ساخت و اجرای هم سازه و بنا نیازمند توجه به جزئیات ریز و درشتی دارد که شاید بسیاری از ما توجهی به آن‌ها نکنیم. یکی از مسائل مهم در ساخت خانه، انتخاب زمین مناسب است که بتواند به راحت‌تر پیش‌رفتن کار کمک کند. اما چطور می‌توان در زمین‌های شیب‌دار خانه ساخت؟ در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا به بررسی یک نمونه دراین زمینه بپردازیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Architecture-Collection، گروه طراحی و معماری «LTD Architectural Design Studio»، به‌تازگی تصاویری از خانه‌ای مدرن را منتشر کرده است که در شهر اوکلند واقع در نیوزلند ساخته شده است. شاید برجسته‌ترین نکته در مورد این ملک محل قرارگیری آن باشد که درست در زمینی شیب‌دار واقع شده است.

ساخت خانه در زمین شیب دار-724press.com

این زمین که از قضا شیب تندی هم دارد، چالشی جدی را برای معماران این استودیو ایجاد کرده بود. آن‌ها باید راهی پیدا می‌کنند که این شیب را به بستری مناسب برای ساخت سازه تبدیل کرده و فضای کافی را برای زندگی ساکنان ملک فراهم می‌کردند.

مطلب مرتبط:  طراحی جذاب خانه‌ای پیش ساخته با کمترین زمان نصب و تکمیل

آن‌ها تمایل داشتند حتی با وجود شرایط سخت زمین، شمع بندی را به حداقل رسانده و اطمینان حاصل کنند که ساختار زیرین خانه هم قابل مشاهده باشد.

نمای بالا خانه و چشم انداز طبیعت اطراف آن-724press.com

راه‌حال آن‌ها برای رفع این مشکل، استفاده از پورتال‌های فولادی و همینطور مهاربندهای متقاطع کابلی بود تا یک قاب سفت و سخت را شکل داده و سپس آن را با تخته‌های چوب پر کنند. با بلند کردن ساختار کلی خانه از روی زمین، همچنین باران و حتی نور خورشید امکان بهتری برای دسترسی به قسمت زیرین خانه دارند و با گذشت زمان هم پوشش گیاهی سرسبز بومی هم می‌تواند از این فضا برای رشد و گسترش بهره ببرد.

طراحی پاسیوی منزل-724press.com

اما در داخل خانه بیشتر قسمت‌های اصلی بخش نشیمن به صورت باز طراحی شده است. کف خانه چوبی است و درهای شیشه‌ای با قاب مشکی هم به زیبایی و گسترده نشان داده شدن فضای داخلی خانه کمک کرده است. این درها امکان دسترسی به بالکن و منظره بیرونی سازه را فراهم کرده و حالتی یکسره به فضا داده‌اند. از طرف دیگر یکی از اتاق‌های خواب هم دارای در شیشه‌ای کشویی است که به بالکن راه دارد. طراحان داخل سعی کرده‌اند استفاده از مبلمان را به حداقل برسانند تا فضا وسیع‌تر باشد.

طراحی داخلی اتاق خواب-724press.com

درپایان نظر شما در مورد ساخت سازه در زمین‌های شیب‌دار چیست؟ آیا ایده استفاده شده در طراحی این بنا را دوست داشتید؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات ارزشمند شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما درمیان بگذارید، سپاس