شما هم از قدم زدن یا خیره شدن به ماه لذت می‌برید؟ این سیاره درخشان که منبع الهام بسیاری از هنرمندان بوده و است، از قرن‌ها قبل توجه بشر را به خود جلب کرده است. جذابیت این سیاره به اندازه‌ای است که بارها به اشکال مختلف در خلق آثار هنری از آن استفاده شده است. نمونه‌اش این پوستر لگویی جذاب که سعی کرده با دقیق‌ترین جزئیات ممکن، ماه را مهمان خانه ما کند. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از YankoDesign، تقریبا از همان آغاز زمان، بشر شیفته ماه بوده است. این قمر نزدیک‌ترین  همسیاه ما است که شب‌های تاریک‌مان را روشن کرده و بر جزر و مد دریا و اقیانوس تأثیرگذار است. ماه همچنین به شیوه‌ای خیره‌کننده شرایط اندازه‌گیری گذشت یک سال را فراهم می‌کند؛ در واقع بسیاری از فرهنگ‌ها برخلاف تقویم خورشیدی، از تقویم قمری بهره می‌برند که یکی دیگر از نشانه‌های اهمیت ماه در زندگی روزمره ما است. نمی‌توان انکار کرد که وجود این گوی نورانی تاچه‌اندازه برای بقای بشریت اهمیت دارد. به‌همین خاطر تابه‌حال شاهد ارائه انواع آثار هنری و البته اختراعات جالب و بامزه با موضوع ماه بوده و هستیم. 

پوستر ماه ساخته شده از آجرهای لگو آرت- 724press.com

در این میان گاهی برخی از شرکت‌ها یا افراد خوش‌ذوق سعی می‌کنند به شیوه‌ای متفاوت این علاقه را پوشش دهند که نمونه‌اش لگوی جدید و هنری ماه: همدم زمین است. احتمالا شیفتگان دنیای نجوم لزوما علاقه‌ای به وقت گذرانی برای ساخت و سرهم کردن لگو ندارند، اما شاید این یکی توجه‌شان را جلب کند. این لگو از ۲۳۶۰  لگو ساخته شده که در کنار هم پوستری فضایی و هنری از ماه ارائه داده و زیبایی و رمز و راز آن را مورد ستایش قرار می‌دهند.

پوستر ماه ساخته شده با لگو- 724press.com

در مرکز این لگو یک ماه بسیار دقیق قرار دارد که با دهانه‌های منحصربفرد و دیگر خصوصیات خاص خود کامل شده است و زمین شناسی خیره‌کننده ماه را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. سطح جزئیات واقعا چشمگیری است، هرکدام از دهانه و کوه‌های موجود روی سطح ما با برچسب مشخص شده‌اند که دقیقا وضعیت منحصربفرد این همسایه آسمانی ما را به معرفی می‌کند.

مطلب مرتبط:  ایده هایی برای کاردستی و کارهای هنری خلاقانه

این لگو بیشتر شبیه به یک پوستر طراحی و اجرا شده و با زیبایی سه بعدی و خیره کننده خود و همینطور توجهی ویژه به جزئیات واقعا اثری منحصربفرد است. فراتر  از خود ماه، این پوست حاوی انواع اطلاعات است. از گالری پانورامای مربطو به وضعیت ماه در ایام مختلف و همینطور نمای کوچکی از شکل ظاهری زمین که از سطح ماه دیده می‌شود، واقعا در ارائه این اثر خلاقیت و دقت زیادی به کار  گرفته شده است.

وضعیت سیاره ماه در طول زمان- 724press.com

شما همچنین در قسمت پایین در سمت چپ پوستر، یک صفحه کوچک حاوی اطلاعات می‌بینید و در سمت راست هم یک نوار مقیاس وجود دارد که مرجعی برای اندازه‌گیری برحسب مایل را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ البته پیشاپیش بگوییم که شاید این یکی دقت کاملی نداشته باشد.

در طراحی این پوستر از آجر یا قطعات استاندارد لگو استفاده نشده است و به جای آن شاهد استفاده از آجرهای کیت «LEGO Art» هستیم که برای نمایش هنرهای عالی به کار می‌آیند. آجرهای ریز برای اهداف ساختاری طراحی نشده‌‌اند، بلکه در عوض به شکل پیکسل‌هایی در می‌آیند که به شما امکان می‌دهد تصویر دو بعدی آثار هنری را با یک پیچ و تاب سه بعدی اختیاری،  به نمایش بگذارید. 

پوستر ماه لگویی- 724press.com

باتوجه به تعداد قطعات و ارتفاع تقریبی می‌توان گفت این اثر کمی کوچکتر از یک پوستر سایز استاندارد A2 است. یک اثر هنری دیواری برای هر علاقمند به منظورمه شمسی و کیهان که تصویری از ماه را در همان ابعادی که یک آجر لگو می‌تواند ارائه بدهد، به تصویر کشیده‌اند.

نظر شما در مورد این پوستر متفاوت و ساخته شده از قطعات لگو چیست؟ آیا آثار هنری این چنینی توجه شما را هم به خود جلب می‌کنند؟ ما در ۷۲۴پرس همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، پس حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس