ساخت خانه‌های دوست‌دار طبیعت و محیط زیست، در سال‌های اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. به‌عنوان مثال می‌توان به ویلایی منحصربفرد اشاره کرد که در جزیره بالی اندونزی واقع شده است. ویلایی ساخته شده از چوب بامبو به سبک محلی که در قسمت بالای رودخانه‌ای زیبا قرار گرفته و به‌وسیله‌ی جنگل‌های استوایی سرسبز این منطقه در بر گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با این بنای سحرانگیز با 724پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Arestays، خانه آئورا (Aura House) یک ویلای منحصر به فرد است که درست در خارج از منطقه‌ی «Ubud» در جزیره اندونزی بالی واقع شده است. این ویلا به طور کامل از چوب بامبوی محلی اندونزی ساخته شده است و در بالای دره‌ی رودخانه‌ای زیبا، احاطه شده توسط جنگل های استوایی قرار دارد.  از نظر موقعیت مکانی، خانه آئورا در امتداد تنگه زیبای رودخانه آیونگ (Ayung) واقع شده است.

نمای بیرونی ویلایی در دهکده سبز بالی- 724press.com

خانه آئورا که بی‌تردید یکی از سازه‌های اصیل با ظاهری چشم‌نواز و نفس گیر است، بنایی گسترده شده در سه طبقه است که مناسب  آن دسته از کسانی که به دنبال مکانی برای قطع ارتباط با دنیای مدرن و برقراری پیوند مجدد با طبیعت هستند. جایی ایده‌آل برای استراحت و تجدید قوا که راحتی و آرامش خاصی را به ساکنان هدیه می‌دهد.

این سازه بهترین مکان برای آشتی با طبیعت است، درواقع  کافی است شبی را در این خانه جادویی سر کنید تا متوجه منظورم بشوید. بیدار شدن با تابش نور  خورشید، درحالی که صدای رودخانه که در پایین خانه جاری است، موسیقی صبحگاهی دلپذیری را برای‌تان می‌نوازد.

خانه آئورا در بالی- 724press.com

استخر در فضای باز- 724press.com

این ویلای ساخته شده از چوب بامبو، دارای دو اتاق خواب خصوصی، یک اتاق نشیمن دلباز و مبله، یک آشپزخانه کوچک و مجهز شده با تجهیزات لازم و البته یک استخر شنای خصوصی است. همانطور که گفتیم این ویلا در سه طبقه یا سطح ساخته شده است که هر کدام منظره‌ای متفاوت از جنگل‌های سرسبز بالی را به  ساکنان ارائه می‌دهند.

مطلب مرتبط:  دنیای معماری: خلاقیت در ساخت مدرسه ای در تایلند

ساختار درخت مانند این ویلا همچنین دارای یک سری تراس در هر سطح است که می‌توان از آن‌ها برای انجام تمرینات یوگا، صرف صبحانه یا هر وعده غذایی دیگر و همینطور حمام کردن در وان استفاده کرد. همچنین تمام وسایل استفاده شده در این بنا از جمله یراق آلات و همینطور کابینت آشپزخانه  از چوب بامبو و به دست مردم محلی ساکن این جزیره ساخته شده‌اند.

اتاق خواب چوبی- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، این ویلا بخشی از اکوسیستم دهکده سبز است؛ ترکیبی جذاب برای گروهی از افراد همفکر که به دنبال روشی پایدارتر برای زندگی هستند، چیزی که بتواند جایگزینی برای استرس‌های جامعه مدرن باشد. این اکوسیستم یکی از قابل توجه‌ترین جوامع پایدار جزیره بالی است که هر ویلا یا خانه لوکس آن تقریبا به صورت کامل از چوب بامبو ساخته شده است. گروه معماری «IBUKU» به صورت سفارشی طراحی این سازه‌ها را انجام داده و آن‌ها را با دست ساخته‌اند.

فضاسازی داخلی با چوب بامبو- 724press.com

مهمانان ویلا بامبو همچنین به فضایی مشترک و ترکیبی هم دسترسی دارند که شامل یک استخر طبیعی، غرفه  ساخته شده از بامبو که به‌عنوان غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین‌طور یک رستوران/آشپزخانه مشترک است که مهمانان می‌توانند تمام وعده‌های غذایی و همینطور انواع نوشیدنی را در آنجا  سفارش دهند.

خانه سبز- 724press.com

درپایان نظر شما در مورد معماری سبز و ساختمان‌هایی نظیر خانه آئورا چیست؟ آیا اقامت در چنین ساختمان‌هایی را دوست دارید یا ترجیح می‌دهید در مدت سفر در هتل‌های مدرن‌تر سکونت کنید؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم؛ پس حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید، سپاس