باوجود اینکه مدتی از پایان پخش فصل اول سریال خاندان اژدها می‌گذرد، اما هنوز حرف و حدیث‌ها در مورد این پیش درآمد سریال محبوب بازی تاج و تخت ادامه دارد. به‌تازگی شاهد گروه‌بندی مخاطبان این سریال در زمینه اعلام حمایت یا انزجار از شخصیت‌ها هستیم. دراین میان به نظر می‌رسد اگان تارگرین دوم به دلایل متفاوت آماج این نفرت است، اما آیا او واقعا سزاوار دریافت چنین احساس است؟ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

شما می‌توانید از او متنفر باشید، اما نمی‌توانید انکار کنید که او مورد ظلم واقع شده است. البته این خاصیت سریال‌های این چنینی  است که  از همان اولین اپیزودهای پخش شده، خواه ناخواه بینندگان را به گروه‌های مختلف تقسیم می‌کند که هریک برای توجیه علاقه یا نفرت خود از یک شخصیت، دلائلی محکم در دست دارند.

اژدهایان خاندان اژدها-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، از آنجایی که  مدت طولانی از پخش آخرین قسمت سریال خاندان اژدها نگذشته است، هنوز مسائل مربوط به قسمت پایانی آن در ذهن مخاطبان تازه است. شاید آن‌ها در آن زمان آماده اعلام علاقه یا انزجار خود نبودند، اما به‌هرحال زمان آن فرا رسیده است که موضع خود را روشن کرده و با گروه مدنظر خود همدردی کنند. بااین‌حال به نظر می‌رسد که کفه ترازو به سمت یکی از گروه‌ها سنگین‌تر است؟ کدام گروه؟ برای روشن شدن این مسئله در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

تام گلین کارنی در نقش اگان دوم-724press.com

همه تاکنون شاهد جاری شدن سیل نفرت به سوی شخصیت‌های مختلف بودیم و این نفرت اکنون پادشاه جدید سریال خاندان اژدها یعنی اگان دوم را نشانه گرفته است که تام گلین کارنی (Tom Glynn-Carney) نقش او را بازی می‌کند. او که پسر آلیسنت هایتاور و ویسریس اول است، خود را پادشاه قانونی وستروس دانسته و حکومت بر مردم عادی را حق خود می‌داند.

بااین‌وجود نیمی از این خاندان اشرافی او را نه پادشاه که فردی غاصب شمرده و میلی به پیروی و اطاعت از او ندارند. فصل اول سریال  به تمام مسائلی پرداخت که منجر به بروز جنگ برای تصاحب تاج و تخت شد. البته شخصیت اگان هم در این میان بی‌تأثیر نیست، او جذبه‌ی چندانی نداشته و تقریبا همیشه درحالت بی‌خبری به تصویر کشیده شده است و برای همین بینندگان نمی‌توانند هضم کنند که او چرا اینگونه است. 

فرزندان آلیسنت هایتاور-724press.com

البته این چیزی غریب برای آن گروهی نیست که کتاب را مطالعه کرده و بیشتر با حال و احوال شخصیت‌ها آشنایی دارند. درواقع آن‌ها می‌دانند که اگان هرگز واقعا محبوب و مورد پذیرش نبود. این درحالی است که می‌بینیم شاهزاده خانم رینیرا با عشق از همه فرزندانش محافظت می‌کند، درست شبیه پدرش ویسریس که او هم رینیرا را به وضوح به فرزندانی که از آلیسنت داشت، ترجیح می‌داد. اما آلیسنت چنین علاقه و عشقی را به همه فرزندانش بروز نداد. چه در کتاب و چه در فیلم، فرزند محبوب و مورد علاقه آلیسنت ایموند (Aemond) بود. به جز او اتو پدربزرگ همه بچه‌های هایتاور از هلنا حمایت می‌کند و هلنا هم خود حامی برادرش ایموند است. بعد از او مادر دیرون (Daeron) را داریم که البته در فصل اول سریال خبری از او  نبود و ممکن است در سنین بالاتر در فصل دوم حضور داشته باشد. او پسر مورد علاقه بعدی آلیسنت است.

اگان تارگرین دوم-724press.com

بااین‌حساب کاملا مشخص است که اگان دوم هرگز علاقه‌های به پادشاه شدن نداشت، او حتی آمادگی انجام آن را هم نداشت. شاید چون خانواده‌اش برای  سال‌ها او را نادیده گرفته  و عشق و علاقه خود را از او دریغ کرده بودند. البته این مسائل هیچ توجیهی برای برخوردهای خشونت آمیز او در دوران بزرگسالی نیست، اما خب مشخص است که در وهله اول او خود موجودی آسیب دیده بود که در بزرگسالی از آسیب زدن به بقیه لذت می‌برد.

مطلب مرتبط:  مت اسمیت از چه چیز سریال خاندان اژدها متنفر است؟

فصل دوم خاندان اژدها هنوز در مرحل تولید است، باید منتظر بود و دید اگان دوم چه برنامه‌هایی در ذهن دارد که تعداد مخالفان خود را بیشتر از قبل کند؟ آیا اصولا کسی می‌تواند با این شخصیت حس همدردی داشته باشد؟ نظر شما در مورد شخصیت اگان تارگرین دوم چیست؟ نظرات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.