سال گذشته خبر انتشار سریال حلقه‌های قدرت سروصدای زیادی به‌پا کرد؛ سریالی که از همان ابتدا و حتی پیش از شروع پخش با واکنش عمدتا منفی طرفداران آثار تالکین مواجه شد. حالا اما اخبار حکایت از تمایل کمپانی برادران وارنر برای ساخت سه‌گانه جدید ارباب حلقه‌ها دارند و چیزی که این خبر را جذاب‌تر می‌کند، احتمال حضور پیتر جکسون و اندی سرکیس در این تولید تازه است. اما آیا این سه‌گانه تازه قابلیت جذب مخاطب را دارد؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، اندی سرکیس آماده پیوستن به فیلم‌های جدیدی است که قرار است با محوریت داستان ارباب حلقه‌ها ساخته شوند؛ البته او برای قبول این پیشنهادها به چند پیش شرط اشاره کرده  که باید رعایت شوند. اندی سرکیس در طول سال‌ها کارنامه‌ای حرفه‌ای و چشمگیر برای خود دست و پا کرده است و در این بین به‌ویژه در ایفای نقش به جای شخصیت‌های ساخته شده با فناوری‌هایی همچون CGI تخصص دارد؛ شاید همین مسئله باعث شد که او به تازگی اعلام کند که دوست دارد دوباره این تجربه را تکرار کند.

اندی سرکیس-724press.com

اندی سرکیس در طول سال‌ها در طیف گسترده‌ای از آثار سینمایی ظاهر شده است، از فیلمی همچون کینگ کنگ محصول سال  ۲۰۰۵ که در آن هم در نقش گوریل داستان و هم سرآشپز کشتی حضور داشت. پس از آن شاهد حضور او در فیلم‌هایی همچون سیاره میمون‌ها و جنگ ستارگان بودیم. حضوری که باعث شده است از او با عنوان استاد موشن کپچر یاد شود.

سه‌گانه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون که از زمان پخش آن حدود  ۲۰ سال می‌گذرد، چیزهای فوق‌العاده فراوانی برای ارائه به مخاطبان داشت که باعث شد یک سروگردن بالاتر از دیگر آثار سینمایی یا تلویزیونی قرار بگیرد که با محوریت سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به قلم جورج آر. آر. تالکین ساخته شدند. از جمله این امتیازات حضور اندی سرکیس برای جان بخشیدن به شخصیت  گالم بود که حتی پای او را به جشنواره‌های معتبر جهانی و بین‌المللی هم باز کرد.

او با هنر خود تصویری به یادماندنی از گالم ساخت، موجودی تنها و منزوی که به‌وسیله نفوذ قدرت حلقه فاسد شده و برای رسیدن به عزیزش یا همان حلقه قدرت از هیچ پستی و رذالتی کوتاهی نمی‌کند. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، تلفیق فناوری CGI در کنار هنر بازیگری سرکیس این شخصیت را باوجود تمام تیرگی و سیاهی حاکم بر سرنوشتش، در یاد مخاطبان این اثر جاودانه کرد؛ تصاویری که تا به امروز همچنان پابرجا است و از آن به نیکی یاد می‌شود. سرکیس چند سال پس از پخش سه‌گانه ارباب حلقه‌ها یک بار دیگر فرصت پیدا کرد تا در اولین قسمت از سه‌گانه هابیت با عنوان «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» نقش گالم را از بازی کند.

فرودو، سم گمجگی و گالم-724press.com

حالا اما اخباری به گوش می‌رسد مبنی براینکه شرکت برادران وارنر قصد دارد فیلم‌های جدیدی را بر اساس کتاب‌های تالکین روانه پرده سینماها کند و به همین خاطر این مسئله مورد توجه قرار گرفته است که این بار قرار است چه کسی نقش گالم را بازی کند؟ اینجا بود که سرکیس از تمایل خود برای این کار صحبت کرد، هرچند که شرایط خود را برای قبول این پیشنهاد  هم اعلام کرد. این خبر جالب‌تر می‌شود اگر بدانید ظاهرا پیتر جکسون و تیم نویسندگانش هم در حال مذاکره برای حضور در ساخت این سه‌گانه جدید هستند و در صورت موفقیت  آن‌ها، سرکیس با اشتیاق بیشتری آماده پیوستن به تیم سازنده خواهد بود.

به گزارش 724press، این بازیگر در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفت از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده است، چون جکسون و همکارانش برای او همچون خانواده دوم هستند و بنابراین اگر فرصتی برای در کنار آن‌ها بودن پیدا کند، از این حضور لذت خواهد برد و این تجربه شگفت‌انگیزی است.

آراگورن و گندالف-724press.com

اگرچه چنین اخباری می‌تواند آینده تجاری فیلم‌ها را تضمین کند، به ویژه از آن جهت که جکسون و گروهش پیش‌تری قابلیت خود را برای جذب مخاطب به رخ کشیده‌اند. بااین‌حال هنوز هم طرفدارانی پیدا می‌شوند که شک و تردید خود را در این زمین ابراز می‌کنند. از دید این گروه سه‌گانه اصلی ارباب حلقه‌های چیزی در حد معجزه بود که بعید است کسی بتواند دوباره آن را تکرار کند و هیچ راهی وجود ندارد که بازیگران جدید بتوانند  در حد و اندازه بازیگران اصلی این اثر ظاهر شده و همان تجربه را برای مخاطبان تداعی کنند. حتی اگر جکسون و سرکیس هم در تولید این آثار حضور داشته باشند، بعید است این حضور بتواند جای خالی تمام عوامل قدیمی را پر کرده و همان حس و حال را در میان به‌ویژه طرفداران سرسخت آثار تالیکن زنده کند.

مطلب مرتبط:  شخصیت گالادریل، عامل اصلی خشم مخاطبان سریال حلقه های قدرت

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا حضور پیتر جکسون می‌تواند ضامن موفقیت آثار دیگری از دنیای تالکین شود؟ آیا بازیگران تازه می‌توانند همان حسی که ما از شخصیت‌های سه‌گانه اصلی گرفتیم را زنده کنند؟ ۷۲۴پرس همچنان در انتظار دریافت نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده شما عزیزان است، فراموش نکنید که آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس