این روزها شاهد ارائه ایده‌های جذاب از طراحان خوش فکری هستیم که سعی دارند رابطه درهم شکسته مدرنیته و صنعت را با طبیعت بهبود ببخشند.  درواقع معماران و طراحان از هر فرصتی برای تلفیق سازه‌های مدرن با طبیعت و فضای سبز بهره می‌برند به این امید که پیوند میان انسان و مادر طبیعت را از نو ترمیم کنند. نمونه‌اش طراحی یک سازه جذاب در میان طبیعت و تاکستان‌های سرسبز که به خوبی در سبزی محیط اطراف خود پنهان شده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از DesignBoom، استودیوی معماری «Aleš Fiala»، به تازگی طرحی از یک سازه جذاب و متفاوت را در منطقه «Gurdau» کشور جمهوری چک به نمایش گذاشته است که فضایی جذاب را در تلفیق با مزارع و تاکستان‌های اطراف  به‌وجود آورده است. این سازه دارای یک سقف سبز منحنی شکل و منحصربه‌فرد است که خلاقیت ذهن طراحان این استودیو را به خوبی نمایندگی می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این سازه و ایده‌های استفاده شده در طراحی آن در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

کارخانه ای نزدیک تاکستانهای سرسبز-724PRESS.COM

موقعیت این سازه یکی از دلایلی است که باعث شده است این طرح اینگونه مورد توجه قرار بگیرد. ساختمانی واقع در حومه شهر و در میان فضای سبز و گسترده که بهترین امکان را برای ادغام جلوه‌های معماری مدرن با مناظر طبیعی فراهم کرده است. از این روی معماران سعی کردند در قالب انحناهای ظریف و ملایم، چشم‌انداز سرسبز و تپه‌های اطراف را در ظاهر این سازه هم بازتاب دهند.

تلفیق معماری مدرن و طبیعت-724PRESS.COM

به گزارش 724Press، این بام سبز رنگ و منحنی شکل تقریبا به طریق باعث شده است که سازه در میان مناظر اطراف پنهان شود و البته این درحالی است که هنوز پوشش گیاهی استفاده شده روی بام رشد نکرده و بدیهی است که با رشد پوشش گیاهی این پنهان شدن و درخفا گرفتن سازه در میان مناظر سرسبز اطرافش مشهودتر خواهد بود. محیط اطراف ساختمان هم دارای تعدادی درختچه و درختان بالغ است که در آینده می‌توانند یک میکرو اقلیم قابل  توجه و مطلوب را شکل دهند.

طراحی منحنی برای هماهنگی با محیط اطراف-724PRESS.COM

این بنا خود از بتن ساخته شده و دارای دو طبقه است.  طبقه همکف محلی مناسب برای دور هم جمع شدن مردم و تست کردن مزه محصولات تولید شده در این محل است و در طبقه فوقانی هم دو آپارتمان برای اقامت افراد در نظر گرفته شده است.

مطلب مرتبط:  زندگی در خانه‌ای متفاوت در مدار قطب شمال

استفاده از مصالحی مثل بتن اکسپوز، شیشه، فلز، چوب بلوط و همینطور چوب اقاقیا باعث شده است تا فرم ارگانیک ساختمان جلوه بهتری پیدا کند. قرار گرفتن ساختمان در نزدیکی تاکستان هم به جذابیت بیشتر محیط اطراف آن کمک شایانی کرده است.

محل نشستن در محیط باز و در میان طبیعت-724PRESS.COM

برای جلوگیری از گرم شدن بنا در طول ماه‌های گرم تابستان، طراحان از شیشه‌های چند جداره و عایق حرارتی استفاده کردند و همینطور پنجره‌های ساختمان را با تخته‌هایی از چوب بلوط مزین کرده‌اند که به‌نوعی جلوی تابش مستقیم را می‌گیرد. برآمدگی کافی سقف منحنی و همینطور آلاچیق‌های موجود هم فضایی سایه‌دار ایجاد کرده‌اند که بازدید کنندگان می‌توانند در آنجا استراحت کرده و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرند.

فضاسازی داخلی خلاقانه-724PRESS.COM

درپایان نظر شما در مورد این سازه و ایده ‌های اجرا شدن در طراحی و ساخت آن چیست؟ آیا شما هم از پیوند مدرنیته و طبیعت لذت می‌برید؟ فراموش نکنید دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس