سریال خاندان اژدها از جمله سریال‌های محبوب سال‌های اخیر است که البته امیدوار است بتواند تجربه موفق سریال اصلی بازی تاج و تخت را تکرار و برای چندین فصل دیگر ادامه پیدا کند. اما تااینجا یک چیز مشخص است، درست است که به ظاهر همه چیز عالی پیش می‌رود، اما بازیگران این مجموعه در پس پرده نگرانی‌های دارند که حتی باعث تنفر آن‌ها شده است. نمونه‌اش مسئله‌ای که مت اسمیت را از بازی در این سریال بیزار کرده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، وقتی قرار است در یک مجموعه تلویزیونی بازی کنی که امیدهای بسیاری برای موفقیت وجود دارد، خودبخود بازیگران فشار بیشتری را روی خود احساس می‌کنند. اما اگر قرار باشد در یکی از نقش‌های مهم و سرنوشت‌ساز این سریال حاضر باشی، باطبع دردسرهای بیشتری را هم باید به جان بخری. در مورد سریال خاندان اژدها، عضویت در خانواده اصلی یعنی خانواده تارگرین که قلب تپنده این مجموعه هستند، چنین وضعیتی را برای بازیگران رقم می‌زند. دراین میان یک چیز مشخص است، عضویت در خاندان تارگرین به معنای استفاده از کلاه گیس‌های نقره‌ای رنگ پرزرق و برق است و سریالی مثل خاندان اژدها دقیقا به این زرق و برق احتیاج دارد.

خاندان تارگرین دور میز-724press.com

ساخت سریال‌های بزرگ با شخصیت‌های فراوان و روند پیچیده، نیازمند زمان زیاد، منابع زیاد و البته مشارکت افراد متعدد است. همانطور که اعضای تیم سازنده باید تمام و کمال در خدمت مجموعه باشند، بازیگران هم باید تمام تلاش خود را بکنند. خوشبختانه تیم بازیگران خاندان اژدها از این نظر هیچ مشکلی خاصی نداشته و فیلمبرداری با آرامش کامل پیش رفته و نتیجه نهایی هم فراتر از همه انتظارها بود. اما خب، این به این معنی نیست که این روند برای بازیگران هم همین اندازه خوب و آسان بوده است. حتی باتجربه‌ترین بازیگران مانند مت اسمیت که نقش دیمون تارگرین را برعهده دارد هم دغدغه‌ها، نگرانی‌های و تجربه‌های ناخوشایند خودشان را دارند. از دید این بازیگر برخی از مراحل فیلمبرداری بسیار سخت و دشوار بوده است.

مطلب مرتبط:  دیمون تارگرین: عشق یا نفرت (حاوی اسپویل قسمت پنجم سریال)

اسمیت البته در زمینه کار در پروژه‌های خیال‌انگیز و فانتزی، بازیگری تازه‌کار نیست، او پیش از این هم در سریال علمی تخیلی دکتر هو» (Doctor Who) حضور داشته و کمابیش با وضعیت حاکم در پشت صحنه ساخت چنین مجموعه‌هایی آشنا است. بااین‌حال به نظر می‌رسد پرواز با تاردیس (TARDIS) بسیار ساده‌تر از تلاش برای مانور دادن روی یک اژدهای خلق شده با فناوری CGI است، همچنین بستن یک پاپیون خیلی ساده و سریع‌تر از گذاشتن چندین کلاه گیس روی سر است.

مت اسمیت در نقش دکتر هو-724press.com

تارگرین‌ها با موهای نقره‌ای بلوند خود شناخته می‌شوند و هر شخصیت از اعضای خانواده تارگرین برای حاضر شدن روی صحنه نیازمند داشتن چنین خصیصه‌ای است. اگرچه ما در مقام بیننده از این همه تنوع در مدل موی خاندان ولاریون لذت می‌بریم و حتی گاهی آن را فوق‌العاده زیبا می‌بینیم، اما در پس پرده استفاده از این کلاه گیس‌ها برای بازیگران ساده نبوده و حتی در مواقعی واقعا پردردسر بوده است.

آن‌ها قطعا به ظاهر اثیری اعضای این خانواده افزوده‌اند اما بازیگران را کلافه کرده‌اند. تصور کنید که تنها یک جلسه گریم هر بازیگر ممکن است ساعت‌ها طول بکشد و خب، هر کسی هم نمی‌تواند این همه مدت آرام بنشیند. دست کم مت اسمیت اعتراف می‌کند که اولین باری که کلاه پیس به سر گذاشته بود، درک دقیقی در مورد آن و نحوه استفاده و عملکردش نداشت. به گزارش ۷۲۴پرس، او در مصاحبه تبلیغاتی این مجموعه با رادیو بی‌بی‌سی به این مسئله اشاره کرد که  دیگر همبازی‌هایش یعنی اما دارسی، الیویا کوک و پدر کانسیدین هم قبول دارند که در بین آنها او از همه بیشتر از کلاه گیس متنفر بود. اما دارسی در ادامه صحبت‌های مت افزود که او از همه بیشتر در مورد کلاه گیس‌هایش صحبت کرده و از آنها متنفر بود. دراین بین تعداد بیشتری کلاه گیس وجود داشت و این مت را به مرز جنون می‌رساند.

مت اسمیت در نقش دیمون تارگرین-724press.com

بااینکه دیمون تارگرین ظاهر از موهای جذاب و  سیمگون خود دل خوشی ندارد، بااین‌وجود او مجبور است به زودی دوباره آن‌ها را روی سرش بگذارد. با شروع  مراحل ساخت فصل دوم سریال خاندان اژدها، اسمیت باید ساعت‌های بیشتری را روی صندلی گریم سپری کند تا دوباره در قامت شاهزاده سرکش خاندان تارگرین به صحنه بازگردد.

مطلب مرتبط: افشای خط داستانی فصل دوم سریال خاندان اژدها (حاوی اسپویل)

نظر شما در مورد مراحل ساخت یک فیلم و به خصوص بخش گریم بازیگران چیست؟ آیا شما تحمل چندین ساعت نشستن روی صندلی و گریم شدن را دارید؟ آیا با مت اسمیت احساس همدردی می‌کنید؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم، آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید، سپاس