این روزها ساخت انواع فضاهای مسکونی مثل ویلا، آپارتمان یا خانه‌ در میان طبیعت سرسبز مورد توجه و استقبال فراوانی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد بشر خسته از اجبارهای زندگی مدرن و شهرنشینی دوست دارد به طریقی پل شکسته میان خود و طبیعت را از نو ترمیم کرده و راهی برای حضور بیشتر در طبیعت پیدا کند. البته مادر طبیعت به اشکال مختلفی الهام بخش ما است که یکی از آن‌ها در ساخت این خانه مدور جذاب در لهستان قابل مشاهده است.

به گزارش ۷۲۴پرس، شرکت معماری «Mobius Architekci»، تصاویری جذاب از طراحی خانه‌ای مدور در کشور لهستان را منتشر کرده‌اند که تماشای‌شان خالی از لطف نیست. این خانه مسکونی که در منطقه ایزابلین (Izabelin) واقع شده است، دایره‌ای شکل بوده و در میان طبیعت سرسبز این منطقه قرار گرفته است.  برای  آشنایی بیشتر با این پروژه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

خانه گرد در جنگلهای لهستان-724press.com

زمین این ناحیه وسیع و شنی است و جنگل کاجی در این منطقه قرار دارد، چشم‌اندازهای جذابی که باعث شده‌اند محیطی منحصربفرد برای نمایش این خانه ایجاد شود، سازه‌ای که معمارش آن را با الهام از تنه درختان طراحی و اجرا کرده است.

مطلب مرتبط:  دنیای معماری: خانه درختی دو اتاقه

سازه این خانه با بتن ساخته شده و سپس با استفاده از پنل‌های چوب درخت اکومه (Okume) که متعلق به مناطق غرب آفریقا است، پوشیده شده است. این نوع چوب بافتی بدون گره و شاید تاحدی عجیب و متفاوت دارد که  باعث شده است این خانه به خوبی با محیط جنگلی اطراف خود ترکیب و هماهنگ شود.

طراحی داخلی-724press.com

اگر از بالا نگاهی به خانه داشته باشیم، شکل خانه و همینطور سطوح مختلف و فضاهای خالی آن به خوبی قابل رؤیت است ، فضاهایی که قسمت‌های مختلف این بنا را پنهان کرده یا به نمایش گذاشته‌اند. فضاهای داخلی این خانه مدور شامل اتاق نشیمن و ناهار خوری است، به‌علاوه یک گالری هنری خصوصی هم در داخل خانه وجود دارد. سقف  خانه بلند بوده و پنجره‌های فراوانی گرداگرد خانه تعبیه شده‌اند که به نور اجازه ورود به خانه را داده و درنتیجه باعث شده‌اند فضای داخلی بزرگ و جادار به نظر برسد.

راه پله مارپیچ-724press.com

یک راه پله مارپیچی شکل سفید رنگ که با نورپردازی مخفیانه، جذابیتی دوچندان پیدا کرده است، در فضای داخل قابل مشاهده است. این راه پله بخش همگانی خانه را به فضاهای خصوصی‌تری مثل اتاق خواب اصلی و سرویس بهداشتی مرتبط می‌کند. حمام طبقه فوقانی دارای پنجره‌هایی سرتاسری از کف زمین تا سقف است که باعث می‌شود حین حمام کردن نمای کامل درختان اطراف قابل مشاهده باشد.

فضاسازی سرویس بهداشتی-724press.com

به نظر می‌رسد تیم سازنده و طراحان خوش فکر این پروژه تمام سعی خود را کرده‌اند تا این خانه جذاب، با طبیعت اطرافش عجین شده و حسی از طراوت و شادابی را به ساکنان منزل هدیه کند. نکته جذاب دیگر در مورد این خانه این است که در کنار چشم‌اندازهای سرسبز محیط اطراف، قسمت داخلی منزل هم دارای یک محوطه سبز درونی است که باعث می‌شود نور از همه زوایا به درون خانه راه پیدا کرده و درکنار آن طبیعت حتی از بخش داخل هم دردسترس ساکنان باشد.

نمای بیرونی خانه مسکونی-724press.com

درپایان این مطلب، نظر شما در مورد این خانه مدور و جذاب چیست؟ آیا از بودن در میان جنگل و فضاهای طبیعی لذت می‌برید؟ به نظر شما ایده ساخت خانه به شکل مدور، تاچه اندازه کاربردی است؟ فراموش نکنید ما در ۷۲۴پرس دات کام، همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، آن‌ها را با ما درمیان بگذارید، سپاس