پخش فصل اول سریال خاندان اژدها به ‌عنوان پیش درآمد سریال محبوب بازی تاج و تخت، با واکنش‌های مختلفی همراه بود. درحالی که برخی از روند انتخاب بازیگران، صحنه آرایی و همینطور لحن بیان سریال چندان خشنود نبودند، بسیاری دیگر با آغوش باز به استقبال این مجموعه جدید رفته و زبان به ستایش آن گشودند. هرچند هنوز هم شاهد واکنش مخاطبان این مجموعه به قسمت‌های مختلف این اثر هستیم که درادامه به یکی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، پس از تماشای سریال محبوب بازی تاج و تخت که با شروع فصل پنجم به تدریج از  متن اصلی کتاب فاصله گرفت، طرفداران در انتظار پخش سریال خاندان اژدها بودند، بااین امید که این بار دیگر شاهد تجربه مشابهی نبوده و درعوض شاهد وفاداری کامل سریال به متن کتاب اصلی باشند. آرزویی که ظاهرا محقق نشد، چون به‌هرحال به تصویر کشیدن چیزی که روی کاغذ ترسیم شده است، آنقدرها که به نظر می‌رسد ساده نیست. به‌ویژه زمانی که شخصیت‌های متعددی در روند داستان حضور دارند و درکنار آن شاهد پرش‌های زمانی متعدد و البته حضور اژدهایانی هستیم که نمی‌توان آن‌ها را به ‌سادگی شخصیت‌های انسانی انتخاب و هدایت کرد.

بااین‌حال باید پذیرفت تیم خلاق سازنده سریال خاندان اژدها تمام تلاش خود را به کار گرفتن تا در فصل اول این مجموعه هرآنچه لازم است را به  مخاطبان عرضه کند و درعین حال آن‌ها به طرفداران این مجموعه قول دادند در فصل بعدی سریال خاندان اژدها، چیزهای بیشتری برای نمایش به آن‌ها ارائه کنند.

شخصیت رینیس تارگرین در سریال خاندان اژدها- 724press.com

البته تلاش آن‌ها با همراهی بخشی از مخاطبان همراه شده است، بااین‌وجود طرفداران پروپاقرص کتاب هنوز در مورد یک صحنه خاص که برای وجودش برای ارائه طرح اصلی داستان بسیار مهم به نظر می‌رسید، ناخشنود هستند. این صحنه در مورد حوادث پس از تاجگذار اگان تارگرین دوم است. همانطور که در سریال دیدیم، این قسمت مربوط به بازه زمانی است که رینیس اژدهای خود به نام میلیس (Meleys) را از گودال اژدها بیرون آورده و با شکستن قسمت تحتانی سالن وارد آن شده و در میان جمعیت حاضر در مراسم تاجگذاری گردوخاک به پا می‌کند، درنهایت او اژدهایش بعد از قدرت‌نمایی در مقابل شاه تازه به تخت نشته سال را ترک کرده و به آسمان پرواز می‌کنند تا خبر تاج‌گذاری را به دراگون استون برسانند. این صحنه به دلیل نمایش رینیس به‌عنوان یک شخصیت دورو و ریاکار به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  واکنش‌ جنجالی مخاطبان به صحنه‌ های حذف شده شخصیت دیمون تارگرین

او از کشتن گرین‌ها سرباز می‌زند، بااین‌ ادعا که این جنگ او نبود تا آغازگرش باشد. بااین‌حلا رینیس  با  کشتن صدها غیرنظامی که نتوانستند از سالن فرار کنند مشکلی ندارد!  به گفته برخی از کاربران آن‌ها درک نمی‌کنند چگونه میگل می‌تواند ادعا کند که تیم سازنده در پایان قسمت نهم این سریال به یک صحنه باحال با حضور یک اژدها احتیاج داشتند، بااین‌حال حاضر نشدند به سراغ کتاب رفته و این صحنه را به صورت واضح و دقیق از متن خود کتاب استخراج کنند؟ به گفته این کاربران سانفایر و دریم‌فایر به مراتب اژدهایانی حماسی‌تر بودند.

رینیس و میلیس- 724press.com

اما منظور مخاطبان از صحنه اصلی کتاب به بخشی از کتاب است که به پادشاه جدید اگان و همسرش  هلنا می‌پردازد که هر دو با اژدهایان خود سان فایر (Sunfyre) و دریم فایر (Dreamfyre) به پرواز درمی‌آیند. شاید علت اصلی این تغییر و تحول به نیاز نویسندگان به تأکید بر رابطه ضعیف میان اگان و هلنا مربوط باشد و شاید تدارک اضافه کردن دو اژدها در طول فصل اول سختی‌هایی به همراه داشته است که تیم سازنده را برآن داشت صحنه جایگزین دیگری  را انتخاب و به تصویر بکشند. واقعیت این است که با توجه به کار و همینطور بودجه‌ای که برای خلق هر اژدهای جدید صرف می‌شود، این امر منطقی است که اضافه شدن چند اژدهای دیگر آن هم در فصل اول، می‌تواند فشار سنگینی را هم به تیم سازنده و هم به بودجه‌ای که در اختیار دارند وارد کند.

به‌هرحال چه دلیل واقعی این تغییرات این مسئله باشد یا خیر، طرفداران این شانس را دارند که در فصل بعدی این مجموعه شاهد حضور سان فایر و دریم فایر باشد که جزو پنج اژدهای جدیدی هستند که قرار است در فصل دوم این مجموعه شاهد حضورشان باشیم. همچنان با 724پرس همراه باشید تا اخبار جدید مربوط به فصل دوم سریال خاندان اژدها را با شما درمیان بگذاریم.

رینیس تارگرین- 724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید. ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادهای شما عزیزان هستیم. حتما آن‌ها را با و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید، سپاس