از آنجایی که بشر در طول سال‌های زندگی روی این کره خاکی، حجم قابل توجهی زباله تولید کرده، امروزه با انواع بحران‌های زیست محیطی مواجه شده است. درست است که بخشی از این زباله‌ها از موادی ساخته شده‌ که قابل بازیافت نیستند؛ اما می‌توان با کمی خلاقیت از بخشی از آن‌ها برای تولید وسائل دیگر استفاده کرد. نمونه‌اش این بشکه‌های فلزی که برای تهیه انواع وسایل تزئینی و لوازم منزل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Etsy، دو انسان خوش ذوق به نام‌های «دنیس شنلتینگ» (Dennis Schnelting) و «کارستن تریل» (Carsten Trill) با استفاده از بشکه‌های قدیمی و بازیافتی نفت، محصولاتی جالب توجه و کاربردی تولید کرده‌اند که تحت برند «Lockengeloet» ساخته و عرضه می‌شوند. این دو نفر اولین کابینت ساخته شده از بشکه نفت را حدود پانزده سال پیش تولید کردند که در تهیه آن از بشکه نفت قدیمی همسایه خود استفاده کرده بودند. هرچند اکنون آن‌ها به شکل گسترده‌تری از بشکه‌های نفت فلزی موجود در بندر هامبورگ آلمان استفاده می‌کنند.

خلاقیت در استفاده از مواد بازیافتی-724press.com

اما آن‌ها برای استفاده از این بشکه‌های قدیمی ایده‌هایی جالب توجه دارند که محدود به ساخت کابینت نیست. درواقع آن‌های مجموعه‌ای از میزهای مخصوص سرو نوشیدنی و همینطور قفسه‌های نیمه بازی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند به‌عنوان میز کنار تخت هم مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین کابینت‌هایی که مخصوص قرار دادن انواع تجهیزات صوتی طراحی و اجرا شده‌اند.

میزهای کوچک در دار ساخته شده از بشکه های فلزی نفت-724press.com

میز قهوه خوری کوچک با بشکه فلزی-724press.com

برای جذابیت هرچه بیشتر کار آن‌ها از انواع روکش‌های رنگارنگ استفاده کرده و با استفاده از پنل‌های چوبی یا پایه کار شکیل‌تری را تحویل مشتری می‌دهند.

مطلب مرتبط:  خلاقیت هنرمند فرانسوی در ساخت آثار هنری از مواد بازیافتی

طراحان خاطر نشان می‌کنند که هدف آن‌ها از این کار تبدیل چیزی معمولی و شناخته شده به اثری جدید و غافلگیر کننده است؛ ضمن آنکه عمر این محصولات هم طولانی‌تر بوده و بالطبع از ایجاد زباله‌ هم جلوگیری می‌کند.

ساخت محفظه وسایل الکتریکی با بشکه فلزی-724press.com

نظر شما در مورد این ایده چیست؟ آیا شما هم تابه‌حال به ایده‌های این چنینی فکر کرده‌اید؟ اگر شما جای این دو طراح بودید، از بشکه‌های فلزی برای درست کردن چه چیزهایی استفاده می‌کردید؟ مشتاق شنیدن ایده‌های جذاب و خلاقانه شما هستیم، آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس