سریال خاندان اژدها که به‌عنوان پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت ساخته شد، با واکنش‌هایی متفاوت روبرو شد. بااین‌حال به نظر می‌رسد در مجموع این سریال موفق شد نظر مخاطبان را به خود جلب کند. اما نکته‌ای که باید مورد توجه دست‌اندرکاران ساخت این مجموعه قرار بگیرد این است که نباید اشتباهات سریال بازی تاج و تخت را تکرار کرده و در همان دامی بیفتند که باعث نابودی دست کم، فصل آخر این مجموعه شد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، باید امیدوار بود شبکه‌ی HBO از آنچه برای سریال محبوب بازی تاج و تخت دردسرساز شد، دوری کرده و به قول درس‌های خود را آموخته باشد. وگرنه احتمال دارد سریال خاندان اژدها هم به سرنوشت بازی تاج و تخت دچار شده و ناامیدی دیگر را برای هم بینندگان و هم مدیران این شبکه به دنبال داشته باشد. 

رینیرا،رینیس،هایتاور،دیمون،کریستول-خاندان اژدها- 724press.com

پس از پایان فصل اول خاندان اژدها، بسیاری از طرفداران بی‌صبرانه در انتظار شروع فصل دوم آن بودند. البته هیچ سوالی هم در این مورد وجود نداشت؛ چون تنها چند روز پس از  پخش آن، شبکه HBO از تمدید این سریال برای فصل دوم صحبت کرد. بااین‌حال هنوز هیچ تاریخ انتشار احتمالی برای پخش این مجموعه اعلام نشده است.

ددلاین در مقاله اخیر خود اما کمی بیشتر در این مورد صحبت کرده و برخی از برنامه‌های مجریان برنامه را افشا کرد. فصل دوم این مجموعه قرار است در تابستان سال  ۲۰۲۴ پخش شود، فصلی که هشت قسمت دارد. همچنین در ادامه  به احتمال قوی شاهد ساخت فصل سوم آن خواهیم بود. درحالی که برخی از طرفداران با دانستن تاریخ مشخص بازگشت برنامه مورد علاقه خود احساس آرامش و راحتی خیال کردند، اما در مجموع استقبال عمومی از این خبر آنگونه که باید و شاید پرشور و عالی نبود.

باتوجه به اینکه خاطره پایان فاجعه‌بار سریال بازی تاج و تخت هنوز در ذهن بسیاری از بینندگان باقی مانده است، این تصور چندان دور از ذهن نیست اگر بگوییم حداقل بخشی از بینندگان نگران این هستند که مبادا سریال خاندان اژدها هم به همان سرنوشتی دچار شود که بازی تاج و تخت از آن صدمه دید. اگرچه منابع ددلاین اعلام کردند که تصمیم برای کوتاه کردن فصل دوم نه به خاطر کاهش هزینه‌ها که بیشتر به خاطر حفظ طراوت خط داستانی این مجموعه گرفته شده است، اما در شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد طرفداران مشتاق این مجموعه چندان به درست آن باور داشته باشند. حتی دورنمای ساخت فصل‌های بعدی هم نتوانسته است کمکی به شرایط موجود کرده و طرفداران نگران را کمی آسوده‌خاطر کند.

شخصیتهای خاندان اژدها- 724press.com

برای نمایشی که دارای جهش‌های زمانی متعدد در یک بازه ده قسمتی بود، زمان عامل بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین وقتی خبر می‌رسد که فصل دوم این مجموعه از ده قسمت به هشت قسمت کاهش پیدا کرده است، ممکن است اینطور به نظر برسد که تیم سازنده عجله داشته و سعی دارند مجموعه را با سرعت بیشتر و البته توجه کمتر به جزئیات آماده انتشار کنند که خب، این مطلوب علاقمندان این مجموعه نخواهد بود. از طرف دیگر بسیاری به این مسئله فکر می‌کنند که اگر فصل دوم این مجموعه نتواند نظر مخاطبان رابه خود جلب کند آیا اصولا کسی نگرانی در مورد فصل‌های احتمالی سوم و چهارم دارد یا خیر.

مطلب مرتبط:  افشای خط داستانی فصل دوم سریال خاندان اژدها (حاوی اسپویل)

تااینجا فقط می‌توان دعا کرد که فصل سوم حداقل ده قسمت داشته باشد و حتی اگر این فصل دوازده قسمتی باشد که چه بهتر، چون این نشان دهنده اهمیت سازندگان به روایت داستانی است که بهتر به دل مخاطب بنشیند؛ این‌درحالی است که در بیان داستان فصل اول هم تاحدودی عجله کردن سازندگان مشهود بود. از دید برخی از بینندگان آن‌ها می‌خوانند با کتاب همراه شده و دنیای آن را نفس بکشند، نه اینکه حس کنند به تماشای یک مسابقه دو آمده و برای تمام شدن  رقابت عجله داشته باشند.

ملکه رینیرا تارگرین- 724press.com

تولید فصل دوم خاندان اژدها از ماه آوریل سال جاری میلادی آغاز شده و تابستان سال آینده به تماشای آن خواهیم نشست. تا آن زمان باید منتظر بود و دید دیگر چه اخباری در این مورد منتشر می‌شود و سرانجام کار چگونه خواهد بود.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد سریال خاندان اژدها چیست؟به نظرتان آیا قرار است این مجموعه سرنوشتی مشابه بازی تاج و تخت داشته باشد؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس