از کتاب خواندن لذت می‌برید؟ در فعالیت روزانه زیاد با کاغذ سروکار دارید؟ لازم است کاغذها را برش زده یا بشمارید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، حتما با مشکلات احتمالی این وضعیت هم آشنایی دارید. شاید بروز همین مشکلات است که طراحان را برآن داشته فکری برای رفع آنها کنند. وسیله‌ای که امروز با معرفی آن همراه شما هستیم هم محصول چنین نگاهی است. هرچند عجیب به نظر می‌رسد، اما گاهی در عصر فناوری هم به چنین چیزهایی احتیاج داریم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از YankoDesign، اگر در شغل و حرفه‌ای مشغول فعالیت هستید که کار با کاغذ و ورق زدن آن بخشی از فعالیت‌های روزانه‌تان است، ممکن است با مشکلاتی همچون بریدگی سر انگشتان با لبه‌های برنده کاغذ یا خستگی انگشتان دست را تجربه کرده باشید.

قاعدتا وقتی در مورد جوامع دیجیتال فکر می‌کنیم، تصور بروز چنین مشکلاتی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسند و کشور ژاپن هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال باید بدانید که این مسئله صحت دارد و هنوز هم افرادی همچون تصحیح کننده‌ها، کارمندان اداره‌های دولتی و حتی خصوصی و احتمالا بسیاری از کسانی که در صنعت تولید و پخش لوازم التحریر فعالیت دارند، با چنین مشکلاتی هم دست به گریبان هستند. در ژاپن صنعتی هم این موضوع به اندازه کافی رایج است و می‌توان آن را به خوبی از رونق فروش محصولات و ابزارهایی برای ورق زدن صفحات دریافت.

ورق زدن صفحات کاغذی 724press.com

شاید همین مسئله طراحان مبتکر و خوش فکر را برآن داشته است که به فکر ارائه ایده‌هایی نوین در این زمینه باشد. ایده‌هایی همچون «Mecricco Catch»   که دقیقا برای چنین وضعیت‌هایی طراحی و ارائه شده است. این ابزار کمک کننده از جنس صفحه الاستیک ساخته شده و به کاربر امکان می‌دهد به راحتی با همه محصولات ساخته شده از کاغذ کار کند.

مطلب مرتبط:  معرفی گجتی ایده‌آل برای صاحبان حیوانات خانگی

قسمت بیرونی و همینطور داخلی این وسیله به شکلی است که امکان محکم نگه داشتن کاغذ را فراهم کرده و به‌نوعی از لیز خوردن آن در میان انگشتان شما حین شمارش یا چرخاندن یا هر کار دیگری جلوگیری می‌کنند. از طرف آن یک منحنی مقعر هم وجود دارد که فضای کافی را برای حرکت آزادانه انگشتان دست ایجاد کرده است. حتی روی سطح این وسیله سوراخ‌هایی هم تعبیه شده است که امکان تهویه هوا را فراهم کرده و از عرق کردن انگشتان دست جلوگیری می‌کند.

مدل بلند و کوتاه ابزار ورق زدن کاغذ 724press.com

این وسیله همچنین برای کسانی مناسب است که از انواع کارهای ظریف ناخن مثل کاشت یا دیزاین استفاده می‌کنند و نگران آسیب دیدن ناخن‌های خود هستند. طراحان همچنین یک نسخه دیگر از این محصول را به شکل کوتاه‌تر هم طراحی کرده‌اند که به فرد امکان می‌دهد درصورت نیاز بعد از کار با کاغذ، به راحتی با صفحات لمسی موبایل و همینطور کیبورد کار کند. به گزارش ۷۲۴پرس، این محصول در چندین رنگ مختلف دردسترس است و درنتیجه افراد می‌توانند آن را مطابق با سلیقه و مد روز خود استفاده کرده و حتی آن را با رنگ لاک ناخن خود ست کنند. 

درمجموع طراحی این وسیله به نظر کار چندان سختی نمی‌رسد و ظاهر آن بسیار ساده است، اما می‌دانیم وسیله‌ای کاربردی است که هر قسمت کوچک آن هم برای هدفی خاص  ساخته شده است. درنهایت اگر کاملا در دنیای دیجیتال غرق شده‌اید، احتمالا این چیزی نیست که به آن نیاز داشته باشید. اما اگر همچنان سروکار شما با کاغذ است یا حتی یکی از آن کتابخوان‌های سرسختی هستید که در عصر دیجیتال همچنان از ورق زدن کتاب‌های کاغذی لذت می‌برند، این وسیله دقیقا مناسب شما است.

رنگهای مختلف ابزار مناسب تورق کاغذ- 724press.com

درحال  حاضر البته این ابزار در درسترس شهروندان ژاپنی است، اما احتمالا خیلی زود راه خود را به فروشگاه‌های دیگر جهان هم باز خواهد کرد.

درپایان نظر شما در مورد این طرح و ایده چیست؟ آیا در عصر تکنولوژی چنین ایده‌هایی به موفقیت خواهند رسید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را با  ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس