طراحی فضاهای شهری عرصه‌ای جذاب برای ارائه آخرین ایده‌های خلاقانه است که می‌تواند فضای محل سکونت  ما را به شکلی معنادار دچار تغییر و تحول کند. برای  همین است که طراحان خوش فکر و معماران باذوق همیشه برای طراحی این فضاهای شهری، ایده‌هایی جالب توجه ارائه می‌کنند. نمونه‌اش این پارک جذاب در نزدیکی یک منطقه تجاری و مسکونی در کشور چین که با الهام از جریان گدازه‌های آتشفشانی شکل گرفته است. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از 100Architects، ماگما فلو (Magma Flow)  یک ایده جذاب در شهر بندری نینگبو، دومین شهر پرجمعیت استان ژجیانگ چین (Zhejiang Province) است. گروه معماری «100 Architects»، به‌تازگی تصاویری از  این پروژه را به اشتراک گذاشته‌اند که تماشای خالی از لطف نیست.

طراحی خلاقانه پارک- 724press.com

این یک پارک شهری مهیج در منطقه‌ای تجاری مسکون تازه ساخت است، عنوان این ایده همانطور که گفتیم ماگما فلو یا جریان گدازه است که برای طراحی آن از گدازه‌های جاری آتشفشانی الهام گرفته شده است. به این منظور شاهد استفاده از مسیرهایی به رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی هستیم که بخش‌های مختلف این پارک را به هم متصل می‌کنند.

طراحی پارک کودکان- 724press.com

طراحان از یک سطح شیب‌دار نارنجی رنگ کمک گرفته‌اند تا این فضا را به دل یکی از آپارتمان‌های مجاور پیوند بزنند. بخش ابتدای این مسیر از داخل پارک شروع شده و سپس در ادامه وارد بخش زیرین ساختمان کناری آن می‌شود. 

مطلب مرتبط: دنیای معماری: آرامش لذت بخش در کابین جغدی

دراین پارک وسایل متعدد بازی تعبیه و نصب شده‌اند که هم برای استفاده کودکان و هم بزرگسالان مناسب هستند. همچین سرسره و یک چرخ و فلک کوچک هم در پارک وجود دارد، در کنار آن شاهد نصب صندلی‌های سایبان دار در سراسر پارک هستیم که می‌تواند مکانی ایده‌آل برای اوقات استراحت و جمع شدن ساکنان محلی باشد.

پارک کودکان- 724press.com

به‌علاوه  طراحان خوش فکر از نورپردازی خلاقانه هم بهره بردند تا هم ساکنان بتوانند  شب‌ها را  هم در این پارک سپری کنند و هم نما و چشم‌اندازی کلی پارک در شب را جذاب‌تر از همیشه کرده‌اند. به‌هرحال ایده تبدیل کردن این تقاطع عبور عابر پیاده و تبدیل کردن آن به یک فضای عمومی خوش منظره و کاربردی، نتیجه‌ای درخشان به همراه داشته است.

طبق صحبت‌های این گروه، ایده آتشفشانی آن‌ها باعث شد چیزی که قبلا فقط چند ردیف پله ساده برای رسیدن به سطح فوقانی بود، اکنون حالت یک کوه آتشفشان را به خود بگیرد که  درکنار آن سکوهایی هم برای استراحت ساکنان فراهم شده است.

سرسره قرمز- 724press.com

این سازه‌های قار مانند درواقع قرار است به‌نوعی تداعی کننده فوران خشونت‌آمیز کوه آتشفشان باشد؛ یعنی وقتی ماگما به آسمان می‌جهد. حتی سرسره‌های کارگذاشته در این پارک هم به گدازه‌های فورانی شباهت دارند که گویی از فراز تپه به سمت پایین سرازیر شده‌اند.

نظر شما در مورد استفاده از ایده قله آتشفشانی و فوران گدازه‌ای به این شکل چیست؟ آیا ظاهر این فضای سبز شهری توجه شما را هم به خود جلب کرد؟ فراموش نکنید ایده‌ها و نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس هم درمیان بگذارید.