یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه طرفداران سریال‌های گوناگون، مقایسه آن‌ها با دیگر آثار محبوب سینمایی یا تلویزیونی است. این مطلب در مورد سریال بازی تاج و تخت هم صدق می‌کند. به نظر می‌رسد مخاطبان این مجموعه و همینطور پیش درآمد آن یعنی سریال خاندان اژدها از مقایسه کردن این مجموعه با شخصیت‌های مجموعه کتاب و فیلم‌های هری پاتر لذت می‌برند. اما به نظر شما کدام شخصیت‌ها درگیر این مقایسه شدند؟ دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، از همان زمان پخش سریال بازی تاج و تخت، بسیاری باور داشتند که دنریس می‌تواند یک اسلیترین کامل باشد و خب ، جان اسنو هم بی‌شک یک گریفیندوری است. اما در مورد شخصیت‌های خاندان اژدها چطور؟ آیا آن‌ها را هم می‌توان به شکلی در دنیای هری پاتر و به ویژه در مدرسه جادوگری هاگوارتز جا داد؟ خب اجازه دهید این بار کلاه سخنگو در این مورد صحبت کرده و ما را با نظرات خود در مورد هر شخصیت شگفت‌زده کند.

آلیسنت هایتاور (Alicent Hightower)

آلیسنت هایتاور- 724press.com

خب برای شروع به سراغ دختر دست راست پادشاه می‌رویم. کلاه سخنگو درست مثل زمانی که قرار بود گروه دراکو مالفوی را مشخص کند، به محض لمس سر آلیسنت به این نتیجه رسید که او بدون تردید یک اسلیترین واقعی است. آلیسنت دختری است جاه‌طلب که در مواقع لزوم از گرفتن تصمیم‌های مخفیانه ابایی ندارد. البته اگر به رنگ مو باشد، خب آلیسنت با آن موهای قرمز رنگ می‌تواند جایی در گریفیندور را هم به خود اختصاص دهد، اما با توجه به شخصیت او، اسلیترین همچنان بهترین گزینه است.


رینیرا تارگرین (Rhaenyra Targaryen)

رینیرا تارگرین- 724press.com

انتخاب گروه مناسب برای این شاهزاده خانم خاندان تارگین کار ساده‌ای نیست. او از بسیاری جهات به هری پارت شبیه است که باعث می‌شود کلاه سخنگو به فکر قرار دادنش در گوره گریفیندور بیفتد. او حتی می‌تواند عضوی باهوش و خردمند از گروه ریونکلاو باشد. اما به نظر می‌رسد خانه واقعی او هم اسلیترین است.


اگان تارگرین (Aegon Targaryen)

اگان تارگرین دوم- 724press.com

اگان تارگرین دوم هم یک گریفیندور است، البته در وجود او جنبه‌هایی منفی وجود دارد که باعث می‌شود او بیشتر به پیتر پتیگرو شبیه باشد تا دیگر اعضای این گروه. از طرف دیگر او به وضوح یک اسلیترین هم نیست، چون هیچ جاه‌طلبی خاصی برای حکومت بر قلمروی پادشاهی ندارد؛ حداقل در شرایط کنونی هرچند که در آینده ممکن است همه چیز تغییر کند.

مطلب مرتبط:  صحنه هایی از خاندان اژدها که نادیده گرفته شد

اگان هافلپاف هم نیست، نه با نگرشی که از او سراغ داریم. او در ریونکلاو هم جایگاهی ندارد، جایش را قبلا برادر تحصیلکرده‌اش پر کرده است. خب سخت است که جایگاه خاصی برای اگان تعیین کرد؛ او می‌تواند یک گریفیندوری باشد که مرتکب اشتباهاتی وحشتناک شده است. 


اموند   تارگرین (Aemond Targaryen)

اموند تارگرین- 724press.com

همانطور که اشاره کردیم، اموند یک ریوکلاویی است. او خودش هم اعتراف می‌کند که شانس کمی برای نشستن روی تخت آهنین دارد، پس تصمیم می‌گیرد خیلی سخت روی مطالعه و آموختن تمرکز کند. بااین‌وجود کلاه سخنگو باز هم به وضوح بر سر یک دوراهی قرار گرفته است: اینکه او برازنده گروه ریونکلاو است یا باید جایی در اسلیترین را برای اموند در نظر بگیرد؟


کریستون کول (Criston Cole)

کریستون کول- 724press.com

هرچند سر کریستون کول از بسیاری جهات لیاقت پوشیدن یونیفرم طلایی- قرمز رنگ گریفیندور را دارد، اما او واقعا بیشتر یک هافلپاف است. او شجاع و نجیب است، انگیزه اصلیش برای هر کاری انجام وظیفه و نشان دادن وفاداری است و البته با سخت‌کوشی هم بیگانه نیست. پس سر کریستون می‌تواند یکی از اعضای برجسته گروه هافلپاف باشد.


دیرون تارگرین (Daeron Targaryen)

دیرون تارگرین- 724press.com

دیرون هنوز رسما وارد بازی نشده است، بااین‌وجود از همین حالا هم می‌توان حدس زد او به کدام خانه و گروهی تعلق دارد. او بدون تردید یکی از گریفیندورهای واقعی خاندان اژدها است؛ البته باید دید  آیا او می‌تواند عضوی بسیار شایسته برای خانواده باشد یا خیر؟


هلنا تارگرین (Helaena Targaryen)

هلنا تارگرین- 724press.com

در مجموع شاید شما هم به این نکته توجه کرده باشید که هلنا تارگرین از جهاتی تداعی کننده حال‌وهوای لونا لاوگود است، پس شاید او یک ریونکلاوی واقعی است. او هم کنجکاو است و هم مشتاق یادگیری است. مشاوری خردمند که باوجود همه مشکلات فی‌مابین، پادشاه اگان دوم هم با فراغ بال به نظراتش گوش می‌کند.


ویسریس تارگرین (Viserys Targaryen)

ویسریس تارگرین- 724press.com

تااینجا براساس جمع‌بندی موجود متوجه شدیم خانواده تارگرین  دو عضو گریفیندور، یک ریونکلاو و یک اسلیترین دارد، اما هافلپافی این خانواده کیست؟ جواب پادشاه ویسریس است. شاه ویسریس مردی فداکار، صلح طلب و سخاوتمند است. درمجموع به نظر می‌رسد هلگا هافلپاف با فراغ بال از او در گروه خود استقبال خواهد کرد.

این‌ها انتخاب‌های کلاه سخنگوی ما بودند، شاید برخی از آن‌های عجیب و حتی غیرمنتظره باشند. اما اگر واقعا از زوایای مختلف به آن فکر کنیم، منطقی به نظر می‌رسند. اما نظر شما در مورد این انتخاب‌ها چیست؟ اگر شما جای کلاه گروه‌بندی سخنگو بودید، هر شخصیت را در کدام خانه هاگوارتز قرار می‌دادید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید،  پیشاپیش از این همراهی شما سپاس‌گذاریم.