه شود. داستان شش دوست ساکن یک آپارتمان در نیویورک به دنبال درک معنا و مفهوم زندگی هستند و برای رسیدن به این هدف از انواع شوخی و موقعیت‌های کمدی استفاده می‌کنند، مخاطبان را دیوانه‌وار عاشق خود کرده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی و فیلم شناسی جنیفر آنیستون، بازیگر سریال فرندز

طبیعی بود که بازیگران این اثر خیلی زود به کانون توجه مردم و رسانه‌ها تبدیل شوند، اما در بین این شش دوست دو نفر بیش از بقیه تحت‌فشار قرار گرفتند. جنیفر آنیستون و دیوید شویمر به‌شکلی روی دیگر سکه شهرت را تجربه کردند که چندان خوشایند نبود. البته پرواضح است سلبریتی بودن مزایای غیرقابل انکاری هم به همراه دارد؛ مزایایی که باعث می‌شوند جنبه‌های منفی آن رابه دست فراموش بسپاریم. اما نتیجه این شهرت ناگهانی اما پرحرارت به قیمت پایان اشتیاق دیوید شویمر به هنر بازیگری بود.

دیوید شویمر و جنیفر آنیستون-724press.com

همانطور که شویمر در یک پادکست برای هالیوود ریپورتر توضیح داد، این تجربه برایش بسیار دردناک بود. او درادامه اشاره می‌کند در آن زمان درهای زیادی به رویش گشوده شده بود، اما درعین‌حال او احساس می‌کرد که باید دائما رابطه خود و اطرافیانش را کنترل کرده و حتی در بازیگری تجدید نظر کند.

مطلب مرتبط:  ۱۲ جزئیات سریال فرندز که به آن‌ها توجه نکرده‌ایم

به گزارش ۷۲۴پرس، او می‌گوید به‌عنوان بازیگر او با روشی آموزش دیده بود که لازمه‌اش مشاهده زندگی و مشاهده دیگران بود.  دیوید شویمر    باید سرش را بالا می‌گرفت و درحال طی کردن مسیر زندگی، مردم، رفتار و واکنش‌های‌شان را مشاهده و درک می‌کرد. اما تأثیر سلبریتی شدن این فرصت را از او گرفته بود. او دیگر نمی‌توانست آزادانه به کارش ادامه دهد. دیگر برایش ممکن نبود با سری برافراشته در خیابان‌ها قدم بزند؛ درعوض باید خود را پشت کلاه بیس‌بالش مخفی می‌کرد تا کسی او تماشا نکند.

البته خوشبختانه اگرچه دیوید شویمر بازیگری را کنار گذاشت، اما متوجه فرصت‌هایی شد که پشت دوربین در انتظارش بودند، مثل علاقه به هنر کارگردانی که باعث شد دوباره به صنعت فیلم‌سازی بازگردد. این مسئله و همینطور نقش‌هایی که او در آن زمان با دقت انتخاب کرد، چه در طول پخش سریال دوستان و چه پس از اتمام آن، به این بازیگر کمک کرد تا راهی دیگر برای باقی ماندن در این صنعت پیدا کند. راهی که او را از نعمت ارتباط دوباره با خودش و با مردم کوچه و خیابان محروم نکند.

متیو پری، مت له بلانک و متیو پری-724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. نظر شما در مورد شهرت در دنیای هالیوود چیست؟ آیا سلبریتی بودن یک نعمت است یا یک لعنتی ابدی که امکان زندگی بی‌دغدغه را از افراد مشهور می‌گیرد؟ مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما درمیان بگذارید، سپاس