فضاهایی مثل رستوران یا کافه، دارای تعاریفی از پیش تعریف شده هستند، یعنی همه ما یک پیش زمینه ذهنی در مورد فضای یک کافه یا رستوران داریم و درنتیجه طراحی داخلی اینگونه محیط‌ها را براساس همین پیش زمینه ارزیابی می‌کنیم. اما در سال‌های اخیر که شاهد موجی از مدرنیسم در زمینه طراحی فضای داخلی هستیم، فضای این اماکن تفریحی هم تغییر کرده است. درمرور  یکی از این طرح‌های جالب و متفاوت با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Contemporist، گروه معماری «Alda Ly Architecture» به تازگی طراحی یک محیط جذاب و قابل توجه را به پایان برده است که در محله بروکلین واقع شده و از آن با عنوان «Lazy Sundaes» یاد می‌شود. اینجا یک کافه است که در آن  نوشیدنی‌های مخصوص کره‌ای همچون بابل تی سرو می‌شود. شاید نام این محل هم به این طراحی جالب اشاره دارد که  حسی از غروب و رخوت ناشی از آرامش را تداعی کرده و به مشتریان چنین احساسی را القا می‌کند.

طراحی داخلی کافه- 724press.com

اینجا محلی عالی برای فرار از گرمای بروکلین است تا در کنار دوستان یا حتی به تنهایی در محیطی سرشار از  آرامش و رخوت، کمی استراحت کنید. آلدا لی (Alda Ly)، بنیان‌گذار و مدیر این مؤسسه می‌گوید که قصد آن‌ها از ارائه این پروژه طراحی فضایی آرام است که مردم تشویق شوند مدتی در آن وقت گذارنده و از این وقت گذرانی خود لذت ببرند.

طراحی مبلمان بخش داخلی کافه- 724press.com

برای ایجاد فضای آرامش بخش مدنظر طراحان، یک دیوار برجسته در بخش عقب فضای داخلی قرار داده شده است که غروب خورشید را به تصویر می‌کشد. طراحان در کنار آن از کاغذر دیواری استفاده کردند که دارای تغییر رنگ  ملایم هستیم که از رنگ گل‌های اسطوخودوس به رنگ صورتی گرم تغییر پیدا کرده و زبان یکدستی را برای محیط ایجاد می‌کند که به خوبی با خواست و انتظارهای مشتریان هماهنگ است.

طراحی داخلی متفاوت کافه- 724press.com

درکنار استفاده از این المان‌ها، نورپردازی ظریف این مکان هم  تأثیری مهم رو نمای کلی آن داشته است. استفاده از منابع نهان نور به شکل غیرمستقیم باعث شده است تا نوری ملایم به فضای موجود اضافه شود. درکنار آن در سرتاسر کافه از سطوحی با لمینت رنگ هلویی و ظریفی پوشانده شده است که بازتابی از رنگ این برند است و باعث شده است که کافه بیش از پیش در رنگ صورتی غوطه‌ور شود. 

فضاسازی داخلی کافه - 724press.com

در قسمت پشتی فضای نشیمن این کافه، یک فضای ثانویه هم وجود دارد که داخل آن از انواع گیاهان مصنوعی و سرسبز استوایی استفاده شده است که باعث می‌شود مشتریان حس بودن در فضایی همچون ساحلی در منطقه‌ای گرمسیری را بهتر درک کنند.

مطلب مرتبط:  معرفی گیاهان آپارتمانی کوچک، ویژه خانه های کوچک

اما فضای کلی کافه دارای یک سری منحنی‌های نرم و ظریف است که در نمایش نیمکت‌های مارپیچ سفارشی تا پیشخوان و همینطور قوس‌های دیگری در بخش خدمات کافه استفاده شده است. انحناهایی که به شکلی ظریف انسان را مجذوب خود می‌کند. در کنار آن هم چراغ‌های استفاده شده در کافه هم کروی است که به نوعی مشتری را به یاد  نوشیدنی مخصوص این کافه یعنی چای بابل تی می‌اندازد.

طراحی آرامش بخش کافه- 724press.com

درپایان این مطلب، از همراهی شما با ۷۲۴پرس دات کامل سپاس‌گذاریم. مشتاق شنیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید.