دوست دارید در خانه‌ای نه چندان بزرگ که با اصول معماری روز طراحی و ساخته شده زندگی کنید؟ خانه‌ای مسطح شبیه انبارهای چوبی قدیمی که در میان مناظر طبیعی واقع شده و حس زندگی در طبیعت را به شما منتقل می‌کند. معماران خوش فکر دور هم جمع شدند تا این ایده را از روی کاغذ به دنیای واقعی بیاورند که ماحصل آن طراحی خانه‌ای جذاب و پیش ساخته است که در کمترین مزان ممکن نصب و آماده سکونت می‌شود.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Bio-Architects، این روزها زندگی کردن در یک خانه مناسب که بتواند تمام امکانات لازم برای یک زندگی آرام و بی‌دغدغه را در اختیارمان قرار دهد، آرزوی بسیاری از ساکنان این سیاره است. معماران دو گروه معماری «بایو آرکیتکت» (BIO-architects) و «DublDom» با چنین رویکردی به سراغ خانه‌ای مناسب رفته‌اند که می‌تواند انتخابی  ایده‌آل برای زندگی  یک خانواده باشد.

خانه مدولار-724press.com

این مدل خانه که سبک مدولار (سبکی که در آن اجزاء مختلف  ساختمان یا ماژول در کارخانه یا کارگاه ساخته شده و سپس در محل مورد نظر مونتاژ می‌شوند) دارد، از قبل به صورت بخش‌های مجزا در کارخانه آماده می‌شود؛ یعنی درواقع ما با یک خانه پیش‌ساخته سروکار داریم. همراه با خانه لوازمی همچون تزئینات داخلی، برخی از لوازم منزل و مبلمان، تجهیزات مربوط به برق و لوله‌کشی ساختمان هم تحویل داده می‌شود.

مطلب مرتبط: معرفی یک خانه‌ پیش ساخته ارزان قیمت

حسن دیگر این خانه این است که برای ساکن شدن در آن نیازمند صرف زمان زیادی نیستید؛ درواقع خانه را با استفاده از یک جرثقیل داخل زمین و روی سطح مورد نظر قرار داده و  درنهایت بین یک الی دو هفته تمام کارهای لازم   مثل انجام    لوله کشی، سیم کشی و کارهای مربوط به قسمت بیرونی خانه انجام شده  و خانه آماده سکونت می‌شود.

خانه یک طبقه مسطح-724press.com

ایده اصلی معماران برای ساخت این خانه پیش ساخته، از انباری‌های چوبی الهام گرفته شده است که در زمین‌های سرسبز و درمیان مناظر طبیعی واقع شده‌اند. به‌همین خاطر و برای تداعی کردن ظاهر انبارهای طبیعی چوبی، نمای بیرونی خانه هم ساده بوده و با استفاده از چوب طبیعی و به رنگ عمدتا تیره کار شده است. ورودی خانه هم مثل یک انبار، در بخش مرکزی سازه واقع شده است.

طراحی خلاقانه داخلی-724press.com

اما هنگام ورود به خانه چه می‌بینیم؟ بعد از وارد شدن ابتدا یک راهرو قرار دارد که یک طرف آن را یک نیمکت چوبی   و   قفسه لباس اشغال کرده است. طرف دیگر راهرو  دیواری آینه‌ای وجود دارد که به فضای داخلی حال و هوایی جذاب می‌دهد. بعد از عبور از راهرو وارد فضای سالن مانند کوچکی می‌شوید که روبروی یک قفسه بزرگ کتاب قرار گرفته است. این قفسه شبیه یک دیوار است که از زمین تا سقف را پوشانده  و روبروی آن دو صندلی قرار گرفته است. دو طرف این دیوار قفسه مانند فضایی خالی وجود دارد که شما را به سمت بخش مرکزی خانه هدایت می‌کند.

دیواری که به عنوان کتابخانه استفاده میشود-724press.com

اما در طرف دیگر قفسه کتاب، بخش‌های مهم و مرکزی خانه واقع شده‌اند که محل دورهم نشستن اعضای خانواده هستند. فضاهایی مثل  نشیمن و  ناهارخوری در این بخش قرار دارند. سقف بلند خانه درکنار دیوارهایی به رنگ سفید باعث شده است که فضای داخلی خانه هم روشن و چشم‌نواز بوده و هم حالتی دلباز و دنج ایجاد کند. البته وجود پنجره‌هایی بزرگ هم به این امر کمک می‌کند؛ پنجره‌هایی که اجازه می‌دهند فضای داخلی خانه به صورت کامل با نور طبیعی پر و روشن شود.

مطلب مرتبط: دنیای معماری: طراحی خانه‌ ای کوچک و متحرک

دریک طرف این فضای نشیمن و ناهارخوری، آشپزخانه یا همان قلب خانه واقع شده است که با کابینت‌هایی به سبک مینیمال و به رنگ سفید تزئین شده و یک میز ناهارخوری کوچک هم گوشه‌ای دنج از آن را به خود اختصاص داده است. در طرف دیگر اتاق نشیمن باز هم یک فضای دنج و راحت دیگر وجود دارد که با یک کاناپه و صندلی مبله شده است، این بخش دارای دیوارهایی شیشه‌ای است که منظره‌ای از فضای بیرونی خانه را به نمایش می‌گذارد.

فضای نشیمن و ناهارخوری-724press.com

خانه دارای چندین اتاق خواب است که هرکدام دارای پالت رنگ طبیعی و کف چوبی هستند. دو اتاق اصلی خانه در دو طرف راهروی ورودی قرار گرفته‌اند. دراین بین اتاق خواب اصلی، دارای میزهای مستطیلی چوبی متصل  به دیوار، یک میز مینیمال سفید مجزا و همینطور یک حمام اختصاصی است. اتاق خواب دوم هم از نظر زیبایی قابل رقابت با اتاق خواب اصلی است که محیطی آرامش بخش را ایجاد می‌کند. درنهایت اتاق خواب دیگری هم داریم که برای کودکان طراحی و مبله شده  و دارای یک میز چوبی و تزئینات دیگر است.

آشپزخانه سبک مینیمال-724press.com

سرویس بهداشتی اصلی خانه دارای فضای داخلی سیاه و سفید است. درحالی که نیمی از دیوارها با دیوارکوب‌های سفید چوبی تزئین شده، بخش پایین آن را با کاشی‌های سیاه رنگ پوشانده‌اند. تضادی که    درنهایت  پس زمینه‌ای دراماتیک را  برای قرار گرفتن وان، روشویی و  توالت فرنگی ایجاد کرده است. دیگر بخش‌های خانه هم با کف پوشی چوبی پوشیده شده و دیوارها  در همه‌جا به رنگ سفید هستند. خانه دارای یک اتاق یا فضای رختشویخانه هم است، ضمن آنکه این فضا به بیرون از خانه هم دسترسی دارد.

اتاق دنج و راحت-724press.com

فضای بیرونی خلاقانه-724press.com

فضای بیرونی خانه شامل یک سکوی چوبی است که در بخشی از آن یک میز ناهار خوری کوچک قرار  داده شده است و در طرف دیگر یک تاب راحت نصب شده است که می‌تواند راهی عالی برای گذراندن وقت در بیرون خانه باشد.

درادامه می‌توانید به تماشای این ویدیوی جذاب معرفی نشسته و خودتان هم گشتی در این خانه زیبا و دوست داشتنی بزنید

درپایان این مطلب، نظر شما در مورد ایده ساخت خانه‌های پیش ساخته چیست؟ آیا حاضر هستید در چنین ملکی زندگی کنید؟ شما چه ایده‌هایی برای ساخت خانه‌های پیش ساخته و مدولار در ذهن دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس